Indev

Innen: Minecraft Wiki
Ez a szócikk olyan dolgokat tartalmaz, amelyek már nincsenek benne a játékban.
Ezek a funkciók csak a Minecraft egy korábbi verziójában voltak elérhetők.
Indev
Indevshot.png
Kezdeti verzió:

0.31 (2009. december 23.)

Legkésőbbi verzió:

Indev (2010. február 23.)

Fizetős?

Igen

Indev (vagy In Development, azaz fejlesztés alatt) egy régebbi teszt verziója volt a Minecraft Túlélő módjának, amiben sikerült a Túlélő teszt a Klasszikus módban. Az Indev fokozatosan megszünt az Infdev javára, miután hozzáadták a játékhoz a végtelen világokat.

Az Inde 2009. december 23-án jelent meg, miután Notch kéréseket kapott, hogy engedje a közösséget kiprobálni a z új funkciókat, amiket ő megvalósított. Az Indev 0.31-es verzióját nyílvánosságra hozták a minecraft.net/indev-en, ami csak azoknak volt elérhető, akik megvették a játékot. Az új funkciók sokkal összetettebb és élethübb rendszert eredményezett, mint a Klasszikus módban és támogatták a 3D-s modelleket, amit a Rana bizonyít. Az Indev 29 frissítést kapott, melyekből néhány alap funkciót kapott a Minecraft, melyek alább látható. Ebben a verzióban néhány frissítést tesztelésre használtak az új dolgokra, például a tüz vagy a fáklyák. A játék elkezdett hasonlítani a mai Minecraftra, azonban néhány funkció még messze nincs benne.

Újdonságok a Túlélő Teszthez képest[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Itt jelentek meg a legalapabb eszközök és tevékenységek a Minecraftban:

  • Eszköztár képernyő
  • Barkácsolás
  • Nehézségi szint állítása
  • Eszközök
  • Festmények
  • Farmolás
  • Olvasztás (Csak ez az 5 tárgy égethető ki: Nyers disznóhus, Aranyérc, Vasérc, Zúzottkő, Homok)
  • Barkácsolható páncél.
  • El lehet dobni az tárgyakat és blokkokat
  • Ércek(tárgyak és blokkok is):Szén, vas- és aranyrúd, gyémánt,gyémántérc,gyémántblokk
  • Térképgenerálási képernyő beállításokkal (térképtéma,térképtípus, térképalak)
  • Ételek, mint a gombaragu, kenyér és a disznóhús, amelyek leváltják a gombát.
  • Nap-éj ciklus (bekerül vele együtt a nap és a hold).
  • Fáklya, mint állandó fényforrás.
  • Harmadik személynézetbe állítás F5-tel.

Megváltozott funkciók[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Az állatok (malac, bárány) csak világos helyen, az ellenséges mobok csak sötét helyen teremnek.
  • A csontvázak és zombik meggyulladnak
  • A pók nappal nem támad meg (amennyiben nem próbált meg éjszaka megtámadni).
  • A creeper nem a halálakor robban fel, hanem ha 2-3 másodpercig a közeledben (1-2 blokkra) van.
  • A nyilak kilövéséhez íj szükséges.
  • A 10 TNT-vel és a 20 nyíllal való kezdés megszűnt.
  • A blokkokat 99 helyett 64-esével tudod halmozni (stackelni).
  • A pontszámláló-rendszer eltávolításra került. A mobok megöléséért nem kapunk pontokat, és a játékos halákor szimplán azt írja Score:0
  • A bárány nem dob gombát halálakor.
  • A gombákat önmagukban már nem lehet megenni, hanem gombaraguvá kell barkácsolni.
  • A kő típusú blokkokat nem tudjuk a kezünkkel kibányászni, csákány szükséges.
  • A kőlapokat a szénérc kibányászása helyett barkácsolni kell(itt még zúzottkőből).
  • Az arany és a vasblokk barkácsolható.
  • A zombi és a csontváz már nem visel páncélt, ez csak az 1.4.2-ben jött vissza.

Tény[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az Infdev korai verziói egyáltalán nem hasonlítottak az Indevre, mert az entitásokat kikapcsolták, a térképgenerálás sem volt ugyanaz (például nem volt homok, nem volt fa, az ércek magasabban is generálódhattak), a világítás sem működött normálisan (normálisan lehetett látni a vízet, a víz alatt is jobbak voltak a fényviszonyok).

Hibák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Egy hibának köszönhetően fel lehetett gyorsítani a Minecraftban az időt azzal, hogy az időt 1 órával előrébb, majd visszaállítjuk. Így 45-75 másodpercre felgyorsul minden. Ennek van előnye (mélyre bányászás gyorsan) és hátránya is (a mobok gyorsan ölnek meg). Ez a régebbi verziókban is jelen volt (pl. Túlélő Teszt 0.30-as verziója). Ezt valamelyik Beta verzióban javították.
  • Egy másik hiba, hogy a sült disznóhúst halmozni lehetett a kemence segítségével. Maga a hiba az volt, hogy a kemence kimeneti mezőjébe vissza lehetett rakni a tágyakat, ezért stackelhető lett a sült disznóhús. Ez az Infdevben viszont javítva lett.
  • Ennek nincs igazán jelentős szerepe, de nyitva lévő eszköztárral lehetett mozogni egészen az Alpha 1.0.14-ig.

Apróságok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Az Indev nem játszható az új indítóval (kivéve, ha rendelkezik Indev jar és json fájllal).

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]