We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Sóder

A Minecraft Wiki wikiből
Sóder
Gravel.png
Sóder
Típus Szilárd blokk
Gravitáció Igen
Átláthatóság Nem
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 3
Eszköz Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy ásóval a leggyorsabb
Megújuló ?
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés Klasszikus 0.0.14a
Adatérték dec: 13 hex: D

A sóder egy nagyon gyakori nyersanyag, amit általában gödrökben, föld alatt, NJK falvakban, partszakaszokon, vagy az Alvilágban lehet szerezni. Az Alvilágban egy kicsit ritkább, mint a lélekhomok.

Úgy viselkedik, mint a homok. Addig zuhan, amíg tömör talajhoz nem ér. Épp ezért figyelni kell, hogy be ne temessen. Ha fáklyára esik, akkor viszont felvehető sóderkockává alakul. Az 1.3.1 verzió előtt másmilyen volt a textúrája.

Ha megsemmisítesz egy sóderblokkot, 10% esély van rá, hogy kovakövet dob, amiből pedig szikrapattiniót, vagy nyilakat lehet készíteni. Azok a sóderblokkok, amik nem dobnak kovakövet, felvehetők, elhelyezhetők és újra megsemmisíthetők, viszont ha kovakő esik ki belőle, mellette nem fog ismét sódertömböt dobni, ezzel megelőzve a végtelen kovakőszerzési lehetőséget. Kovakő bármilyen eszközzel kinyerhető, TNT-vel is, kivétel amikor fáklyára esik.

      Grid layout Arrow (small).png Terméketlen föld
Föld Sóder  
Sóder Föld  

Használata[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A sóder a homokhoz hasonlóan engedelmeskedik a gravitáció törvényeinek, ezért több dologra is felhasználható, például:

- toronyépítésre, hogy messze elláss, majd utána ha körülnéztél, gyorsan és egyszerűen le tudod bontani.

- Mivel elmerül a folyadékokban is, ezért alkalmas láva tavak, vagy vizek feltöltésére is.

- Betemetheted vele a szörnyeket.

Gyors kitermelés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy jó módszer a gyors sóder és homok kitermelésre, hogy egy alatta lévő , vagy föld alá fáklyát, vöröskőfáklyát, vöröskőpor vezetéket, nyomólapot sínt vagy csapóajtót helyezel (érdemes fáklyát használni, mivel az a legkönnyebben előállítható, és a legkönnyebben eltávolítható). Ezután kiszeded a követ, vagy földet és a lezúduló sóder, vagy homok egyből felvehetővé válik.

Képek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]