Fadeszka

A Minecraft Wiki wikiből
Fadeszka
Wooden Plank.pngSpruce Wood Planks.pngBirch Wood Planks.pngJungle Wood Planks.pngAcacia Wood Planks.pngDark Oak Wood Planks.png
FadeszkaFadeszka (Fenyő)Fadeszka (Nyírfa)Fadeszka (Dzsungel)Fadeszka (Akácia)Fadeszka (Sötét tölgy)
Típus

Szilárd Blokk

Gravitáció

Nem

Átláthatóság

Nem

Fénykibocsátás

Nem

Robbanásállóság

15

Eszköz

Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy fejszével a leggyorsabb

Megújuló

?

Halmozható

Igen (64)

Gyúlékony

Nem

Elérhetőség

?

Első megjelenés

Pre 0.0.9a (2)

Adatérték

dec: 05 hex: 5 bin: 101

A fadeszka egy olyan blokk, ami a térképeken csak erődökben, NPC-falvakban és elhagyatott bányákban alakul ki természetesen; de a játékos is tudja barkácsolni. A kinézete olyan, mint egy sor összeillesztett deszkáé. Jó építőelem erdei házakhoz és kunyhókhoz. A fadeszkák megújuló erőforrások. A nyersfát könnyű beszerezni olyan biomokban, amelyekben fát lehet találni. Az 1.2.4 verziótól mindegyik fatípusnak más színű fadeszkája van: a tölgyfáé a megszokott, a nyírfáé a vajszínű, a fenyőfáé a sötétbarna, a rózsaszín árnyalatú fadeszka a dzsungelfáé, az erős vörös-narancssárga színű az akáciáé és a sötétbarna színű a sötét tölggyé.

Építkezés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A fadeszka-épületek értéke vitatott; ugyanis az így készült épületek könnyen leéghetnek véletlenül, vagy kártevőktől szándékosan. Gyakran használják a veszélyek ellenére is, ugyanis fák bőségesen találhatóak minden térképen, és bizonyos épületekhez kiválóan illik, például a fogadókhoz.

Egy fadeszka építmény.

Barkácsolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Összetevők Bemenet » Kimenet
Nyersfa

Nyersfa

Fadeszka4

A fadeszkákból rengeteg dolog barkácsolható: balta, csákány, kard, ásó, és kapa; nyomásérzékelő, barkácsasztal, láda, tál, tábla, ajtó, hajó, bot, lépcsők, kerítés, lejátszó, könyvespolc, hangblokk, ágy, és lépcsőfok.

Mint üzemanyag[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A fadeszkákat lehet üzemanyagként használni a kemencékben; 15 másodpercig égnek, ami másfél tárgy égetéséhez elég; de még hatékonyabb, ha nyersfát égetünk a kemencében vele, így faszenet készíthetünk. A fadeszkák jók alternatív megoldásnak, amíg nem találunk szenet. 43 fadeszka szükséges 64 felhalmozott tárgy beolvasztásához.

  • A fadeszka első verziója jobban hasonlított egy téglablokkra OldWood.PNG.
  • A Túlélő Tesztben nyersfa eltörésével lehetett őket beszerezni (3-5 darab/nyersfa).

Promotional Content