Kaland Frissítés

Innen: Minecraft Wiki
Adventureupdatelogo.png

A Kaland Frissítés egy fő frissítés volt a Minecraft-ban, ahol a harcra, felfedezésre, kalandozásra, és más hasonló szempontokra koncentráltak. A tartalma a Béta 1.8-ban, és a Minecraft 1.0-ban jelent meg. 2011. június 10-én került bejelentésre Notch által, és valójában a Béta 1.7-ben akarták megjeleníteni.[1] A Kaland Frissítés egy korábbi verzióján a 2011-es PAX Prime-on játszhattak a Minecraft rajongók. Ez a rendezvény augusztus 26-a, és 28-a között volt megtartva.[2] A tartalom mérete miatt a frissítés első része a Béta 1.8-as verzióba került be, amely 2011. szeptember 14-én lett elérhető. A későbbi tartalom a Minecraft 1.0-ás verziójában jelent meg, amelyet 2011. november 18-án adtak ki. A Minecraft Béta 1.8 és 1.9 elő-kiadásai a hivatalos kiadásuk előtt kiszivárogtak, és Notch jóváhagyta ezeket a Twitterén.[3]

Újítások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az újítások teljes listájához lásd a Béta 1.8 oldalt.

Bemutató[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

2011. szeptember 6-án a Mojang hivatalos YouTube csatornáján megjelent egy bemutató videó, amely az új frissítés legfőbb újításait tartalmazza. A bemutatót a Hat Films készítette.

Fogadtatás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A sok új tartalom miatt, amelyet a Béta 1.8-as verzióban jelenítettek meg, sok közösség kritizálta az új frissítést.[6] A legtöbb kritizálás a talajgenerációt érte. Ha egy játékos betölt egy elő-Béta 1.8-as világot és új darabkákat fedez fel, a világ könnyen sérültté válhat, hatalmas falakat a darabkák határain, és hirtelen 'beomló' barlangokat képezve ezáltal.[7] Ez azt is jelenti, hogy a régi magok nem működnek.

Egy másik kritizált újítás az éhség rendszer volt, amely néhány játékos szerint elég nehézzé teszi a játékot, mivel hamar lecsökken. Más játékosok szerint ez csak unalmassá teszik a játékot, mivel az világok ételben bőségesek, és a legtöbb ételnek nincs negatív hatása. Más kritikák szerint a nem-agresszív mobok elfutnak, amikor megütik őket, ezáltal nehezen gyűjthető be a zsákmányuk. Habár sokan kritizálják emiatt a játékot, a többség úgy gondolja, hogy ezáltal a játék sokkal reálisabb lett. Notch szerint sokkal viccesebbnek kellett lennie a játéknak, mivel eléggé unalmas lenne, ha a tehenek csak állnának egy helyben, miközben a zsákmányukért ütjük őket újra és újra.[8]

Néhányan abban is egyetértettek, hogy ezzel a frissítéssel a játék túlságosan bonyolulttá vált, és már inkább egy túlélő játék, mint egy egyszerű építős játék.

Ezzel szemben mások úgy gondolják, ezek az újítások sokkal izgalmasabbá, és kihívóbbá tették a játékot. Sok játékos várta már a kreatív mód eljövetelét, egy játékmódot, amely túléléstől mentes, és engedélyezi a játékosok számára, hogy csakis az építkezésre koncentráljanak.

Galéria[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]