Statisztika

Innen: Minecraft Wiki
(Statisztikák szócikkből átirányítva)

A Statisztikák rendszere a Beta 1.5-ös frissítésben került a játékba. Notch még a frissítés kiadása előtt megosztott néhány információt a statisztikákról és a mérföldkövekről.

A mérföldkövek nem unalmas és kellemetlen feladatok lesznek, mint hogy "vágj ki 10000 fát", inkább kihívást jelentők, mint például "lovagolj le egy malaccal egy szirtről". Ezzel szemben a statisztikákkal nyomon követheted majd, hány fát vágtál ki. A hosszú távú terv az, hogy a megszerzett mérföldköveid és a statisztikáid láthatóak legyenek a minecraft.net-es profil oldaladon is, ha esetleg valaki dicsekedni akarna velük.[1]

A statisztikák online mentése az 1.6-os frissítésbe volt tervezve, ám túl törékenynek bizonyult a rendszer az 1.6 kiadásakor.[2]

A statisztikák ablak három részből áll: Általános, Blokkok és Tárgyak. Az Általános oldal az alább felsorolt általános statisztikákat mutatja. A Blokkok oldal azt mutatja, hogy különböző blokkokat hányszor barkácsoltál, használtál(lehelyeztél) és bányásztál(törtél össze). A Tárgyak oldal azt mutatja, hogy az egyes tárgyakat hányszor törtél el (a tartóssággal rendelkezőknél), barkácsoltál illetve hány blokkot törtél velük össze. A felső gombokkal a listát a különböző szempontok szerint lehet sorrendbe állítani.

Statisztika neve Leírás
Times played Annak a száma, hogy hányszor töltött be a Minecraft.
Worlds played A létrehozott világok száma.
Saves loaded Annak a száma, hogy hányszor töltött be egy bizonyos világ.
Multiplayer joins A többjátékos szerverekhez való sikeres csatlakozások száma.
Games quit A "Save and quit to title" (mentés és kilépés) gomb megnyomásainak száma.
Minutes Played A játékban eltöltött összes idő (valós időben). Nem feltétlenül percben van megadva, lehet másodpercben, percben, órában vagy akár napban is, attól függően, hogy melyiknek van a legtöbb értelme az adott esetben. A játék szüneteltetésekor nem számol. Megjegyzés: az "5.50 h" nem 5 óra 50 percet, hanem 5 és fél órát jelent.
Distance Walked A gyalog megtett összes távolság.
Distance Swum Az úszva megtett összes távolság. A vízben való gázolás is számít. A függőleges utat, tehát az emelkedést illetve a süllyedést nem számolja.
Distance Fallen A zuhanások teljes távolsága nem beleértve az ugrásokat. Ha a játékos egy blokknál többet esik, a teljes ugrás számít.
Distance Climbed A létrán fölfele mászva megtett össze távolság.
Distance Flown Az előre és fölfele megtett összes távolság, miközben a talaj minimum 1 blokknyira van (a név magyarul repülve megtett távolság).
Distance Dove A víz alatt sétálva megtett összes távolság.
Distance by Minecart A csillével megtett összes távolság.
Distance by Boat A hajóval megtett összes távolság
Distance by Pig A malac-háton (nyereg segítségével) megtett összes távolság.
Jumps Az ugrásaid száma.
Items Dropped Az eldobott tárgyak száma, beleértve a halálkor eldobottakat is.
Damage Dealt A játékos által okozott összes sebzés félszívecskékben, nem számít a játékos által kilőtt, önmagát eltaláló nyíl.
Damage Taken A játékost ért összes sebzés félszívecskékben.
Number of Deaths A játékos halálainak száma
Mob Kills A játékos által megölt mobok száma
Player Kills A játékos által megölt játékosok száma (PvP szervereken)
Fish Caught A kifogott halak száma.

A Minecraft a statisztikákat a .minecraft/stats mappa "stats_username_unsent.dat" fájlban tárolja.

Képek a statisztikák-ablakról[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A statisztikák nem veszik figyelembe a metaadatokat, így minden fajtájú/színű fa, gyapjú, facsemete és festék ugyanannak a tárgynak számít. A faszén és a szén sem kivétel.
  • Egy nyílvessző kilövése nem számít használatnak.
  • A "Times Crafted"-ba, azaz a barkácsolások számába beletartozik az olvasztás, vagy kemencében való elkészítés is, így a faszén fából való készítése is.
  • A tárgyak oldalon a tintászsák mellett nincsen megevezés, ha a kurzort föléhúzzuk.
  • A "Times Crafted" (barkácsolások száma) ikonja a blokkok oldalon egy kalapács és egy üllő, holott a játékban a barkácsolás barkácsasztalon történik.

Források[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]