Szén

Innen: Minecraft Wiki
Cleanup.svg
Szén
Szén.png
Type

Nyersanyag

Rarity

Common

Renewable

Igen

Stackable

Igen (64)

First appearance

Indev

Data value

dec: 263 hex: 107 bin: 100000111

Namespaced ID

szén

Ez a cikk a szénről mint tárgyról szól. Az ércért nézd a szénérc oldalt. A fasz énért nézd a faszén oldalt.

Széndarabokat közvetlenül szénércből lehet kibányászni, ami bármilyen anyagból készült csákánnyal elvégezhető. Az 1.6-os frissítés után szénblokká alakítható.

A szén eléggé hatékony üzemanyag az olvasztókemencében, egy darab 8 blokk beolvasztására alkalmas (ezért 8 darab egy 64-es halmot képes beolvasztani, ami a maximum). A szén és fasz én az egyetlen üzemanyag, amit a gőzmeghajtású csille elfogad (egy darab négy percnyi utazást tesz lehetővé).

Az egyetlen dolog, amihez a szén feltétlenül szükséges, az a fáklyák barkácsolása, amelyek létfontosságúak hosszabb földalatti felfedezésekhez - bár léteznek más állandó fényforrások, egyik sem annyira gyakori és könnyen előállítható (64 darabból 256 fáklya állítható elő, feltéve ha van nálad legalább 8 nyersfa, és van rá esély, hogy bányászás közben is találsz még). Feltehetőleg a legjobb alternatívája a szén alapú világításnak az alvilágkő lenne, ami meggyújtva örökké ég.

Szén bárhol található a térképen, hasonlóan a vasérchez. Ez a leggyakoribb erőforrás, és akár 30 darabos erekben is megtalálható.

A szén most már nem szükséges a játékban való túléléshez, ugyanis a fasz én egy olcsó, megújuló alternatíva. Beta 1.2 előtt volt jelentős szerepe, mivel akkor még nem volt faszén.

Barkácsolási receptek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Összetevők Bemenet » Kimenet Leírás
Szén
+
Bot

Szén

Bot

Fáklya
Fény létrehozására használatos.
A és a jég megolvasztására is megfelelő.

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Szénblokk