Szerverlista

Innen: Minecraft Wiki
A többjátékos szerverlista a Minecraft-ban.

A Minecraft-ban található egy játékbeli szerverlista a többjátékos módnak, ahol a játékosok lementhetik a szervereket, amelyeket meglátogatnak. A Minecraft-nak nincsenek előre feltöltött szerverlistái, amelyet közvetlenül elérhetnénk a játékból, vagy a hivatalos weboldalról, de a kliens lehetőséget ad arra, hogy saját szervereket adjunk hozzá a Többjátékos menühöz. A szerverlista által láthatjuk, hogy a szerver épp működik-e, mennyi a szabad hely rajta, és milyen jó a kapcsolat vele. Ha az egérrel a státusz ikon felé megyünk, a lista leírja a szerver kapcsolódási sebességét.

Szerverek keresése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Több weboldal reklámhelyet nyújt a szervereknek, ahol leírják az IP címüket, és egyéb információkat is olvashatunk róluk. Két hivatalos oldal van ezek számára: a hivatalos klasszikus szerverek listája, amelyet a Mojang tart fenn, és a publikus szerverek listája a Minecraft Fórumokon.

Szerverek rendezése[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A szerverek sorrendjének megváltoztatásához jelöld ki a szervert, tartsd nyomva a ⇧ Shift gombot, és a nyilakkal meg tudod változtatni a szerverek helyét, vagy a szerver hozzáadásánál ki is jelölheted, hogy hova szeretnéd helyezni a szervert.

Történelem[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Java Edition Beta
1.8 A többjátékos menü előtt nem támogatták a szerverek hozzáadását, és csak azokat a szervereket mutatták, amelyeket a legutóbb látogattunk meg.
A szerverek kezelésének képességét ebben a frissítésben készítették el.
Hivatalos kiadás
1.3.2 Az F1 gombbal lehetőség nyílt arra, hogy elrejtsük a szerverek IP címét a listában.
1.4.2 A szerver listája mutatja az idejétmúlt szerverek verzióját.
Mostantól nem tudsz kapcsolódni egy idejétmúlt szerverhez a szerverlistán keresztül.