We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Lap

A Minecraft Wiki wikiből
(Lépcsőfok szócikkből átirányítva)
Ez a szócikk olyan dolgokat tartalmaz, amelyek már nincsenek benne a játékban.
Ezek a funkciók csak a Minecraft egy korábbi verziójában voltak elérhetők.
Lap
Double Slabs.gif
Slabs.gif
KőlépcsőfokHomokkő-lépcsőfokFalépcsőfokKőtörmelék-lépcsőfok
Típus Szilárd blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Nem (Dupla lépcsőfok)
Igen (Egy lépcsőfok)
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság ?
Eszköz Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy csákánnyal a leggyorsabb
Megújuló ?
Halmozható Igen (64), csak ugyanolyan fajtából
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés Túlélő Teszt 0.26 (2009, október 22.) / Béta 1.3
Adatértékek Double Slab
dec: 43 hex: 2B

Single Slab
dec: 44 hex: 2C

A lépcsőfokok (vagy lapok) olyan blokkok, amelyek a játékos ugrás nélküli szintkülönbség-változtatását engedélyezik. Nem annyira kompaktak, mint a lépcsők, mivel kétszer annyi helyet foglalnak ugyanakkora szintkülönbség-változtatás eredményezésére. A kő-lépcsőfokokat a Túlélő Teszt verzióban, 2009, október 24-én vezették be; a homokkő- , fa- és burkolókő-lépcsőfokokat 2011, február 22-én a Beta 1.3-as frissítésben.

Mind a négy foktípusnak ugyanaz az adatértéke, hasonlóképpen a nyersfához és a színes gyapjúhoz; a kőfokoknak 0-s a sebzésértékük, a homokkőfokoknak 1, a fafokoknak 2 és a burkolókő-fokoknak 3.

Barkácsolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lépcsőfokokat három fadeszkából vagy három kőből, kőtörmelékből, vagy homokkőből vagy téglablokkból lehet készíteni, három lépcsőfokot létrehozva barkácsműveletenként.

Összetevők Bemenet » Kimenet
vagy
Homokkő vagy
Fadeszka vagy
Kőtörmelék vagy
Téglablokk vagy
Alvilágtégla vagy
Kőtégla
      Grid layout Arrow (small).png Kőlépcsőfok6
     
Kő Kő Kő

Viselkedés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Mint más részblokkokat, a lépcsőfokokat is egész blokknak tekintjük más blokkokkal, mint a föld, , üveg és folyadékok. Két ugyanolyan fajtájú (pl. két kőfok) lépcsőfok teljes méretű blokkot ad, ha egymás tetejére helyezzük, de különböző fokfajtákat nem lehet keverni.

A homokkő-, fa- és burkolatkő dupla lépcsőfokok ugyanúgy néznek ki, mint a teljes blokkok ezekből az anyagokból, de tovább tart a széttörésük és két lépcsőfokot kapunk eltörésüknél.

Régi verziókban egy játékhiba miatt a fafokokat csak [[csákány|csákánnyal] lehet begyűjteni, és eltörésnél a fafok részecskehatása a kőfokéval egyezik meg (mintha egy kőfokot törtünk volna szét). A fafokokra a tűz semm volt hatással és nagyobb volt a robbanásellenállásuk, mint a fadeszkáknak, ezért 2:1-es aránynál jó építőanyagok voltak. Ez valószínűleg azért volt, mert a különböző anyagú lépcsőfokokat sebzésértékek és nem adatértékek alapján különböztetik meg, hasonlóképpen a fához, szénhez és faszénhez vagy a festett gyapjúhoz.

Előzmények[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A kőfokokat a Klasszikus verzióban vezették be először. A Klasszikus és Túlélő Teszt verziókban a kőfokokat egy szénblokk kibányászásával lehetett megszerezni az eszköztár és a barkácsolás hiánya miatt.

A kőfokokat lépcsőblokknak hívták, mielőtt bevezették a lépcsőket. Ezután step-nek (lépcsőfoknak) hívták, és a Béta verzióban a slab (lap, lemez) lett a hivatalos neve. (Magyarul lépcsőfokként hivatkozunk rá.)

