Java Edition

A Minecraft Wiki wikiből

Ez az oldal még befejezetlen.
Kérjük, ne szerkeszd nagyon, amíg elkészül!
Ez a cikk tartalmaz nem magyar nyelvű szöveget.
Ide kattintva te is segíthetsz a lefordításában.
Java Edition
Java Edition.png
Szerző(k)

Mojang logo.svg Mojang AB

Platform(ok)

WindowsmacOSLinux

Programozási nyelv

Java

Legújabb verzió

1.12.2 (18w21b)

Kiadás dátuma
Besorolás(ok)
Méret
Licenc

Felhasználái Feltételek

Forráskód elérhető

Nem, java archívumokba (.jar) csomagolt .class fájlokban

Linkek

A Minecraft: Java Edition a Minecraft eredeti verziója, melyet a Mojang AB fejlesztett Windowsra, macOs-re és Linuxra. Notch a fejlesztést 2009. május 10-én kezdte, nyilvánosan pedig 2009. május 16-án adta ki. A játék teljes kiadása 2011. november 18-án volt, a 2011-es MineConon.

Egyedi tulajdonságok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Mojang közvetlenül adja el a Java Editiont, tehát a platformok tulajdonosainak nem kell jóváhagynia. A Mojang a Java Edition frissítéseket késés nélkül adhatja ki, és hozzáadhat funkciókat, melyek más verziókba nem kerülhettek be.

A Java Editionnak saját indítója van. A játék játszásához be kell jelentkezni egy Mojang fiókkal. A legfrissebb verzió és snapshot mellett a legtöbb régi Java Edition verzió is elérhető az indítóból. Az indító lehetővé teszi különböző profilok létrehozását, ami hasznos modokhoz, fejlesztői verziókhoz és régi verziókhoz.

Csak a Java Editionnak van hivatalos szoftvere, mellyel a játékosok saját szervert hozhatnak létre. A Java Edition programkódja könnyebben módosítható, mint a a többi verzióé, ezért nagyon személyre szabott modok és egyéni szerverek készültek hozzá. A Java Edition Realms a Bedrock Edition Realms szolgáltatástól különálló.

A Bedrock Editionnel ellentétben, ami csak a Windows 10-es számítógépekre elérhető, a Java Edition többféle operációs rendszert is támogat. Minden Java Edition tulajdonos ingyen megkapja a Bedrock Edition Windows 10-es változatát. Mivel hogy ugyanannyiba kerülnek, a Java Edition megvásárlása sokkal kifizetődőbb, mivel a Windows 10 Edition vásárlói nem kapják meg ingyen a Java Editiont.

Fejlesztés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lásd még: Verzióelőzmények

Pre-classic[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Notch ötlete a Minecrafthoz azután jött, miután az Infiniminerrel játszott 2009-ben a TIGSource fórum más tagjaival együtt.[6] Továbbá befolyásolta a Dwarf Fortress, a Dungeon Keeper[7] és Notch egy régebbi projektje, a RubyDung.[8]

Notchface.png Flag of the United Kingdom.svg I realized that a game that simple yet that dynamic had a lot of potential to turn into a really great game, and kept coming up with things I wanted to change and stuff I wanted to add.
Flag of Hungary.svg Rájöttem, hogy egy játékban, mely ennyire egyszerű és dinamikus, rengeteg lehetőség rejlik, hogy egy nagyon jó játék legyen belőle, szóval előjöttem dolgokkal, amiket meg akartam változtatni és hozzáadni.
Notch - minecraft.net

Amikor először kezdett el dolgozni a Minecrafton, úgy tervezte, egy kis projekt lesz. Mikor Notch feltöltötte az első videót a Minecraftról YouTube-ra, akkor még nem volt neve, csak úgy hivatkozott rá, hogy „cave game" (barlang játék).[9][10] A „Minecraft: Order of the Stone" nevet (egy utalás az Order of the Stickre, ami egy netes képregény, és „az egyik legjobb dolog az interneten")[11] másnap jelentette be[12] (egy TIGSource fórum tag IRC chaten tett javaslata alapján[13]), majd nem sokkal azután lerövidítették Minecraftra, mert sokkal egyszerűbb volt, és így az emberek nem keverték össze az Order of the Stickkel. A játékot 2009. május 16-án adta ki úgy, mint „korai privát egyjátékos alpha".[14]

