Alapkőzet

Innen: Minecraft Wiki
Cleanup.svg
Alapkőzet
Alapkőzet.png
Alapkőzet
Típus

Szilárd blokk

Gravitáció

Nincs

Átláthatóság

Nem

Fénykibocsátás

Nincs

Robbanásállóság

18,000,000

Eszköz

Nincs

Megújuló

Nem

Halmozható

Igen (64)

Gyúlékony

Nem

Elérhetőség

?

Első megjelenés

Klasszikus 0.0.12a

Adatérték

dec: 07 hex: 7 bin: 111

Az alapkő egy blokk, ami túlélő módban elpusztíthatatlan.

Szerzés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A alapkövet semmilyen eszközzel nem lehet széttörni, valamint a dugattyúk és a túlélőben előforduló robbanások sincsenek semmi hatással rá. Csak a kreatív eszköztárból vagy parancsokkal lehet megszerezni.

Természetes keletkezés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az alapkő alkotja a legalsó 5 szintjét a normál világnak egy durva mintában, habár a 4. réteg nagyrészt sík ritka résekkel, ezért az 5. réteg szinte megközelíthetetlen.

Az alvilágban a felső és az alsó 4 szintjét alkotja egy durva mintában. A felső réteg megakadályozza a játékost, abban, hogy a 127-es szint fölé juthasson. A konzolos verziókban a világ szélein is megtalálható. A normál és az alvilágban az alapkő mindig ugyanaz a minta szerint jön létre, a kezdőértéktől függetlenül.

A végben egyedi alapkövek alkotják a természetes végkristály felépítését. Az alapkő a kristály elpusztítása után is ott marad. Az alapkő részét képzi a vég átjáró portálnak, ami a végzetsárkány megölése után keletkezik, valamint a portálnak, ami visszavisz a normál világba és a központi szigeten jön létre.

Használata/Feladata[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az elsődleges feladata az, hogy szilárd, összetörhetetlen blokk legyen. Megakadályozza a mobok termelődését, és ez az egyetlen blokk, amin a jelzőfény fénye át tud haladni.

A végben az alapkövön a tűz soha nem alszik ki, az alvilágkőhöz hasonlóan.

Történet[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Java Edition Classic
0.0.12a Az alapkőzet bekerül a játékba.
A pálya falai alapkő textúrájú akadállyal vannak megjelenítve, ami törhetetlen.
0.0.20 Az alapkövet most már nem lehet lerakni vagy elpusztítani, kivéve szervereken azoknak a játékosoknak, akiknek operátor joguk van. Ők simán elpusztíthatják.
Az operátorok a /solid parancsot használhatják, amivel a lerakott köveket alakíthatják alapkőzetté és fordítva.
Ha a játékos eszköztár-szerkesztővel juttat alapkőzetet az eszköztárába, a szerver automatikusan kirúgja őket, még ha operátorok is.
Java Edition Indev
?Törhetetlen, a térkép alján lévő alapkőzet lávává alakul át, amint napfény éri. Az alapkőzet ebben a fejlesztési verzióban sima volt.
Java Edition Infdev
?Ebben a verzióban az alapkőzet kivétel nélkül törhetetlen.
Java Edition Alpha
1.2 Létrejött az alvilág, alapkőzettel a tetején és az alján.
Java Edition Beta
1.3 Az alapkőzetet már nem lehet elpusztítani egy alatta lévő földblokk maggal való bevetésével.
1.6 Kijavítottak egy hibát, amellyel ki lehetett esni a világból, ha egy hajót, vagy sín (csillével a tetején) lett az alapkőzeten széttörve.
1.8 Notch a Tweeten üzent, hogy tett valamit az alapkőzettel, de nem mondta el, mit.[1] A köd vastagabb, és szürkébb lent, és részecskéket bocsát ki. Emiatt a Semmi feketének néz ki.
1.9pre6 A részecske hatás csökkenthető, vagy kikapcsolható.
Amikor a Bevégző Sárkány meghal, egy szökőkút-féle alapkőzet építményt hagy maga után egy sárkánytojással a tetején. Ez egy vég portál, amely visszaviszi a játékost az ágyához.
Létrehozták a bevégző kristályt, egy entitást, amely egy alapkőzet tetején fekszik.
Hivatalos kiadás
1.2.1 12w07a Ahogyan az alvilág magassága 256 rétegre nőtt, de az alvilág generáció változatlan maradt, mobok és gombák teremtek a felső alapkőzet tetején.
12w07b Kijavították a hibát, ami miatt mobok teremtek a magasságkorlát felett, ezáltal nem engedve, hogy állatok teremjenek az alapkőzeten.
1.2.1 A tavak bármely magasságon való generációja miatt lehetséges volt, hogy az alapkőzet rétegében lyukat hagyjanak. Ezt később az 1.2-es verzióban kijavították.
1.2.5 Bevezették a blokkfelszedő módszert, azonban annyira hibás volt, hogy alapkőzetet adott, ha a célkereszt egy mobon volt.
A Végben meggyújtott alapkőzet örökké ég, mint az alvilágkő. Természetesen eloltható, minden módszerrel.

Problémák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A TNT-vel felszerelt csillék azonnal felrobbannak, ha alapkőzethez érnek. Nem számít, hogy élesítve voltak-e.
  • Az alapkőzet textúráját a kő textúrájából készítették el, magasabb kontraszttal.
  • A Minecraft Kézi Verziójában az alapkőzetnek egy másik formája is létezik, a láthatatlan alapkőzet. A láthatatlan alapkőzet egy törhetetlen blokk, amely 4 oldalról veszi körbe a világot. Ez a blokk nem az alapkőzet textúráját használja.
  • A Semmiben lévő köd nem rövidíti a látótávolságot, ha a napfény elér oda.
  • Átkelve az alapkőzetkorláton a Semmibe érve folyamatosan 2 szívnyi életet veszít a játékos minden fél másodpercben, amikor eléred az Y=-63 koordinátát. Ez azonnal megöl téged, még ha békés nehézségen is játszol. Azonban lebegve ezen a rétegen (repülve) lehetőséged van bejárni a világot alulról, halál nélkül, viszont a 0. réteg alatt egy blokk sem helyezhető el.
  • A Halloween Frissítés előtt generált térképeken az alapkőzetrétegen volt lyuk, amelyeken át lehetett zuhanni.
  • A vöröskövet eleinte nem lehetett elhelyezni az alapkőzeten, ám ezen változtattak valamikor a Béta verzióban.
  • Klasszikus verzióban, amikor az alapkőzeten sétálsz, nincs hangja. Miután sétálsz egy darabig, és rásétálsz egy másik blokkra, mint például kő, vagy fű, a sétálás hangja addig játszódik le, amíg el nem lépsz egy másik blokkra, vagy vársz egy kicsit.
  • Ritka, de lehetséges olyan ércet találni, amely alapkőzettel van körbevéve.
  • Az Xbox 360 Kiadásban nem léphetsz be a Semmibe, sem a normál világból, sem az alvilágból, mivel az alapkőzet rétege még Kreatív Módban sem törhető szét. Azonban a felette lévő rétegek széttörhetőek. Ez azt jelenti, hogy a Semmibe csak a Végen át lehet bejutni.

Galéria[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Három az öt alapkőzetkorlátból, amely a Klasszikus verzió pályáin megtalálható. Közöttük egy kőblokk.

Hivatkozások[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]