Debug screen

Innen: Minecraft Wiki

A Debug Screen-t, a hibakereső szöveget az F3-as billentyű kapcsolja (Mac gépeken FN+F3). Megmutatja a darabka-tár, memória használat, különféle paraméterek, a játékos helyzetét és egy grafikont az aktuális keret-rátáról. Ez nagyon használható ha másik játékosnak el akarod mondani a helyzeted a térképen. Az 1.2.4-től nem hozza fel a grafikont, az 1.3.1-től a mag csak a "/seed" cset sorba kiadásával nézhető meg.

Legend[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Név Leírás[1][2]
C A renderelt ("vakolt") darabkák száma az összes darabkához. Minde renderelést számol: ha egy darabkát kétszer renderel (pl. mert tartalmaz blokkot is meg vizet is) akkor kétszer számolja.
F Látótávolságon kívüli betöltött darabkák száma. Az összes renderelést számolja.
O A takart ezért eltávolított darabkák. Az összes renderelést számolja.
E (első sor) Üres darabkák száma. Két okból hagyja ki: a darabka még nem lett betöltve és renderelve a sokszögbe, vagy a darabkán nincs mit megjeleníteni az adott renderelésben. Az összes renderelést számolja.
E (második sor) Az renderelt egységek száma az összeshez
B Nem használt, mindig 0. Korábban a rejtett darabkák miatt eltávolított egyedek számát mutatta.
I A láthatatlan egyedek száma
P Részecskék száma a képernyőn
T Jelenleg az "All:" felirat után a betöltött egyedek számát mutatja (a mozgókkal (mob) és az eldobott elemekkel).
ServerChunkCache
ChunkCache
MultiplayerChunkCache
A betöltésre váró darabkák.
x A Játékos helyzete blokkokban Keletre (negatív értékek Nyugatra), zárójelben kerekítve és a // után a darabka száma és zárójelben a blokk száma a darabkában
y A Játékos magassága blokkokban, és zárójelben a szem magassága. 63 (62+12/16) a tengerszint, 11 a lávaárszint és 31 az alsó lávaszint.
z A Játékos helyzete blokkokban Délre (negatív értékek Északra), zárójelben kerekítve és a // után a darabka száma és zárójelben a blokk száma a darabkában
f Az arc iránya (Dél=0, Nyugat=1, Észak=2, Kelet=3)
lc A darabka magassága (darabka kockával számolva, azaz 163, tehát a 16 többszöröse-1.
b Megmutatja milyen Biome-ban vagy (A darabka típusa).
bl ("block light") A blokkokból eredő fény mértéke (pl. fáklya) a Játékos fejénél. Ha egy fáklyán állsz, akkor a várt 14 helyett 13 mutat, mert a fáklyától egy blokknyira van a fejed.
sl (sky light) Az égből eredő fény mértéke a Játékos fejénél. Csak a nappali fény mértékét mutatja, nem mutatja éjszaka, és viharban.
rl (raw light) A teljes fény szint a Játékos fejénél. Egyenlő a blokkokból és napból eredő fény nagyobbik értékével.
ws Gyaloglás sebessége.
fs Repülés sebessége.
g Földön, logikai érték, igaz, ha a Játékos a földön áll.
fl A legfelső blokk magassága blokkokban mérve (felfele kerekítve fél blokkok esetében), ott ahol a Játékos áll.

References[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

MineCraft Wiki-ből