Classic[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Minecraft 0.0.11a verziót egy nappal a privát kiadás után adták ki nyilvánosan, 2009. május 17-én[15], és másnap a játékot megemlítették az IndieGames.com oldalon.[16] Ezt a fázist később Minecraft Classicnak nevezték el[17] Júliusban Notch átírta a játékot, hogy a Lightweight Java Gaming Library (LWJGL)-t használja.[18] Egészen a Minecraft Beta verziójáig, a Classic volt az egyetlen verzió, ahol a játékosok Kreatív módban játszhattak, és végtelen blokkhoz férhettek hozzá, ezáltal sok mindent készíthettek. A Survival Teszt verzió előtt egy rövid Multiplayer Teszt is volt.

Survival Teszt[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Survival Teszt a Classic egy verziója volt, melyet 2009. szeptember 1-én adtak ki. Ebben a verzióban vezették be a túlélő játékmódot. A játékosnak blokkokat kellett kiütnie, szörnyekkel küzdenie és volt egy életcsíkja. Ha a játékos meghalt, akkor, a Hardcore-hoz hasonlóan, a pálya elveszett, ha csak nem volt biztonsági mentés.

Indev[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az Indev (rövidítés: In Development) a Minecraft következő fejlesztési fázisa, melyet 2009. december 23-án adott ki Notch, miután a közösség arra kérte, hogy próbálhassák ki az új verziókat, melyeket a Survival Tesztbe tervezett. Az Indev 0.31-et a minecraft.net/indev oldalon tette közzé, és csak azok számára volt elérhető, akik megvásárolták a játékot. Amikor a játékos egy új pályát kezdett, akkor egy előre megépített faházban kezdett.

A frissítések behoztak egy összetettebb és valósághűbb megvilágítást, mint ami a Classicban volt. Az Indev ezután több frissítést is kapott, melyek alapvető funkciókat adtak hozzá a Minecrafthoz. Az élettartama alatt néhány frissítés új dolgok tesztelésére szolgált, mint például a fáklyák vagy a tűz. Az Indevre jellemzőek voltak a pálya típusok, melyek a biomokhoz és s dimenziókhoz voltak hasonlók: például a Lebegő Szigetek és az Égi Dimenzió valamint a Pokol és A Nether. A Survival Teszthez hasonlóan, ha a játékos meghalt, a pálya elveszett.

Infdev[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az Infdev (rövidítés: Infinite Development) verziót 2010. február 27-én adták ki, és a Minecraft harmadik fejlesztési fázisa volt. Bekerültek a végtelen világok, amely kibővítette a lehetőségeket, valamint új barkács receptek, 3D felhők, egy új világgenerátor, egy realisztikusabb folyadék rendszer és komplexebb barlangrendszerek. De az Infdev több dolgot is eltávolíott, ami az Indevben benne volt, például a világ témák. Ezáltal más funkciókat is töröltek, például a lebegő szigetek és az örök-nappal. Ezek az eltávolítások érthetőek, mivel az Indev fő célja a végtelen világok bevezetése volt. De más dolgok is bekerültek, például a minecartok és az újraéledés lehetősége. Miután az Alpha verzió lecserélte az Indev elérhető maradt 2010 szeptemberéig a hivatalos weboldalon.

Alpha[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az Alpha verziót 2010. június 28-án adták ki, és sok nagyobb funkciót hozott be a Minecraftba. Létrehozták a túlélő módhoz a többjátékos módot, valamint a Redstone-áramkörök, hajók, új zenék, új teremtmények és egy Nehézség beállítás. Ezek gyakran bejelentés nélkül jöttek a „Seecret Friday Update"-ekben

A Halloween Update egy nagy frissítés volt, mely 2010. október 31-én jött ki, és behozta a biomokat, A Nethert, új teremtményeket, blokkokat és tárgyakat, valamint más változtatásokat.