Mielőtt a többi lépcsőfokfajtát is a játékhoz adták, egy dupla kőfok csak egy kőfokot adna vissza széttörésnél. A Beta 1.3-as verzió óta 2 fokota d egy dupla fok eltörésnél. Viszont a fokok TNT-vel való robbantása csak egy fokot ad vissza (amikor a fokok nincsenek a TNT közvetlen közelében, amikor is megsemmisülnek).

A Beta 1.3 előtt a kőfokokat burkolókőből készítették, nem kőből, de a burkolókő-fokok megjelenése megváltoztatta a kőfokok és a nyomásérzékelők receptjét.

  • Annak ellenére, hogy az osonás miatt a játékos látszólagos magassága 1.5 blokknak tűnik, osonva nem lehet egy lépcsőfokra lépni, ha afölött blokk van.
  • Egy játékos nem sétálhat át egy blokk lélekhomokról egy lépcsőfokra ugrás nélkül, mivel 1/8 blokkot süllyeszt a lélekhomok.
  • Az 1.3 előtt a fafokok nem voltak gyúlékonyak és ahhoz, hogy kiadjanak valamit, csákánnyal kell őket széttörni, azért, mert ugyanaz volt az adatértéke, mint a többi foknak. Ez a többjátékos módban a kártevés megakadályozására volt használható.
A fény áthalad a kőfokon felülről. Ha egy normális blokk lenne ott, teljes sötétség lenne.
  • Egy darab lépcsőfok nem engedi át a felülről lőtt nyilakat.
  • Egy lépcsőfok széttöri a sódert és a homokot, amikor ráesik; a fáklyákhoz hasonlóan.
  • Ha víz rálöki a játékost egy lépcsőfokra, a játékos ugrik egyet.
  • Egy lépcsőfokra lehet még egyet rakni, ha van egy szilárd blokk közvetlenül a fok felett.
  • A játék egy lépcsőfokot átlátszóként kezel. Emiatt nem okoz fulladást, nem helyezhetsz el fáklyákat vagy más lámpatesteket rajtuk, és az egy darab lépcsőfokok alatt lévő ládákat továbbra is ki lehet nyitni.
    • Ez alól kivétel, ha két fok egymás mellett van vízben, akkor lehet létrát elhelyezni rajtuk. Azonban minden így lehelyezett létra láthatatlan.
  • A Béta verzióban történő fényfrissítés óta a lépcsőfokok oldalain be tud szűrődni egy kis fény. Ez a fény csak akkor látható, ha az egyenletes világítás be van kapcsolva, és nincs hatása a mobtermelődésre vagy bármely egyéb fény-függő folyamatra.
  • Egy jégre helyezett lépcsőfok "csúszós" lesz, mint az alatta lévő jég.
Példa a lépcsőfok-polcok kialakítására.
  • Ha egy azonos típusú lépcsőfokokból álló lépcsőfok-oszlop fentről lefelé van építve (üres fél-blokkokat hagyva minden lépcsőfokpár között), és még egy, ugyanolyan típusú lépcsőfok rá lesz helyezve a felső lépcsőfokra vagy egy blokkal felette, az összes lépcsőfok összeomlik egy dupla lépcsőfokká a legalsó lépcsőfok helyére.
    • Ekképpen, nem lehetséges egy fokot másik, ugyanolyan típusú fok felé helyezni egy félblokknyi üres helyet hagyva közöttük. A második fok mindig az első tetejére lesz helyezve és dupla fokot alkotva.
      • Azonban, fok alá helyezett fok meghagyja a félblokknyi helyet, így dekoratív polcokat lehet kialakítani.
    • Ha félblokkokat helyezünk TNT alá, jelentősen csökken a TNT sebzése. Egy fokokból készült padló készítésével a TNT robbanóereje 6 blokkról kettőre csökken.
  • A kőfokok az egyetlen lépcsőfokfajta, aminek nem ugyanaz a textúrája, mint a sziklablokknak, amikor kettő van egymás tetején.
  • Földszintnél le lehet sétálni osonva a lépcsőfokokról.