We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Szén

A Minecraft Wiki wikiből
(Szén (tárgy) szócikkből átirányítva)
Ennek az oldalnak átírásra lenne szüksége, hogy megfeleljen a minőségi elvárásoknak.
Kérünk, hogy nézd át, és fejlessz ahol tudsz. A vitalap tartlalmazhat javaslatokat erre.
Szén
Szén.png
Szén
Típus Nyersanyag
Tartósság N/A
Megújuló Igen
Halmozható Igen (64)
Első megjelenés Indev
Adatérték dec: 263 hex: 107
Ez a cikk a szénről mint tárgyról szól. Az ércért nézd a szénérc oldalt. A faszénért nézd a faszén oldalt.

Széndarabokat közvetlenül szénércből lehet kibányászni, ami bármilyen anyagból készült csákánnyal elvégezhető. Az 1.6-os frissítés után szénblokká alakítható.

A szén eléggé hatékony üzemanyag az olvasztókemencében, egy darab 8 blokk beolvasztására alkalmas (ezért 8 darab egy 64-es halmot képes beolvasztani, ami a maximum). A szén és faszén az egyetlen üzemanyag, amit a gőzmeghajtású csille elfogad (egy darab négy percnyi utazást tesz lehetővé).

Az egyetlen dolog, amihez a szén feltétlenül szükséges, az a fáklyák barkácsolása, amelyek létfontosságúak hosszabb földalatti felfedezésekhez - bár léteznek más állandó fényforrások, egyik sem annyira gyakori és könnyen előállítható (64 darabból 256 fáklya állítható elő, feltéve ha van nálad legalább 8 nyersfa, és van rá esély, hogy bányászás közben is találsz még). Feltehetőleg a legjobb alternatívája a szén alapú világításnak az alvilágkő lenne, ami meggyújtva örökké ég.

Szén bárhol található a térképen, hasonlóan a vasérchez. Ez a leggyakoribb erőforrás, és akár 30 darabos erekben is megtalálható.

A szén most már nem szükséges a játékban való túléléshez, ugyanis a faszén egy olcsó, megújuló alternatíva. Beta 1.2 előtt volt jelentős szerepe, mivel akkor még nem volt faszén.

Barkácsolási receptek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Összetevők Bemenet » Kimenet Leírás
Szén
+
Bot
      Grid layout Arrow (small).png Fáklya
  Szén  
  Bot  
Fény létrehozására használatos.
A és a jég megolvasztására is megfelelő.

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Szénblokk