Egyesek az Alphában bevezetett biomokat az Indev világ témáinak visszahozatalának látták, és a Nether eléggé hasonlított a „Pokol" világ témára. Egy másik visszatérő funkció az Alphában a többjátékos mód volt. A Classic kreatív többjátékos módjával ellentétben az Alpha többjátékos módja csak Túlélő módban volt elérhető (logikusan volt a neve Túlélő többjátékos).

Beta[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Beta az ötödik és az utolsó fázisa volt a Minecraft fejlesztésének a hivatalos kiadás előtt; 2010. december 20-án adták ki. Megváltozott a játék logója, lett egy külön indítója, bekerültek a mérföldkövek, a statisztikák, időjárás, simított megvilágítás, festékek, több növény fajta (két új fajta fa és a magas fű), farkasok, tintahalak, ágyak és más blokkok és tárgyak.

Az Adventure Update egy nagy frissítéscsomag volt, mely központjában a felfedezés, a harc és a játék befejezése volt. A bekerült funkciók közt voltak: egy új világgenerátor, új teremtmények, blokkok, biomok és tárgyak. Több generált építmény: falvak, erődítmények és elhagyatott bányák. Az általános játékmenetben is történtek változtatások: továbbfejlesztett harcrendszer, köztük a kritikus ütések és a tapasztalat; újra bevezették a kreatív módot, valamint egy lehetőség a játék befejezésére: az Enderdragon megölésével és Az End meglátogatásával.

Habár eredetileg a Beta 1.7-et tervezték az első résznek, az Adventure Update első része a Beta 1.8 volt; 2011 szeptember 14-én adták ki. 2011. szeptember 9. óta a Mojang elkezdett „kiszivárgotatni" fejlesztői verziókat.[19] A Beta 1.9-et soha nem adták ki, de 6 elő-kiadást elérhetővé tettek a játékosok számára, tesztelés és hibajelentés céljából. Október 18-án a Mojang abbahagyta a fejlesztői verziók kiadását, hogy a hibajavításokra és a játék kiadására tudjanak fókuszálni.ref>“Now one month of polish and bug fixed and performance tweaks and optimizations. "Fun!"”@notch, 2011. október 19.</ref> November 13-án az 1.0 egy kiadás jelöltje kijött az 1.8.1-gyel együtt, ami a hangokat adta hozzá a fejlesztői verzióból.

Originally planned to be started in Beta 1.7, the first part of the Adventure Update was released as Beta 1.8 on September 14, 2011. Starting on September 9th, 2011, developmental versions were "leaked" by Mojang.[20] Beta 1.9 was never released, but 6 pre-releases using the 1.9 version number were made available for users to test and report bugs back to Mojang. On October 18, a feature freeze went into effect and Mojang shifted all Minecraft development focus to fixing bugs and preparing the game for release.[21] On November 13, a release candidate of 1.0 was released, along with an official update to 1.8.1 that added sounds from the developmental version.

Még mindig játszható a Minecraft indítóból, csak át kell kapcsolni a „Régebbi verziók engedélyezése" kapcsolót az Indítási beállításoknál.

Official Release[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

The official release of Minecraft, Minecraft 1.0, was released on November 18, 2011, during MineCon. The release includes many features from the Adventure Update that were not included in Beta 1.8. The most prominent feature is an ending to the game, which can be achieved by defeating the Ender Dragon boss in The End. For the full version changelog of Minecraft 1.0, see this page.

Subsequent updates have since been released, with additions such as new gameplay mechanics, new mobs and biomes. For the full list of additions since Minecraft 1.0, see Java Edition version history.

The game received the Java Edition subtitle in 1.12.2, to separate it from Bedrock Edition, which was renamed to just Minecraft by the Better Together Update.

Table of features[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Below is a short summary of what features each new milestone introduces.

