Fadeszka

A Minecraft Wiki wikiből
Fadeszka
Wooden Plank.png
FadeszkaFadeszka (Fenyő)Fadeszka (Nyírfa)Fadeszka (Dzsungel)Fadeszka (Akácia)Fadeszka (Sötét tölgy)
Típus Szilárd Blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Nem
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 15
Eszköz Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy fejszével a leggyorsabb
Megújuló ?
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés Pre 0.0.9a (2)
Adatérték dec: 05 hex: 5

A fadeszka egy olyan blokk, ami a térképeken csak erődökben, NPC-falvakban és elhagyatott bányákban alakul ki természetesen; de a játékos is tudja barkácsolni. A kinézete olyan, mint egy sor összeillesztett deszkáé. Jó építőelem erdei házakhoz és kunyhókhoz. A fadeszkák megújuló erőforrások. A nyersfát könnyű beszerezni olyan biomokban, amelyekben fát lehet találni. Az 1.2.4 verziótól mindegyik fatípusnak más színű fadeszkája van: a tölgyfáé a megszokott, a nyírfáé a vajszínű, a fenyőfáé a sötétbarna, a rózsaszín árnyalatú fadeszka a dzsungelfáé, az erős vörös-narancssárga színű az akáciáé és a sötétbarna színű a sötét tölggyé.

Építkezés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A fadeszka-épületek értéke vitatott; ugyanis az így készült épületek könnyen leéghetnek véletlenül, vagy kártevőktől szándékosan. Gyakran használják a veszélyek ellenére is, ugyanis fák bőségesen találhatóak minden térképen, és bizonyos épületekhez kiválóan illik, például a fogadókhoz.

Egy fadeszka építmény.

Barkácsolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Összetevők Bemenet » Kimenet
Nyersfa
      Grid layout Arrow (small).png Fadeszka4
     
  Nyersfa  

A fadeszkákból rengeteg dolog barkácsolható: balta, csákány, kard, ásó, és kapa; nyomásérzékelő, barkácsasztal, láda, tál, tábla, ajtó, hajó, bot, lépcsők, kerítés, lejátszó, könyvespolc, hangblokk, ágy, és lépcsőfok.

Mint üzemanyag[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A fadeszkákat lehet üzemanyagként használni a kemencékben; 15 másodpercig égnek, ami másfél tárgy égetéséhez elég; de még hatékonyabb, ha nyersfát égetünk a kemencében vele, így faszenet készíthetünk. A fadeszkák jók alternatív megoldásnak, amíg nem találunk szenet. 43 fadeszka szükséges 64 felhalmozott tárgy beolvasztásához.

  • A fadeszka első verziója jobban hasonlított egy téglablokkra OldWood.PNG.
  • A Túlélő Tesztben nyersfa eltörésével lehetett őket beszerezni (3-5 darab/nyersfa).