Hógolyó

Innen: Minecraft Wiki
Hógolyó
Snowball.png
Type

Fegyver

Rarity

Common

Renewable

?

Stackable

Igen (16)

Data value

dec: 332 hex: 14C bin: 101001100

Namespaced ID

hógolyó

A hógolyók az Alpha 1.0.4-es frissítésben került be a játékba. Hogolyót hóblokk vagy hólap ásóval való széttörésével lehet szerezni. 16-osával halmozhatók. Dobható tárgyak, de nem okoznak kárt kivéve az őrlángnak és a végzetsárkánynak. Az összes mobot hátralöki. Terelésre, és Creeperek visszalökésére tökéletesen alkalmasak. Elhelyezni nem lehet őket, csak eldobni. 4 hógolyót hóblokká lehet alakítani.

Alapanyagként[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hozzávalók Bemenet >> Kimenet
Hógolyó

HógolyóHógolyó
HógolyóHógolyó

Hóblokk

A mai verziókban, egy elhelyezett blokkból nem lehet visszaszerezni magát a blokkot (kivéve gyengéd érintéses eszközzel), helyette négy hógolyót kapunk. Ezt később visszaalakíthatjuk.

  • Korábbi verziókban egy hóblokkból több, mint 4 hógolyót is kaphattál.
  • Ha egy eldobott hógolyó láván halad át, lángra kap, de nem sebez többet, és nem is gyújt meg semmit.
  • Amikor egy malacot "lovagolsz" meg egy nyereg segítségével, lehetséges a malacot "megreptetni" úgy, hogy lefelé célzol, és hógolyókat dobálsz.
  • Csak úgy mint a nyilak és tojások, az adagolóból kilőtt hógolyó is úgy viselkedik, mintha a játékos dobta volna el.
  • Ha Többjátékos módban valakit eltalál egy hógolyó, nincs látható hatása.
  • Kizárólag az eredeti Alpha 1.0.5-ben (a _01 javításban már nem) a hógolyót ásó nékül is be lehetett gyűjteni, és ha viz folyt rá, akkor nem megsemmisült meg a hólap, hanem hógolyót dobott, ezzel hamar lehetett hóblokkat barkácsolni. Ráadásul a hógolyók ekkor még 64-esével halmozhatóak voltak. Ezt az Alpha 1.0.5_01 frissítésben 8-ra korlátozták, majd az Alpha 1.0.6-ban felemelték 16-ra. Azóta is 16-osával stackelődnek (halmozódnak).

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]