Enderman

Innen: Minecraft Wiki
Ez a lap egyelőre csonk.
Segíts te is, hogy igazi szócikk lehessen belőle!
Cleanup.svg
Enderman
Enderman.png
Életpontok

Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg

Támadás erőssége

Könnyű: Heart.svg
Normál: Heart.svgHeart.svgHalf Heart.svg
Nehéz: Heart.svgHeart.svgHeart.svgHalf Heart.svg

Termés

7-nél kevesebb fénynél

Első megjelenés

Beta 1.8 Pre-release 1

Hálózati azonosító

58

Mentésbeli azonosító

Enderman

Zsákmány

Véggyöngy 0-1 halálakor

Szerezhető Tapasztalat

5

A Bevégző egy egyedülálló három blokk magas humanoid semleges mob, ami sűrűn előfordul a végben, és ritkán a normál világban 7 vagy kevesebb világossági szinten. A Bevégző ellenségesen viselkedik, ha provokálják. Felismerhetőek kísérteties megjelenésükről és viselkedésükről, egyedi képességük, hogy fel tudják venni a blokkokat és képesek teleportálni, valamint sebződnek a víztől. A bevégzők csak véggyöngyöt dobnak, amiből készíthetünk Végzet szemet, ez szükséges, hogy eljussunk a végbe.

A bevégző akkor is támad, ha a játékosok csak nézik őket (rajtuk van a célkereszt). A lábszárait nézve nem támad, de a célkeresztet fentebbi részeire mozgatva, akár 64 blokk távolságból is észreveszi a provokációt. Ha provokálják, a bevégző remegve bámulja a játékost, vicsorog, és hosszan hangos, zavaró zajt hallat.

A bevégző nagy gyakorisággal jön létre a végben, ami a saját világuk, de itt is szüksége van a 7 vagy kevesebb világossági szintre, hogy létre jöjjön. Létre jönnek a normál világban is, de körülbelül 10-szer ritkábban, mint más mobok. Párban jönnek létre, és éjjel rendszeresen láthatóak legfeljebb ötös csoportokban. A bevégző, hogy ha gyémantkarddal támadod meg, akkor elveszi azt, és nem kapod vissza.

Megjelenés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hosszú végtagok, vékony testrészek, fekete bőr, ragyogó lila szemek és lila ’Végzet részecske’ hatást bocsát ki (mint a Végzetláda, Alvilági portál és Végzet szeme). A bevégző gyakran tart blokkot.

Viselkedés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bevégző mindig párban jön létre, de néha elkeverednek egymástól, ezért tűnik úgy, hogy csoportban jönnek létre, mert az egyik elteleportált, és ugyan így lehetséges egy magányos bevégző. A bevégzőt károsodás éri, ha vízzel vagy esővel érintkezik.

A bevégző semleges mob, aki nem támad, csak ha provokálják, hasonlóan a Zombi Malacemberhez és a Farkashoz. Egyik különleges képessége, hogy néhány blokkot fel tud venni és mozgatni azokat, amivel általában tölti az időt, semleges állapotban. Ha egy játékos egyszerűen áthalad a célkereszttel a feje felett vagy a testén, a bevégző rátámad. Ez a „bámulta” provokáció előfordulhat egy meglepően távoli, tehát óvatos vizsgálat során is egy nyílt terepen, mint Sivatag és Tajga.

Ha provokálják, a bevégző vicsorog, és remeg a dühtől. Mikor egy játékos ránézett a felső testére, a bevégző megáll. Ilyenkor, ha elindul felé a játékos és megüti, mögé fog teleportálni a bevégző. A provokáció hatására, a játékos hallani fog egy hosszú fenyegető hangot. Ezzel szemben, amikor a hang véget ér, nem jelenti azt, hogy a bevégző lecsendesedett.

A bevégző tovább kergeti a támadót/provokálót, amíg valamelyikük meg nem hal, vagy zavaró hatás nem éri, mint napfény vagy eső. A bevégző valószínűleg a föld alá teleportál ilyenkor.

Kreatív módban a bevégzőt nem lehet provokálni ránézéssel. Ilyenkor meg kell támadni.

A bevégző nem látja a játékost átlátszó dolgok mögött, mint üveg/üvegtáblák.

Teleportálás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bevégző mindig megpróbál teleportálni, ha megtámadják. A közelharci támadások általában sikeresek, de azonnali teleportálás követi, általában néhány blokkal a támadó játékos mögé. Lövedékkel szinte lehetetlen eltalálni a bevégzőt, mert mindig el teleportál, mielőtt a lövedék eltalálná. A bevégző teleportál, ha érintkezik vízzel vagy csapadékkal.

Amikor a bevégző teleportál, 32 blokkon belül keres (minden tengely mentén), ha van egy szilárd blokk, akkor rá teleportál. Szinte bármelyik szilárd blokkra, kivéve, ha közvetlenül alatta víz vagy láva van, vagy a belső tér magassága kevesebb, mint 3 blokk.

Minecraf enderman.png Csillébe szorult bevégző

A bevégző nem képes teleportálni csilléből, kivéve, ha esik az eső. Ilyenkor ki fog teleportálni a csilléből, majd azonnal vissza (amíg meg nem hal).

Kreatív módban, ha a bevégző beszorul egy 3 blokk mély lyukba, és agresszív, nem képes teleportálni.

Mozgó blokkok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bevégző csak felvenni, és mozgatni tud blokkokat, függetlenül attól, hogy természetes vagy játékos által elhelyezett. Nem ejtik el a blokkot, mikor dühösek, vagy meghalnak. Egyszerűen eltűnik, ha meghal.

Védekezés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha egy Bevégzőt provokáltál(akár véletlenül is) támadni fog, de a támadásait könnyen vissza lehet verni: Menj be egy 2 blokk magas építménybe(belül 2 blokk magas). A bevégző nem tud bejönni mert túl nagy ezért általában a "bunkered" bejáratánál vár, így könnyen támadható.

Fuss egy tó/folyó/víz felé, és menj bele (elég csak 1 blokk magas víz). A bevégző támadni akar, de ahányszor belelép a vízbe, elteleportál, sebződik és újra támad, amivel megöli magát.

Lőj felé nyilat vagy dobj felé tojást/hógolyót. A bevégzőt ezzel nem tudod sebezni, mert mindig elteleportál, mielőtt eltalálnád, de egérúthoz jutsz.

Ha provokáltad, ne fordíts hátat neki, hanem hátrálj el fedezékbe. Amíg a bevégzőt nézed, nem fog támadni.

Ha provokáltad, és feléd fut, akkor kis eséllyel be tudod terelni egy netherkapuba.

!FONTOS! Ha provokáltad a Bevégzőt, és felveszel egy tököt a fejedre, ugyanúgy támadni fog.

A bevégző a következő blokkokat tudja csak felvenni:

Fűblokk
Föld
Gombafonal
Homok
Sóder
Agyag

Pitypang
Pipacs
Gomba
Gomba

Kaktusz
Tök
Dinnye

TNT

A bevégző nem tudja felvenni az entitásokat, mint például: csónak, csille, élesített TNT, mobok.

A bevégző képes felvenni a TNT-t ami, azt jelenti, hogy véletlenül felrobbantják magukat, azáltal, hogy tűzhöz/lávához közel mennek.

Forrás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

http://www.minecraftwiki.net/wiki/Enderman

Galléria[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]