Kerítés

Innen: Minecraft Wiki
Kerítés
Kerítés.png
Kerítés
Típus

Szilárd Blokk

Gravitáció

Nem

Átláthatóság

Igen

Fénykibocsátás

Nem

Robbanásállóság

15

Eszköz

Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy karddal a leggyorsabb; azonban duplán használja a kardot

Megújuló

?

Halmozható

Igen (64)

Gyúlékony

Igen

Elérhetőség

?

Első megjelenés

Alpha 1.0.17

Adatérték

dec: 85 hex: 55 bin: 1010101

A Kerítések fa, fal blokkok melyek az Alpha 1.0.17-es verzióban jelentek meg(Secret friday update 8). 1 1/2 blokk magasnak számítanak a mobok és játékosokkal való ütközés érzékelésénél, de valójában csak 1 blokk magasak(Lehet rájuk építeni). Így játékosok és mobok nem ugorhatnak át rajta, de csak 1 blokknyi területet foglal el.

A kerítés a blokkok közepére kerül, és a mellette elhelyezett kerítéshez automatikusan kapcsolódik. A kerítések olyan blokkok, melyek karddal azonnal eltörhetők, de kétszeres sérülést okoznak a kardon.

Felhasználás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Legalapvetőbb felhasználása egy terület lezárása. Arra szolgál, hogy a kerítésen kívüli mobokat és játékosokat kint, a bentieket bent tartsa. Nagy területeket lehet szörnymentessé tenni, ha bekerítjük kerítéssel, és belül erősen megvilágítjuk. Ez megakadályozza, hogy a mobok belül teremjenek és a kint termett mobokat kint tartja; a kivétel a pók, mely átmászhat, vagy akár át is ugorhat a kerítés fölött. A csontvázak nem tudnak átjutni rajta, de átlőhetnek fölöte.

A kerítések korlátként is használhatók, erkélyeken, vagy kilátókon ugyanis nem ugorhatók át. Így a játékosok átláthatnak fölöttük, de nem eshetnek le.

A kerítések sarkainak nem kell teljesen kitöltve lenniük, hogy el legyenek zárva. Ha megfelelő irányban találkozik a két kerítés elem, egy sarok jöhet létre, a sarokelem használata nélkül is. Ez annak köszönhető, hogy a kerítés valójában az egész blokkot betölti, de a modellje nem blokk méretű. Így hiába van látszólag elég hely az átkelésre, a játékosok és mobok mégsem juthatnak majd át.

Történet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Beta 1.7 előtt még nem lehetett egymásra helyezni őket, azonban a Beta 1.7 után bármilyen blokkot el lehet helyezni egy kerítés tetején.

Többjátékos módban a kerítés tetejére állni tilos. A múltban ez lefagyasztotta a szervert. Ezt a hibát a Beta 1.3 kijavította. A kerítések az 1.6-os frissítés óta éghetőek.

Barkácsolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hozzávalók Bemenet » Kimenet
Botok

BotBotBotBotBotBot

Kerítés2

Az 1.8-as frissítésben a kerítés receptje megváltozott. A kerítéskapuhoz hasonlóan deszka és bot kombinációja lett, csak épp fordítottja, mint a kerítéskapunál.

Hozzávalók Bemenet » Kimenet
Botok, Fadeszka

FadeszkaFadeszka (Fenyő)Fadeszka (Nyír)Fadeszka (Dzsungel)BotFadeszkaFadeszka (Fenyő)Fadeszka (Nyír)Fadeszka (Dzsungel)FadeszkaFadeszka (Fenyő)Fadeszka (Nyír)Fadeszka (Dzsungel)BotFadeszkaFadeszka (Fenyő)Fadeszka (Nyír)Fadeszka (Dzsungel)

Kerítés2

Hozzá tartozó tartalom[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A kerítés-kapuk a Beta 1.8-as verzióban jelentek meg. [1] Egy kerítés-kapu minden kerítés blokkok közé helyezve illeszkedik azokhoz és hasonlóan lehet vörös kővel és kattintással is nyitni. Viszont ez sem ugorható át.

Megjegyzések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A fordítás során el lett távolítva a kerítések (Beta 1.7 előtt) egymásra helyezéséről szóló rész. Az alapcikk az angol eredeti fordítása ([2]), építő kritikát a vitalapomon várok. --th3 Bamahacker 2011. augusztus 30., 09:46 (UTC)