Nyomólapok

Innen: Minecraft Wiki
Nyomólapok
Pressure Plates.gif
FanyomólapKőnyomólap
Típus

Nem szilárd blokk

Gravitáció

Igen

Átláthatóság

Igen

Fénykibocsátás

Nem

Robbanásállóság

?

Eszköz

Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy csákánnyal a leggyorsabb

Megújuló

?

Halmozható

Igen (64)

Gyúlékony

Nem

Elérhetőség

?

Első megjelenés

Alpha 1.0.1

Adatértékek
Kő-nyomásérzékelő
dec: 70 hex: 46 bin: 1000110
Fa-nyomásérzékelő
dec: 72 hex: 48 bin: 1001000

A nyomásérzékelőket (vagy nyomólapokat) a harmadik Secret Friday Update-ben vezették be. Ha összekötik egy tárggyal drót segítségével (vagy közvetlenül az elektromosságot igénylő tárggyal szomszédos), áramot szolgáltatnak a tárgynak vagy blokknak, amikor rááll egy mob vagy a játékos (vagy ha ráesik egy tárgy; lásd lejjebb), és nem szolgáltatnak, ha nincs rajta semmi. A nyomásérzékelők a kapcsolók egy fajtája a karok és a gombok mellett.

A kő- és fa-nyomólapokat csákánnyal lehet visszaszerezni, vagy ha leromboljuk az alattuk lévő blokkot.

A Beta 1.3 verziótól a nyomásérzékelők két fadeszka/nyers szikla felhasználásával barkácsolhatók. (A korábbi verziókban 3 kellett.)

Az 1.6-os verziótól már nem lehet nyomólapokat levelekre helyezni. E verzió előtt, amikor a levélre helyezett lapra ráléptek, az széttörött és újra fel lehetett venni.

Barkácsolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Jelenleg csak négyféle nyomásérzékelő létezik: kő, fa, vas és arany. A falapokat két, vízszintes vonalban elrendezett fadeszkából lehet elkészíteni, a kőlapokat pedig ugyanígy, csak fa helyett kővel (nem kőtörmelékkel.) A vas és arany ugyan ilyen módon vasrúd, és aranyrúddal

Összetevők Bemenet » Kimenet
Fadeszka vagy

FadeszkaFadeszka

Fanyomólap

Kioldása[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ahhoz, hogy a nyomólap áramot szolgáltasson, a következő események egyikének kell megtörténnie:

  • Rálép egy játékos vagy egy mob.
  • Egy fa- fém- vagy aranylapra ráesik egy tárgy (amit fel is tudsz venni azáltal, hogy odamész). Ha homok vagy sóder esik ilyen lapra, az egy leejtett tárggyá fog változni, de nem biztos, hogy a lapra esik, hacsak nem nincs körülvéve fallal.
    • Akármilyen csille kiold egy falapot.
    • Egy csille, amiben egy mob vagy egy játékos ül, egy kőlapot is kiold. (de a tárolócsillék és az gőzmeghajtású csillék nem oldják ki a kőlapokat).
    • A nyomólapok nem sínek, úgyhogy rajtuk megállnak a csillék, hacsak nincs nagyon nagy lendületük.
    • Egy görbe vonalon menő csille kiold egy, a sínnel szomszédos nyomólapot (mert a csille sarkai kilógnak a sín vonalából), ha legalább két egymást követő kanyar van. (Így a kocsi átlós pályán megy, és kilóg a széle. Ha csak egy kanyar van, a csille 90 fokos szöggel változik.)
  • Nyilak (csak fa- fém- és aranylapok):
    • Egy nyomólap, amit e módszerrel oldottak ki, szolgáltat áramot, amíg a nyilat be nem gyűjtik, vagy eltűnik (egy perc után az Alpha 1.2.4-es verzió óta)
    • Ahhoz, hogy egy nyíl kioldjon egy nyomásérzékelőt, kell egy másodlagos kioldó, ami akármilyen részecskehatás lehet:
  1. Blokkrombolás hulladékai
  2. Fáklyafüst
  3. Kemence lángjai
  4. Elosztó füstje
  5. Tűz füstje
  6. Lávaparázs és még több...
  • Van egy mod (BetterThanWolves), amiben csak emberek aktiválhatják a nyomólapokat, mobok nem. A jelenlegi játékban egy blokk sem használja ezt a tulajdonságot, bár néhány modba beépítették.

A nyomólapokat gyakran használják csapdákban. Például, ha egy TNT blokk fölé helyezel egy nyomólapot, a TNT felrobban a játékos vagy mob lába alatt.

A nyomólapokat arra is használják, hogy bezárják az ajtót, miután valaki bement. Csak belülre kell egy nyomólapot helyezni, az ajtó elé.

Hangblokkok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A hangblokkok bevezetése óta az emberek dalokat írnak, a nyomólapokat arra használva, hogy hangokat játsszanak le. A nyomás hangját eltüntetik a lapok hangfájljának módosításával, ami a Minecraft mappában található. Csönddel helyettesítik a hangot, egy hangszerkesztő program segítségével, aztán csak olvashatóvá teszik a fájlt, hogy a Minecraft nehogy újra letöltse a hangfájlt. Ezzel fel lehet venni egy dalt anélkül, hogy a nyomás hangja belezavarna a dallamba. A nyomás hangja a .minecraft/newsound/click.ogg fájl. Megjegyzés: ez a játékbeli menügombok kattintásának hangja is.