Vetőmag

Innen: Minecraft Wiki
Vetőmag
Seeds.png
Típus

Blokk

Gravitáció

Nem

Átláthatóság

Igen

Fénykibocsátás

Nem

Robbanásállóság

?

Eszköz

Nincs

Megújuló

?

Halmozható

Igen (64)

Gyúlékony

Nem

Elérhetőség

?

Első megjelenés

Minecraft Indev (2010. február 6.)

Adatértékek
Blokk
dec: 59 hex: 3B bin: 111011
Tárgy
dec: 295 hex: 127 bin: 100100111

A magok farmolásra használt tárgyak. Magas fű összetörésével, vagy a teljesen megérett búza learatásával lehet megszerezni. Az esély, hogy magas fű szétütése közben találunk magot, jóval kisebb a búza learatásához képest, ami learatott búzánként 0-3 magot dobhat (a számtani középérték körulbelül 1,6 mag/búza). A magok csak a termőföldre helyezhetők, ahol fokozatosan növekedni kezdenek.

A Beta 1.6 óta a magokat természetes úton csak magas fűből lehet megszerezni, régebben fűblokkok felszántásánál is kaphattunk egyet.

Nevelés és növekedési feltételek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha egyedül hagyják, az elültetett mag növekedni kezd és addig nő, amíg learatható búza lesz belőle. Az elültetett magnak szüksége van közvetlenül felette legalább 1 blokknyi levegőre a növekedéshez, és sokkal gyorsabban növekszik, ha közvetlenül mellette víz, körülötte pedig sok fény található. Az alábbi kép megmutatja a növekedés egyes szintjeit az újonnan elültetett magoktól a teljesen megérett, aratásra kész búzáig. A csontliszt felhasználható az elültetett magokon, hatására a magból néhány használat után kifejlett, learatható búza lesz.

Crop states.png

A magokat érdemes kerítéssel vagy más akadállyal körülvenni, különben megmarad a kockázat arra, hogy más mobok, vagy maga a játékos összetapossa a termést. Ha a játékos rálép a megművelt, de még nem nedves földre - akár be van ültetve, akár nem - a föld visszavált eredeti kinézetére néhány lépés után. Ha a megművelt föld vízközelben van és meg van öntözve, erre az esély lényegesen kisebb. A passzív és agresszív mobok is képesek összetaposni a magokat (a Beta 1.4 óta a farkasok és pókok kivételével). Ha összetaposták, az elültetett magokból semmi sem marad vissza, automatikusan megsemmisülnek.

A Beta 1.3 óta a magokat nem lehet elültetni arra a blokkra, amelytől 4 blokknyi távolságra bármely irányban vöröskőérc található.

Aratás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha teljesen megnőtt, a learatott termés egy búzát és 1-3 magot fog dobni. Állítólag a Beta 1.2-ben ha egy teljesen megérett termést learatunk, megvan az esély arra, hogy sem búzát, sem magot nem kapunk belőle (bár az, hogy a termés nem dob magot, még mindig egy nagyon ritka jelenség). Továbbá az összes kifejletlen szinten kaphatunk az összetört termésből magot, de búzát nem.

Tenyésztés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A búzamagokat még csirkék tenyésztésére is lehet használni. Ha két csirkét megetettek búzamaggal, és egymásra néznek, akkor belépnek a "szerelem-módba" majd körülbelül két és fél másodpercig csókolóznak , aztán megjelenik a kisebb állat. A bébi követni kezd egy felnőttet, míg saját maga nem válik azzá ( ha megütjük a bébit, akkor abbahagyja a felnőtt követését).