We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

Jég

A Minecraft Wiki wikiből
Jég
Ice.png
Típus Szilárd blokk
Gravitáció nem
Átláthatóság Igen
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 2.5
Eszköz Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy csákánnyal a leggyorsabb
Megújuló ?
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés Alpha 1.0.4
Adatérték dec: 79 hex: 4F

A jég egy átlátszó, tömör, csúszós blokk, amely a havas éghajlatokon keletkezik.

Könnyedén megsemmisíthető szerszám nélkül is. Ha a jég alatt van valamilyen másik kocka, a jég vízzé változik, ha széttörik. Az átlátszóságának köszönhetően fáklya nem helyezhető a jégre közvetlen.

A jég megolvad, ha a fényerősség körülötte 12-es erősségű, vagy magasabb beleértve a napfényt is. A havas éghajlatokon szabad ég alatt a víz megfagy, ha a fényerősség kevesebb, mint 10. Ez bármikor bekövetkezhet a nap folyamán akár az időjárási változások hatására is.

A jégblokk nem vehető fel, de lehet belőle építményeket készíteni a havas éghajlatokon, ha szabad ég alatt a vizet megfagyasztjuk és dugattyúk segítségével arrébb mozgatjuk.

A tárgyak és széttört kockák nagyon gyorsan mozognak a jégen kiöntött vízben. Használható nyersanyagszállításra is, mert mikor a víz megszűnik, a jégen a tárgyak tovább csúsznak.

Galéria[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ha malacagolsz és a malac ráfut a jégre, sokkal gyorsabban fog haladni, így lerövidítheted utazásaidat a befagyott tavakon.
  • A jég alatt látod a vizet.
  • Ha a levegőbe helyezett jég megolvad fény hatására a víz is lebegni fog mindaddig, amíg egy másik kockát nem helyezel a közelébe.
  • Ha a szikrapattintót jégen használod, nem gyújt tüzet, de ugyanúgy elhasználódik. Ugyanez történik üveg esetén is.
  • A jég nem olyan átlátszó, mint az üveg, 2-vel kevesebb fényerőt enged át.
  • A portálhoz hasonlóan a jég is színes és átlátszó is egyben.
  • A szörnyek a jégen is tűzállóak, mint ahogy a vízben.
  • A jégre helyezett torta is csúszós.
  • Bár az alvilágba vizet elvileg nem lehet bevinni. Béta 1.8-tól Kreatív módban egy jeget lehelyezve és egy erős fényforrást mellé rakva megolvaszthatjuk a jeget, amiből víz keletkezik.

Hibák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Tavak generálódhatnak az óceánokban is, melyek tetején jégréteg jön létre. Ezek a jeges-tengerek.
  • Ha a levegőbe helyezett jég megolvad fény hatására a víz is lebegni fog mindaddig, amíg egy másik kockát nem helyezel a közelébe, vagyis amíg nem frissül a blokk.