Mooshroom

Innen: Minecraft Wiki
(Gombatehén szócikkből átirányítva)
Cleanup.svg
Mooshroom
Mooshroom.png
BabyMooshroom.png
Életpontok

10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)

Termés

Gombasziget

Első megjelenés

Beta 1.9pre

Hálózati azonosító

96

Mentésbeli azonosító

MushroomCow

Zsákmány

Piros gomba (5) megnyírsakor.
Bőr (0-2) halálakor.
Nyers marhahús (1-3) halálakor.
Steak (1-3) ha tűztől hal meg.
Gombaragu ha egy tállal jobb klikkelünk rá.
Tej ha egy vödörrel jobb klikkelünk rá.

Szerezhető Tapasztalat

1 - 3

A gombateheneknek vannak eltérései a tehenekhez képest.

Termés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A gombatehenek csak micélium blokkokon a gombasziget éghajlati övezetben teremnek, 4-8-as csordákban.

Bébi gombatehén[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha a felnőtt gombateheneknek búzát adunk, akkor lehet tenyészteni őket..

A bébi gombatehén növekedési idejét gyorsítani tudjuk, ha búzát adunk nekik. Minden etetés 10%-kal rövidíti a növekedési időt.

A bébi gombateheneknek a hátukon nincs gomba, akkor jelenik meg, ha felnőnek.

Zsákmány[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A gombatehenek 0-2 bőrt, 1-3 nyers marhahúst (1-3 steaket, ha tűz által halnak meg) és 1-3 tapasztalat pontot dobnak, ha meghalnak. Egyszer tudjuk megnyírni őket, akkor 5 piros gombát kapunk, ezután nem tudjuk vissza változtatni.

Ha egy vödörrel rákattintunk (mint a normális tehénnél) tejet szerezhetünk, de ha tállal kattintunk rá, akkor gombaragut is kaphatunk.

Viselkedés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A tehenek lassan és céltalanul sétálnak,néha felbőgnek. Ha leesnek egy magasabb helyről sebződnek. A vízben nem fulladnak meg, hanem a víz tetején lebegnek. 1.8 óta, mint minden más passzív mob, elfutnak, ha valaki megtámadja őket.

A tehenek követik a játékost,ha búzát tart a kezében,de megállnak,ha túl messze van.(kb 10 blokk)

Története[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A gombatehenek először az 1.9 Pre-releaseben jelentek meg, és magyarul "Múúmba" néven nevezte őket a játék (Utalás a Gomba, és a Tehenek által kiadott "Múú" hang összetételére). A Gombaszigeteket nehéz megtalálni, és sokan "Easter Egg"-ként magyarul húsvéti tojásként (Az adott játékban elrejtett titkos meglepetéseket hívjuk húsvéti tojásnak) vették.

Galéria[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hibák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • Ha megnyírjuk SMP-ben, a szerveroldali tehén mellett létrejön egy kliensoldali tehén is, amit csak az a játékos lát, aki megnyírta.[1]
  • Ha több egymásra halmozott tállal "fejjük" meg, akkor is csak egy tál gombaragut kapunk, a többi tál elveszik.
  • Az 1.9 harmadik Pre-Release-ében ha megnyírunk egy gombatehénborjút akkor egy felnőtt, normál tehén válik belőle. Továbbá gombát is fog dobni, annak ellenére, hogy egyet sem láthatunk rajta.

  • Csak piros gombatehenek vannak a játékban, barnák nincsenek.
  • Annak ellenére kaphatunk tőlük gombaragut, hogy csak piros gombák vannak rajtuk, a gombaraguhoz pedig mindkét fajta kell.
  • Amikor egy gombatehén visszaváltozik normál tehénné a TNT-robbanás effektjét láthatjuk (Ennek ellenére semmi sem robban fel).
  • A minecraft.jar-ban a gombateheneket redcow-nak azaz piros tehén-nek hívják, valószínűleg azért, mert a kinézetük olyan mint a normál tehéné, csak pirosban. Az entitás-azonosítójukban a mushroomcow nevet kapták.
  • A gombatehenek a játék leghasznosabb mobjai, összesen 6 féle dolgot szerezhetünk tőlük közvetlenül vagy közvetetten:
    • "Megfejhetjük" őket egy tállal gombaraguért;
    • Megnyírásukkal 2-5 piros gombát nyerhetünk, ekkor visszaváltoznak normál tehénné;
    • A normál tehenet ezután megfejhetjük vödörrel tejért. Majd megölésével 0-2 bőrt és 1-3 nyers marhahúst kaphatunk, illetve ha tűztől hal meg, 1-3 steaket kapunk a bőr mellett.
  • Ha egy sima tehén hosszabb ideig micéliumon áll, gombatehénné változik.

Források[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]