Nyersfa

A Minecraft Wiki wikiből
Nyersfa
Wood.png
NyersfaNyersfa (Nyírfa)Nyersfa (Fenyő)Nyersfa (Dzsungel)Nyersfa (Akácia)Nyersfa (Sötét tölgy)
Típus Szilárd Blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Nem
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 10
Eszköz Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy fejszével a leggyorsabb
Megújuló ?
Halmozható Igen (64), csak saját magával
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés 0.0.14a (2) / Beta 1.2
Adatérték dec: 17 hex: 11
Néhány nyersfa
A nyersfa (korábban fahasáb) egyike a legelső blokkoknak a Minecraftban, a kreatív mód 0.0.14a verziójában. Négy oldalukon fakéreg van, és egy fa keresztmetszet a felső és alsó részen. A fa elég gyakori a természetesen generált világokban, mivel ez szolgál a fák törzseiként. A nyersfa kibányászható kézzel, de baltával gyorsabb. A fa éghető anyag a játékban is.

A nyersfa kreatív módban is elérhető. Sokszor használják növények vagy faházak építésénél. A túlélő módban, kibányászva 3-5 fadeszkát dob. Az Indev, Infdev, Alpha, és Béta verzióban kibányászva egy nyersfa blokkot fog dobni. Ez lehetővé teszi a nyersfa felhasználását mint építőanyagot.

Barkácsolásnál az egyetlen haszna, hogy 4 fadeszkává lehet átalakítani. Nyersfát kemencében elégetve faszenet kapunk. De, ettől függetlenül használható tüzelőanyagként is. Faszénként azonban többet tudsz égetni, így jobban megéri.

A Minecraft 1.7.2 verziójában hat fajta nyersfa létezik. Egyik a normál fajta, a második a nyírfáé, a harmadik a tajga biomokban található fenyő, a negyedik a dzsungelekben található dzsungelfa, az ötödik a szavanna biomban található akáciáé és a hatodik a sötét tölgyé ami a sötét erdő biomban található.. Ettől függetlenül barkácsolásnál mindegyik csak 4 fadeszkát ad. Különböző fajta nyersfát nem lehet egymásra halmozni, és a belőlük készített deszkákat sem az 1.2.4 és az 1.7.2 verziótól. Különböző fából készített deszkák nem azonosak. A nyírfák levele kissé halványabb, mint a normálisé, a fenyőnek tűlevele van, a dzsungelfa levelén meg a levelek nagy méretűek, az akáciának meg a sötét tölgynek hasonlóak a leveleik.

  • A fatörzs keresztmetszetében található gyűrűk összeadva megadják a fa életkorát. Ezen az alapon a játék összes fája 2 éves.
  • Az Alpha 1.2 és a Béta 1.3 verziók között a nyersfa csak akkor pusztult el tűzben, ha egyszerre több oldala is égett. Ha csak egy oldal ég, és a többi nem gyullad meg, a tűz örökké égi fog. Ez valószínűleg játékhiba volt, de szép kályhákat lehetett vele építeni. Az alvilágkő szintén öröktüzet hoz létre. A beta 1.4 verzióban a fadeszkák felgyulladnak és el is pusztulnak, akkor is, ha csak egy oldaluk ég.
  • A nyírfa textúrája kissé hasonlít egy szellem arcához.
  • Egy normális fát lehetséges átváltoztatni nyírfává, ha nincsenek ágai. A fa teteje legyen egy kereszt alak levelekből, és mivel a levelek csak akkor bomlanak le, ha nincs mellettük nyersfa, minden oldalra helyezve egy nyersfát, sértetlenek maradnak. Ezután cseréljük ki a fatönköt egy nyírfáéra, majd távolítsuk el a tetején lévő normál fadarabokat, hogy létrehozzuk a nyírfát. A levelek ettől függetlenül továbbra is normálisak maradnak.
  • A "Getting Wood" feladatban nyersfát kell szerezni.
  • A nyírfa és a fenyőfa nem voltak megújuló nyersanyagforrások, amíg a nyír- és fenyőfa csemetéket be nem vezették.

Újdonság![szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az 1.7-es patchben hozzá lett adva az akácia és a sötét tölgyfa, két új nyersfával és fadeszkával. Ezentúl a nyersfa blokkoknak a keresztmetszete az évgyűrűkkel is saját textúrát visel és olyan színű mint a belőle készíthető fadeszka.

A nyersfa felhasználása[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Termék Szükséges nyersfa
blokkok mennyisége
Legkisebb
termék
mennyiség
Arány
Hajó 5 4 80%
Tál 3 4 133.3%
Faszén* 1 1 100%
Láda 2 1 50%
Ajtó 3 2 66.6%
Kerítés 3 4 133.3%
Létra 7 16 228.571428%
Deszka 1 4 400%
Tábla 13 8 61.538461%
Bot 1 8 800%
Fáklya* 1 fa, 8 faszén 32 355.5%
Fabalta** 2 2 100%
Fa kapa 3 4 133.3%
Facsákány** 2 2 100%
Fa nyomásérzékelő 1 2 200%
Faásó 1 2 200%
Falépcső 3 8 266.6%
Fakard 5 8 160%
Barkácsasztal 1 1 100%

* Szükséges a fa szénné alakítása kemencében, ezért szükség van 8 kőtörmelékre is. Ezeket most figyelmen kívül hagytuk a szemléletesség érdekében.

** Nem lehet egyért egyet előállítani, 2 kell hozzá.

A nyersfa textúrái[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ikon Érték Leírás
BlockCSS.png 0 Az eredeti (tölgy) textúra
BlockCSS.png 1 A fenyő textúrája
BlockCSS.png 2 A nyírfa textúrája
Egy tölgyfa egy nyírfa mellett