Wither

Innen: Minecraft Wiki
Ez a lap egyelőre csonk.
Segíts te is, hogy igazi szócikk lehessen belőle!
Wither
Wither.png
Életpontok

300 (Heart.svg × 150)

Páncél pontok

4 (9px9px)

Támadás erőssége

Könnyű: 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg)
Normál: 8 (Withered Heart.svgWithered Heart.svgWithered Heart.svgWithered Heart.svg)
Nehéz: 12 (Withered Heart.svgWithered Heart.svgWithered Heart.svgWithered Heart.svgWithered Heart.svgWithered Heart.svg)

Termés

Ahol a játékos szeretné

Első megjelenések

12w34a (letiltva, mert a JVM összeomolhatott tőle)
12w36a (hivatalos)

Hálózati azonosító

64

Mentésbeli azonosító

wither

Zsákmány

Alvilági csillag
(1)

Szerezhető Tapasztalat

50

A Wither egy főnök lény, ami az 1.4-es frissítésben került be a játékba. Nem terem természetesen, hanem a játékosnak kell megépíteni Lélekhomokból és Withercsontvázkoponyából. A Wither a legtöbb életponttal rendelkező lény a Minecraftban. Minden nem élőhalott lényt megtámad, beleértve a Enderdragont is. Halálakor egy alvilági csillagot dob, valamint 50 tapasztalatot, ha a játékos vagy egy szelídített farkas öli meg.

Termése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Megidézéséhez 4 blokk lélekhomok és három Withercsontvázkoponya kell. Tegyél le egy elég nagy helyen a földre egy blokknyi lélekhomokot. Erre tegyél még egyet, aminek két szemben lévő oldalára tegyél fel még egy-egy blokknyit. Az így készített "T" tetejére tegyél egymás mellé sorba három koponyát. Ebben a pillanatban a Wither megjelenik. Mikor megjelenik, valamivel kisebb és kék. Ezután egy helyben elkezd lassan nőni és villogni, miközben az élete feltöltődik a maximumig (eközben alatt nem lehet sebezni) Majd robban egy hatalmasat (amitől nem sebződik meg), és elnyeri végleges színét, majd (ha tud) elrepül.

Megidézése nem működik, ha az egyik lélekhomok blokkot építjük hozzá utolsóként vagy ha békés nehézségben játszunk.

Technikája[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Witherek koponyákat lőnek ki, amik úgy néznek ki, mint a Wither egyik feje. Ha normál vagy nehéz fokozaton egy ilyen koponya eltalál egy lényt, akkor az egy Sorvadás II hatást kap 40 másodpercre (ami sebez, és feketévé változtatja az életpontokat jelző szíveket, így nehezebb látnod, hogy mennyi életpontod van), és a Withert 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg) életponttal erősíti. Ha a lény már rendelkezik a hatással, akkor még annyiszor adódik hozzá az effekt az időhöz, ahányszor eltalálta a játékost. Ez azt jelenti, hogy a játékos akár percekig is szenvedhet sorvadástól. Kétféle Wither koponyával harcolnak: egy gyorsan mozgó feketével és egy lassabb kékkel.

Fekete Wither koponya[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A feketék nem tudnak felrobbantani blokkokat, melyeknek a robbanási ellenállásuk több, mint 20. Ez a robbanás (és a lövedék sebessége) megegyezik a Szellem tűzgolyójáéval. Ha beléd csapódnak, 5 (Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg) életpontot sebeznek, valamint normál és afeletti nehézségen sorvadás effektet is adnak. A sorvadás hatás olyan, mint a mérgezés, annyi különbséggel, hogy képes megölni. Átlagosan 0,1 % esély van arra, hogy a középső fej által kilőtt fekete koponya helyett kéket lőjön.

Kék Wither koponya[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ezt mindig egy véletlenszerű irányba lövi, amikor passzív (éppen semmit nem támad). Lassú (sebessége 1/3-a a feketéének), és becsapódáskor a közeli összes blokkot fel tudja robbantani (kivéve az alapkövet, a parancsblokkot, az akadályt, a Vég-portál keretet, a Vég-portált, a struktúrablokkot, a strkutúraűrt, a dugattyúfejet). A robbanás szintén elsorvasztással fertőzi meg a játékost.

Védekezés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Amikor a Wither életpontjai 150 (Heart.svg × 75) alá csökkennek, egy lövedékelhárító pajzzsal látja el magát, ami minden lövedék ellen immunissá teszi.

  • Jeb azt mondta, hogy a Withert a Terraria inspirálta, amiben van egy főnök-megidéző mechanika. A név ötlete pedig egy általa készített játékból származik, neve Whispers in Akarra. [1]
  • Van egy festmény a játékban, ami a Wither megépítéséhez szükséges blokkokat mutatja.
  • A Wither látja a teremtményeket láthatatlanság hatása alatt is.
  • A Wither nem sebeződik más élőhalott lények támadásától és a megfulladni sem tud.
  • Ha Az Űr sebzi a Withert, akkor kétségbeesetten elkezd kék koponyákat lőni.
  • Ha egy Wither és egy Őrláng harcolnak, akkor addig próbálnak egymás fölé repülni, míg el nem érik a mennyezetet, vagy amíg az Őrláng eltűnik.
  • Habár a Wither 3,5 blokk magas, 3 blokk széles és 1 blokk vastag, a találati mezeje csak 3,5 blokk magas, 1 blokk széles és 1 vastag.
  • A Wither egy változata, a Barátságos Wither 2-szer is benne április 1-jei frissítésekben.
  • A Withert megidéző építményt bárhogy el lehet forgatni, de a lény mindig fejjel felfele fog teremni.
  • A Wither megjelenik a vésett vörös homokkő négy oldalán.
  • Az alapjátékban természetesen létrejövő/létrehozható entitások közül a Withernek van a legtöbb életerje, ezáltal még az Enderdragonnál is keményebb (de lasabb és kevesebbet sebez).
  • A Wither két kisebb, szélső feje kissé lassabban lő, mint a középső (2-3 másodperc a szélsőknek, míg a középsőnek mindig 2).
  • Egy Witherstormnak (magyarul: Sorvasztóvihar) nevezett ellenség mejelenik a Minecraft: Story Mode című játékban. Úgy építették, hogy a középső lélekhomokot egy parancsblokkra cserélték ki. (Természetesen, ez az alapjátékban nem létezik.)

Források[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]