Páncél

Innen: Minecraft Wiki

A páncél plusz védelmet nyújt a játékos számára az egészség mellett. Ez 10 egységből áll. A barkácsolásához 24 db egy fajta érc kell.

A játékos páncélzata[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Alt text
A négy természetes módon elkészíthető páncéltípus.

Az Indev óta van jelen a játékban. Négy részből áll: sisak, mellvért, lábvért és csizma. Négy anyagból készíthetjük el: bőr, arany, vas vagy gyémánt (tartósság szerinti növekvő sorrendben). A pajzs csökkenti a sérülés mértékét beleértve a zuhanást, a blokkokban való fulladást és az égési sérülést. Ellenben nem véd a vízbefulladástól.

Minden sérülés egy bizonyos százalékban csökkenti a játékos páncélját (a pontos adatokhoz lásd a tárgyak tartósságát). Minden egység 8%-tól egészen 80%-ig csökkenti a sérülés mértékét.

Chainmail Armor
Lánc páncélzat. Túlélő módban csak valamilyen eszköztárcsalással, vagy NJP segítségével juthatunk hozzá.

Egy bizonyos idő után a páncél elveszíti teljes tartósságát. A gyémántból készült páncél sok támadás ellen megvéd, míg a bőrből készült csak 20 sebzést tud elnyelni. Bár a tartósságuk különböző, mindegyik hatékonynak mondható. Például a bőr sisak ugyanannyi egységet ad mint a gyémánt sisak.

A játékos használhat sisakként egy tököt. Ez nem nyújt semmilyen védelmet, de - bár meglátják - nem támadják meg a játékost a bevégzők.

Lánc páncélzat[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lánc páncélzatot túlélő módban csak hekkeléssel vagy láncpáncélos mobok megölésével, illetve NJP-vel való kereskedéssel lehet szerezni, mivel tüzet alapesetben nem lehet szerezni, kreatívban azonban ez a páncél is elérhető. Tartóssága szinte megegyezik a gyémántpáncéllal. Voltak híresztelések miszerint minden támadást elnyel, de ez igaz is.

Védelem[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Anyag Teljes páncél Sisak Mellvért Lábszárvédő Csizma
Bőr 18px18px18px18px 18px 18px18px 18px 18px
Arany 18px18px18px18px18px18px 18px 18px18px18px 18px18px 18px
Lánc 18px18px18px18px18px18px 18px 18px18px18px 18px18px 18px
Vas 18px18px18px18px18px18px18px18px 18px 18px18px18px 18px18px18px 18px
Gyémánt 18px18px18px18px18px18px18px18px18px18px 18px18px 18px18px18px18px 18px18px18px 18px18px

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az Alpha 1.0.8 előtt a bőr helyett obszidiánt lehetett használni mint leggyengébb védőfelszerelés.

A mobok páncélzata[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Túlélő Tesztben bizonyos zombik és csontvázak viseltek páncélt; egy mellvértet vagy egy sisakot vagy akár nadrágot és cipőt is. A zombiknál néha előfordulhatott, hogy mind a négy páncélt viselték egyszerre. A csontvázakon nagyon gyakran volt megtalálható. A mobok páncéljai mint esztétikai elem voltak jelen a játékban, de lehetséges, hogy ez egy tervezett funkció volt a mobok elleni harc nehézségének növelésére, de az 1.4.1 frissítés során visszakerült.

Galéria[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Érdekességek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A lánc páncélzat az egyetlen páncéltípus, mely egy kicsit átlátszik.
  • A bőrből készült tárgyak közül a csizma kivételével a többi tárgy más nevet kapott: sapka, tunika, nadrág.
  • A Minecraft.jar fájlon belül a bőrpáncél cloth-ként (szövet) van elnevezve. Ez azért van, mert bevezetésekor még gyapjúból kellett barkácsolni.
  • Ugyanitt van egy Power elnevezésű fájl. Ez valamilyen felismerhetetlen kék energia. Ez jelenik meg a Creeperen ha villámcsapás éri. Valószínűleg azért került a páncélok fájljaihoz, mert a Creeper hasonló az emberhez felépítésre.
  • A lánc páncélzat mellvértje kicsivel hosszabb ujjú mint a többi mellvért.
  • A bőrből készül páncél Notch egyik be nem fejezett játékából a Legend of the Chambered-ből került át.
  • Ha egy majdnem teljesen elhasznált csizmát veszünk fel a többi páncél mellé, akkor a védelem gyengül.
  • A lánc páncélzat csalás nélkül nem készíthető Tűlélő módban csak szerezni lehet.