Player.dat formátum

A Minecraft Wiki wikiből

A <player>.dat fájlokat a szerverek és az egyjátékos szerverek használják, hogy a játékosok adatait tárolják. Ezt a formátumot a level.dat fájlok is használják, amelyek felülírják a <player>.dat fájlokat, ha azonos a nevük. Ezek a fájlok NBT formátumúak.

NBT Szerkezet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A fájl gyökere. A level.dat fájlban a címke neve "Player".
    • Minden entitás címkéje, kivéve az "id" címke.
    • Minden mob címkéje.

    •  Dimension: A játékos dimenziója. -1 az Alvilág, 0 a normál világ, 1 a Vég értéke. Bármilyen más dimenzió értéke 0.

    •  playerGameType: A játékos játékmódja. 0 a túlélő mód, 1 a kreatív mód, 2 a kaland mód értéke.

    •  Score: A halál után kiírt pontszám.

    •  SelectedItemSlot: A kiválasztott gyorsikon.

    •  SpawnX: Lásd lent.

    •  SpawnY: Nem feltétlenül létezik. A játékos ágyának koordinátái. Ezek a címkék csak akkor távolítódnak el, ha a játékos megpróbál újraéledni ezen a koordinátán, úgy, hogy nincs ágy a koordinátán.

    •  SpawnZ: Lásd fent.

    •  SpawnForced: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos akkor is a fenti koordinátán éled újra, ha nincs ott ágy.

    •  Sleeping: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos ágyban volt, amikor ez a címke mentésre került; erre a címkére nem hat, ha a játékos az ágyban van, amikor belép.

    •  SleepTimer: Az eltelt tikkek száma, mióta a játékos legutóbb az ágyban volt. Nincs hatása.

    •  foodLevel: Az ételsáv értéke; 20 a maximum. Lásd az éhség oldalt.

    •  foodExhaustionLevel: Lásd az éhség oldalt.

    •  foodSaturationLevel: Lásd az éhség oldalt.

    •  foodTickTimer: Lásd az éhség oldalt.

    •  XpLevel: A tapasztalatsávon lévő szint.

    •  XpP: A tapasztalatsávon lévő százalék (a következő szinthez).

    •  XpTotal: A játékos tapasztalatának teljes mennyisége, amelyet a pont számításához használnak.

    •  Inventory: Minden címke ebben a listában egy tárgy a játékos eszköztárában.

    •  EnderItems: Ha nincs tárgy a játékos végzetládájában, ez egy lista bájtcímkékről, 0 mérettel. Ha van tárgy benne, ez egy lista az összetételi címkékről.

      • Egy tárgy a ládában, tartalmazva a cella címkéjét. A cellák 0-tól 26-ig vannak számozva.

    •  abilities: A játékos képességei.

      •  walkSpeed: A sétálás sebessége, értéke mindig 0.1.

      •  flySpeed: A repülés sebessége, értéke mindig 0.05.

      •  mayfly: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos tud repülni.

      •  flying: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos éppen repül.

      •  invulnerable: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos immunis minden sérülésre, és sértő hatásokra, kivéve a Semmi által elszenvedett sérülésre (ide tartozik a /kill parancs által elszenvedett sérülés is).

      •  mayBuild: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos el tud helyezni, és el tud pusztítani blokkokat.

      •  instabuild: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a játékos azonnal el tudja pusztítani a blokkokat.

Tárgyszerkezet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A tárgyakat a játékos eszköztárában, a Vég eszköztárban, a láda blokkentitásban, eldobott tárgy entitásokban, kemence blokkentitásban, bájitalfőző állvány blokkentitásban, és kereskedési ablakban használják. Néha egy cellacímke részletezi a cellát, ha a tárgy egy ládában volt. Ha eldobott tárgy volt, nincs cellacímke.

  • A tárgy gyökércímkéje. Néha ennek a címkének neve is van.

    •  Slot: Nem feltétlenül létezik. A tárgy eszköztári cellája.

    •  id: A tárgy, vagy blokk azonosítója.

    •  Damage: A tárgy azonosítója. Azért kapta a "Damage" nevet, mert régen csak eszközök használták ezt az értéket, most már más tárgyak is használják.

    •  Count: Az egy eszköztári cellába halmozott tárgyak száma. Bármely tárgyat lehet halmozni, beleértve az eszközöket, páncélokat, és a járműveket is. Az érték -128 és 127 között lehet. A 2 alatti értékek nem láthatóak a játékban.

    •  tag: Kiegészítő információk a tárgyról. Ez a címke a legtöbb tárgynál szükségtelen.

Bűvölések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Két módon kerülhetnek kapcsolatba a bűvöletek a tárgyakkal: az első mód az, hogy a tárgy bűvölve van, és a bűvöletek kihatnak a tárgy viselkedésére, a másik mód pedig az, hogy a tárgy egy varázskönyv, amely egyszerűen csak tárolja a bűvöléseket, hatások nélkül. Ezen kívül van egy "RepairCost" címke is a fájlban, amely a tárgyak javítását figyeli, így egyre drágábbak lesznek minden javítás után.

  •  tag: A "tag" címke.

    •  ench: Azokat a bűvöléseket tartalmazza, amelyek hatással vannak a tárgy viselkedésére.

      • : Egy bűvölés.

        •  id: A bűvölés azonosítója.

        •  lvl: A bűvölés szintje.

    •  StoredEnchantments: A varázskönyv bűvöléseit tartalmazza.

      • : A tárolt bűvölés, az ench listában minden bűvöléssel azonos szerkezetű.

    •  RepairCost: A bűvölések szintjeinek száma, amely hozzáadódik a javítási, kombinálási, vagy átnevezési árhoz.