Feature Pre-classic Classic Indev Infdev Alpha Beta Official Release
Creative Survival Test Minecraft 1.0 Minecraft 1.6 Minecraft 1.9 Minecraft 1.12
Premium account Not required Required Required for full version and multiplayer Required
Availability Igen Premium only
Multiplayer Nem Igen Nem Igen Premium only
Crafting Nem Igen
Inventory Nem Igen Nem Igen
Health Nem Igen
Hunger Nem After 1.8 Igen
Day/night cycle Nem Igen
Infinite map size Nem Igen 60000000 blocks in diameter
Map environment Nem Igen
Caves Nem Igen
Biomes Nem After Sablon:Verlink Igen
Set spawn location Nem Igen Nem Igen
Permadeath Nem Igen Nem Hardcore
Mobs After Pre 0.0.9a (rd-132328) Igen
Infinite water Nem Igen Only in Island maps Igen
Redstone Wiring Nem Igen
Achievements and statistics Nem After 1.5 Igen Achievements replaced with advancements
The Nether Nem After v1.2.0 Igen
The End Nem Sablon:Verlink Igen
Colored wool/cloth Nem Igen Részben Nem Igen
Sprinting Nem After 1.8 Igen
Breeding Nem 1.9 Pre-release Igen
Potions Nem 1.9 Pre-release Igen
Enchanting Nem 1.9 Pre-release Igen

Controls[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Controls for the Java Edition are designed for use with a keyboard and mouse/trackpad.

System requirements[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hardware[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Lásd még: Hardware performance

According to The Mojang Help website:

Minimum requirements[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • CPU: Intel Core i3-3210 3.2 GHz or AMD A8-7600 APU 3.1 GHz or equivalent
  • RAM: 2GB
  • GPU (Integrated): Intel HD Graphics 4000 (Ivy Bridge) or AMD Radeon R5 series (Kaveri line) with OpenGL 4.4
  • GPU (Discrete): Nvidia GeForce 400 Series or AMD Radeon HD 7000 series with OpenGL 4.4
  • HDD: At least 1GB for game core, maps and other files
  • OS:
    • Windows: Windows 7 and up
    • macOS: OS X 10.9 Maverick
    • Linux: Any modern distributions from 2014 onwards

Recommended requirements[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • RAM: 4GB
  • GPU: GeForce 700 Series or AMD Radeon Rx 200 Series (excluding integrated chipsets) with OpenGL 4.5
  • HDD: 4GB (SSD is recommended)
  • OS: (recommended 64-bit)
    • Windows: Windows 10
    • macOS: macOS 10.12 Sierra

Software[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Minecraft release 1.6 or newer. Older versions will need to be updated to current versions
  • Please note that some users experience issues playing Minecraft while using a mismatched version of Java for their operating system (32 or 64 bit), while using certain versions of Java 7, or while multiple versions of Java are installed.
  • Starting from Minecraft 1.12, Java 8 will be required to run Minecraft. If you don't know whether you have Java 8, installers supply Minecraft with its own version of Java by default.

If you have a laptop with an a built-in (integrated) graphics card, rather than a dedicated card, it is highly suggested that you try the demo before purchase.

A stable internet connection is required for Minecraft to download game files, authenticate usernames, and connect to multiplayer servers. You'll need to download and run Minecraft while connected to the internet at least once; afterwards, you can play without an internet connection, but will need to connect if you'd like to receive updates or play online.

Minecraft will not run on a toaster (despite some actually using Java), your car, Windows RT tablets or a Chromebook.

Information on system requirements for running a Minecraft server can be found here.

Reception[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Evaluation Publication
92.79% GameRankings
93/100 Metacritic
A+ 1UP.com
4.5/5 GamesRadar
10/10 Eurogamer
9.25/10 Game Informer
8.5/10 GameSpot
5/5 GameSpy
9.0/10 IGN

Minecraft was first made available for sale during June 2009 and has since sold over 20 million copies. Minecraft has received high acclaim from critics and has since become one of the most influential and successful indie games ever released. A level of popularity which has created an entirely new genre of Minecraft clones.[22] The game has been praised for the creative freedom it grants its players in-game, and for how dynamic the overall gameplay is. PC Gamer listed Minecraft as the fourth-best game to play at work.[23]

A review of the Alpha version, by Scott Munro of the Daily Record, called it "already something special" and urged readers to buy it.[24] Jim Rossignol of Rock, Paper, Shotgun also recommended the alpha of the game, calling it "a kind of generative 8-bit Lego S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl."[25] On September 17, 2010, gaming webcomic Penny Arcade began a series of comics and news posts about the addictiveness of the game.[26] Video game talk show Good Game gave it a 7.5 and 9 out of 10, praising its creativity and customization, though they criticized its lack of a tutorial.[27]

