Redstone-érc

Innen: Minecraft Wiki
(Vöröskőérc szócikkből átirányítva)
Redstone-érc
Redstone (Ore).png
Típus

Szlilárd blokk

Gravitáció

Nem

Átláthatóság

Nem

Fénykibocsátás

Igen, 9 (aktív állapotban)

Robbanásállóság

15

Eszköz

Egy vascsákány, vagy jobb szükséges, hogy kiáshasd ezt a blokkot

Megújuló

?

Halmozható

Igen (64)

Gyúlékony

Nem

Elérhetőség

?

Első megjelenés

Alpha Verzió 1.0.4 (Titkos Pénteki Frissítés 3)

Adatérték

dec: 73 hex: 49 bin: 1001001

A vöröskőérc egy fiktív ásványi érc vezető és mágneses tulajdonságokkal, amelyet áramkörök és iránytűk készítéséhez használnak.

A vöröskőérc 4-5 darab vöröskőport dob, ha vascsákánnyal, vagy jobb eszközzel bányásszák ki. A vöröskőérc 1-10 blokkos erekben található. Emiatt relatívan könnyű nagy mennyiségű vöröskövet bányászni.

Ha egy játékos bal vagy jobb egérgombbal ráklikkel, vagy egy entitás mozog vagy ráesik egy vöröskőércre, a blokk 9-es szintű fényt bocsát ki, míg el nem éri a következő blokk tikket (átlagosan 47 másodperc).

A vöröskőérc erezet a térkép alsó 16 szintjén található. Átlagosan 25 vöröskőérc van egy darabkában.

A vöröskőérc begyűjthető gyengéd érintéssel bűvölt csákánnyal. Készíthető belőle csapda, vagy akár dekoráció is.

Olvasztás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Alapanyagok Bemenet » Kimenet
Vöröskőérc
Vöröskőérc
Szén (tárgy)

Vöröskőpor

A vöröskőérc csak olyan csákánnyal gyűjthető be, amely gyengéd érintéssel van bűvölve. Ráadásul kiolvasztása értelmetlen, mivel bányászással 4-5 vöröskőport kaphatsz, ami sokkal több, mint 1, amit a kiolvasztásával kapsz.

Töltés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha kapcsolatba kerülsz a vöröskőérccel, vagy megütöd, vöröskőfáklyához hasonló fényt fog kibocsátani magából néhány másodpercre. Ez egy blokkfrissítés-érzékelővel kombinálva remekül használható vöröskőáramkörökhöz, akár falon, akár a mennyezeten. Azonban vöröskőérccel nehéz csapdát készíteni, mivel könnyen kiszúrható kőtörmelékek, vagy fadeszkák között.

A vöröskőérc akkor is aktívvá válik, ha egy mob mozog rajta.

A vöröskőérc nem válik aktívvá, ha a játékos osonva lép rá.

Vöröskőérc egy barlangban (a felső kettő aktív).

A vöröskőérc megtalálható a Minecraft Pocket Edition verziójában.

Történet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ez a blokk az Alpha Verzió 1.0.1 Titkos Pénteki Frissítés 3-ban került be a játékba, 2010. július 3-án.

Mikor először került be a játékba, nem volt eredeti nevük a vöröskő blokkoknak. A "vöröskő" (angolul "Redstone") nevet Notch adta az Alpha 1.0.4 verzióban.

A Béta verzió 1.9 hatodik előkiadása előtt a vöröskőércet sokkal több ideig kellett bányászni a többi érchez képest (4.5 másodpercig vascsákánnyal). A fent említett verzió után ugyanannyi ideig kellett bányászni, mint a többi ércet.

Forrás: http://www.minecraftwiki.net/wiki/Redstone_ore