Macska

Innen: Minecraft Wiki
Cleanup.svg
Macska
Macska.gif
Health Points

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Spawn

1.14-es verzióban már csak falvakban, boszorkány kunyhóban

ID in Network Traffic (byte)

98

Drops

pókfonál

Experience

1 - 3

Macskák

A macskák Hasznosak, mert a creeperek, fantomok félnek tőlük.

Kinézetük[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Tizenegy macskafajta van a játékban.

Viselkedés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A macskákat meg kell szelidíteni, (akár a szelídített Farkasokat) le lehet ültetni (hogy ne kövessen), szaporítani. A macskák követik a játékost, ha túl messze van a játékos tőlük, esetleg felmászott valahova, akkor odateleportálódnak. A farkasokkal ellenben nem támadják meg azt a mobot, amit a játékos megtámadott, de hasznosak, mert a creeperek és a fantomok félnek tőlük, és úgy, mint a ocelotok, ők is megtámadják a csirkéket. Ha véletlenül megütnénk őket (megsérülnek), a farkuk jelzi, hogy milyen az állapotuk: ha nagyon fent van a farkuk akkor egészségesek, ha pedig megsérülnek, egyre lejjebb áll a farkuk, ugyanúgy, mint a kutyáknak. Hogy meggyógyítsuk őket, adjunk nekik nyers halat. Az eséstől nem sebződnek, úgy mondva "talpra esnek". Csontlisztet adva nekik a helyükön maradnak és nem követnek, de ez nem minden játékban lehetséges! Reggel felébredve a macskák ajándékot visznek, ami lehet pókfonál, nyúlláb stb. A mcskák szeretnek ágyakon, meleg kályhákon feküdni, leülni, és odafekszenek gazdijuk mellé, amikor az elalszik.

Szaporítás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Különböző típusú macskákat is lehet szaporítani, ekkor véletlenszerűen választja ki a játék a kismacska fajtáját. A macskák nyers hallal szaporíthatók, ekkor szívek lesznek fölöttük, majd megjelenik a kismacska. Őt is leültethetjük, és ő is követ.