Térképtípus

Innen: Minecraft Wiki
Ez a szócikk olyan dolgokat tartalmaz, amelyek már nincsenek benne a játékban.
Ezek a funkciók csak a Minecraft egy korábbi verziójában voltak elérhetők.

A térképtípus egy általános beállítása a pályagenerálónak, amivel megváltoztatható a rendelkezésre álló víz, homok és sóder típusú blokkok száma. 2010. január 7-én lett hozzáadva a játékhoz, még az Indev verziónál.

Vízzel kapcsolatos figyelmeztetés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A sziget típusú térkép kivételével az automatikusan generált víz az egyetlen ami használható. Ha a víz melletti blokkot eltávolítjuk, akkor az azon a szinten lévő víz elkezd gyorsan párologni. A szint alatti víz továbbra is megmarad, hacsak a mellette lévő blokk meg nem változik. Blokkokat lehet a vízbe tenni, de nem lehet úgy eltávolítani, hogy ne indulna be a párolgás. De ez nem igazán lényeges, mivel ebben a verzióban még nem volt benne a vödör.

Típusok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Sziget[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az alapvető térképtípus. A szigetet nagy mennyiségű víz veszi körül. A szigeten kisebb hegyek és szirtek vannak. A homok és a sóder előfordulása gyakori.

Lebegő[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ez a térképtípus több egymás alatt elhelyezkedő lebegő szigetből áll. Az sziget elég magasan van ahhoz, hogy "normál" látóhatárnál úgy tűnik, mintha nem lenne alattunk semmi. Ha így próbálunk leugrani, akkor meghalunk. Készíthetünk lépcsőt, amivel lemehetünk a legaljára, de nem sok értelme van, mivel csak alapkőzet található itt. Fontos megjegyezni, hogy a gravitáció furcsán működhet, mivel lehet olyan homok vagy sóder blokk ami a levegőben marad anélkül, hogy valamilyen más blokk alulról tartaná. De ha egyetlen blokkot eltávolítunk ezek közül, akkor az egész oszlop leesik.

A homok és a sóder meglehetősen gyakori, a víz viszont elég ritka.

Keveset tudunk erről a típusról, mivel bár elérhetőek voltak, más mentési formátumot kellett hozzá használni, ezért elérhetetlenek lettek miután a térképtípusokat eltávolították a játékból.

Lapos[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ez egy elég "unalmas" pályatípus, mivel sem vizet sem homokot sem sódert nem tartalmaz, csupán virágokat, fákat illetve az Indev házat. Ez a fajta típus visszatért az 1.1-es verzióval, mint a teljesen lapos világtípus. Leginkább az Klasszikus online szervereken volt használatos.

Szárazföld[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ez a típus egy végtelen nagy, hegységekkel borított szárazföld. A homok és a sóder gyakori, a víz viszont ritka.

A térkép elhagyása[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Minél tovább megy valaki a "térkép széléhez" annál lassabb lesz és ha megáll visszalökődik ("sprintelés visszafele"). A sebesség attól függ, hogy milyen távol van a játékos a térkép közepétől.