On May 5, 2011, Minecraft was selected as one of the 80 games that will be displayed at the Smithsonian American Art Museum as part of "The Art of Video Games" exhibit that was opened on March 16, 2012.[28]

Awards[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Fájl:MojangTrophies.jpg
Mojang's trophies

Since release Minecraft has won numerous awards including:

  • PC Gamer's "Game of the Year"[29]
  • Independent Games Festival's Grand Prize and "Audience Award"[30]
  • Good Game's "Best Downloadable Game of 2010"[31]
  • Rock Paper Shotgun's "Game of the Year"[32]
  • Indie DB's "Indie of the Year", "Most Innovative and Best Singleplayer Indie"[33]
  • Game Developers Choice Awards's "Best Debut Game", "Best Downloadable Game" and "Most Innovative Game Award"[34]

References[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  1. "Minecraft DEJUS Rating" – Portal.mj.gov.br
  2. "Gamerating" – Www.gamerating.org.tw
  3. "Minecraft GRB Rating 2016" – Grac.or.kr
  5. "Where can I buy Minecraft?" – Mojang Help, December 20, 2016
  6. "Minecraft (alpha)" – Forums.tigsource, 2009. május 17.
  7. “Dungeon Keeper is available at gog.com right now! It's one of the inspirations for Minecraft”@notch, 2011. június 3.
  8. The origins of Minecraft - The Word of Notch, 2009. október 30.
  9. Cave Game tech demo! - The Word of Notch, 2009. május 13.
  10. – YouTube-on keresztül Cave game tech test - YouTube (Archív)
  11. "Order of the Stick #1" – Giantitp
  12. Minecraft: Order of the Stone - The Word of Notch, May 14, 2009
  13. "Re: Minecraft alpha" – Forums.tigsource
  14. Early private singleplayer alpha coming very soon - The Word of Notch, 2009. május 16.
  15. Minecraft 0.0.11a for public consumption - The Word of Notch, 2009. május 17.
  16. "Browser Game Pick: Minecraft (Markus Persson)" – Indiegames, 2009. május 17
  17. The server is back up! - The Word of Notch, 2010. június 28.
  18. I think I know what game I’m making - The Word of Notch, 2009. július 16.
  19. “Ooh, looks like 1.8 has leaked, not that I'd ever admit that. ;) Be careful when installing software you don't trust though.”@notch, 2011. szeptember 10.
  20. “Ooh, looks like 1.8 has leaked, not that I'd ever admit that. ;) Be careful when installing software you don't trust though.”@notch, September 10, 2011
  21. “Now one month of polish and bug fixed and performance tweaks and optimizations. "Fun!"”@notch, October 19, 2011
  22. "67 Games Like Minecraft" – Gameslikefinder
  23. "50 games to play at work" – Pcgamer, July 5, 2010
  24. Minecraft [alpha Review] - Blogs.dailyrecord.co.uk (archived from original)
  25. "Chockablock: Minecraft Revisited" – Rockpapershotgun, August 10, 2010
  26. "Mine All Mine, Part One" – Penny-arcade, September 7, 2010
  27. "20 September 2010 Minecraft" – Abc.net.au
  28. "The Art of Video Games" – Minecraft.net
  29. "Minecraft - PC Gamer UK's Game Of The Year" – Pcgamer, December 31, 2010
  30. "2011 Independent Games Festival Reveals Main Competition Finalists" – Indiegames, January 3, 2011
  31. "6 December 2010 GG Awards 2010: Best Downloadable Game" – Abc.net.au
  32. "The Games Of Christmas ’10: Day 24" – rockpapershotgun/2010/12/24/the-games-of-christmas-%E2%80%9910-day-24, December 24, 2010
  33. "2010 Indie of the Year Awards" – Indiedb
  34. "11th Annual Game Developers Choice Awards" – Gamechoiceawards
Sablon:Java Edition
Promotional Content