Attribútum módosítók[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Minden tárgynak adható egy módosító, amely hatással van a játékosra/mobra, amely használja a tárgyat. Ha egy tárgynak alap "AttributeModifiers" listát adnak, az érték felülírja a címkéket, ha léteznek (például, ha egy gyémántkardnak üres "AttributeModifiers" listát adnak, nem lesz erősebb a támadása). Ezen kívül az alap "AttributeModifiers" lista nem használja ezt a címkét, így nem fog megjelenni a tárgyon.

  •  tag: A "tag" címke.

    •  AttributeModifiers: Ez tartalmazza a tárgyon lévő attribútum módosítókat, amelyek a tárgyat hordó, vagy kezében tartó játékos/mob attribútumait módosítják (ha a tárgy nincs a kézben, vagy a páncél celláiban, a módosítóknak nincs hatása).

      • : Egy attribútum módosító.

        •  AttributeName: Az attribútum neve, melyre a módosító hatással van.
        • Minden mező a módosítók listájáról (Name, Amount, Operation, UUIDLeast és UUIDMost).

Megírt könyvek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A toll és könyv, és a megírt könyv is a "tag" címkét használják, hogy információt tároljanak a könyvről. Csak a megírt könyvek tárolják a title (cím) és a author (szerző) címkéket, a pages (lapok) címke pedig mindkét tárgynál tárolódik.

  •  tag: A "tag" címke.

    •  title: A megírt könyv címe.

    •  author: A megírt könyv szerzője.

    •  pages: A könyvben lévő lapok listája.

      • Egy oldal a könyvben.

Kijelzési tulajdonságok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bőrpáncélt lehet színezni, és minden tárgynak lehet egyéni megjelenésű neve és "tana".

  •  tag: A "tag" címke.

    •  display: Kijelzési tulajdonságok.

      •  color: A bőrpáncél színe. A színkódok a piros, zöld, és kék színekből adódnak, a következő formula alapján:
        Piros<<16 + Zöld<<8 + Kék
        (Ez a számolási mód a Java bájtsorrendje miatt van, a számolási mód fordítottja majdnem az összes többi népszerű nyelvnek, amelyek ezt a formulát használják: P+256*Z+65536*K)

      •  Name: A tárgy kijelezendő neve.

      •  Lore: A tanok listája.[1]

        • Egy sornyi tan.

Bájital hatás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bájitalok és robbanó bájitalok többszörös, egyéni hatásokat birtokolhatnak, a "tag" címke módosításával. Az adatértékek csak a bájital kinézetének változtatására használhatóak.

  •  tag: A "tag" címke.

    •  CustomPotionEffects: Az egyéni bájital hatások.

      • Minden hatásnak egy csoport.

        •  Id: A hatás azonosítója.

        •  Amplifier: A hatás felerősítése, 0-val kezdődik.

        •  Duration: A hatás tikkekben mért időtartama.

        •  Ambient: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a hatást egy jelzőfény váltja ki. Ez a címke nem kötelező, jelenleg nincs hatása.

Játékos fejek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A mob fejek arra is használhatóak, hogy csatlakozásnál a játékos skin-jére legyenek maszkolva. Ennek jelenleg nincs látható hatása a kézben tartott tárgyak esetében.

  •  tag: A "tag" címke.

    •  SkullOwner: A játékos felhasználóneve, akié a mob fej. A SkullOwner eszköztári tárgyakra, míg az ExtraType a földön elhelyezett fejekre vonatkozik.[2]

Tűzijátékok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A tűzijátékok egy "tag" címkéjét használják, hogy információt tároljanak a hatásukról.

  •  tag: A "tag" címkéje.

    •  Explosion: Ezek egyike jelenhet meg a tűzijáték csillagon.

      •  Flicker: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a robbanásnak csillogó hatása van (izzókő-por). Ez a változó hiányozhat.

      •  Trail: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Igaz, ha a robbanásnak csík hatása van (gyémánt). Ez a változó hiányozhat.

      •  Type: A tűzijáték robbanásának formája. 0 = Kis gömb, 1 = Nagy gömb, 2 = Csillag alakú, 3 = Creeper alakú, 4 = Kitörés. Más értékek "Unknown Shape" (ismeretlen formaként) lesznek elnevezve, és kis gömb formájúak lesznek.

      •  Colors: A tűzijáték fő színeinek változós tömbje. Egyéni színek esetében a játék "Custom" (egyéni) szöveget ír ki, de a szín meg fog jelenni a robbanásnál. Az egyéni színek változók, melyek azonos formátumúak, mint a kijelzési tulajdonságok color címkéi.

      •  FadeColors: A tűzijáték robbanásában lévő elmosódási színek változós tömbje. A fentebb írtakkal azonosan kezelendő. Ez a változó hiányozhat.

    •  Fireworks: Ezek egyike jelenhet meg a tűzijáték csillagon.

      •  Flight: A tűzijáték repülési távolságának értéke, amely egytől háromig terjedő szám (egyenlő a barkácsolásnál használt puskapor mennyiségével). Ez az érték kisebb is lehet, hogy a tűzijáték azonnal robbanjon, de a -2 alatti értékek soha nem robbannak fel.

      •  Explosions: Az összetevők listája, minden robbanásé, amelyet a tűzijáték okoz.

        • Ugyanolyan formátumú, mint az 'Explosion' összetevő a tűzijáték csillagnál.

Egyéb[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  •  tag: A "tag" címke.

    •  map_is_scaling: 1 vagy 0 (igaz/hamis) - Ismeretlen, talán egy hiba kijavítására használják.

Eszköztári cellaszámok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ez az eszköztári cellák azonosítószámát mutatja.

Hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Promotional Content