Túlélő

Innen: Minecraft Wiki
(Túlélő (játékmód) szócikkből átirányítva)

A túlélőmód az egyik legfontosabb játékmódja a Minecraftnak. A játékosok erőforrásokat gyűjthetnek, amiből építkezhetnek, harcolhatnak a teremtmények ellen, éhséget éreznek és felfedezhetik a körülöttük lévő világot.

Játékmenet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Túlélőben a játékosoknak van egy eszköztáruk, amiben számos tárgyat gyűjthetnek. Ha ezeket a tárgyakat kombináljuk bizonyos receptekhez, akkor eszközöket, vagy más tárgyakat készíthetünk. Ezt barkácsolásnak nevezzük. A legtöbb barkácsrecepthez szükségünk van egy barkácsasztalra. Néhány tárgyat nem lehet barkácsolással megszerezni és kemence kell, hogy feldolgozza. Különböző barkácsoló állomások léteznek, ilyenek a bájitalfőzés, a javítás, vagy a bűvölés.

A Túlélő módban a játékos képes sebzéseket szenvedni a környezettől, vagy ellenséges teremtményektől. (kivéve, ha Békésben(Peaceful) játszik) Ha a játékos túl sok sebzést kap, meghal és visszatér a kezdőhelyére.

Ha a csalások engedélyezve van, akkor Túlélőbe válthatunk a /gamemode survival , vagy a /gamemode s , vagy a gamemode 0 paranccsal.

Goals[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lásd még: Útmutatók/A_kezdők_útmutatója

Annak ellenére, hogy a játéknak nincsenek előre meghatározott céljai, a Minecraft hasonló a felépítése, mint egy kincskeresőnek (scavenger hunt)(?). Miközben a menedéket építenek és terjeszkednek, a játékos különböző tárgyakat és erőforrásokat gyűjt össze, hogy számos képességet szerezzen a különböző támadásokhoz, védekezésekhez, vagy hozzáférjen a többi tárgyhoz. Idővel a játékos más dimenziókba utazik, hogy elérje a céljait.

A játékos elérheti a "megfelelő véget" a Túlélőben az által, hogy megöli a végzet sárkányt, de ezzel nem fejezi be ténylegesen a játékot, egy trófea tárgyat kap, hatalmas mennyiségi tapasztalati pontot, majd elhagyja a Vég dimenziót, amibe később visszamehet, hogy azt is felfedezze. Van egy választható főnök is, a wither, ami a játék közép-késő szakaszában érhető el. A játékos bármilyen célt választhat magának, de van egy közös cél, hogy teljesítse az összes eredményt.

Egyjátékos túlélő (SSP)[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az egyjátékos túlélő a Minecraft eredeti és alapértelmezett játékmódja. Az SSP-t lehet játszani online és offline, amíg a játékos játszott már a játékkal és engedélyezte a játékfájlok letöltését a számítógépre.

Többjátékos túlélő (SMP)[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Túlélő többjátékos mód korai verziója (1.0.10 verzió).

A többjátékos túlélő lehetővé teszi a többi játékos számára, hogy csatlakozzon egy központi Minecraft szerverhez. Ez lehetővé teszi, hogy kapcsolatba léphessenek egymással, együtt dolgozhassanak - vagy egymás ellen, a Túlélő célok eléréséért.

Videó[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

https://www.youtube.com/watch?v=UIa0RMgv3fI

Többjátékos szerverek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Minecraft szerverek nagy száma miatt különböző oldalak listákat ajánlanak a különböző többjátékos szerverekhez. Néhány ismert lista:
- Minecraft-server-list.com (Klasszikus + Túlélő lista)
- Minecraft.dk/mcserverlist (Túlélő lista)
- Mcserverlist.net (Klasszikus + Túlélő lista)

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]