Agyagblokk

A Minecraft Wiki wikiből
Agyagblokk
Clay (Block).png
Agyagblokk
Típus Szilárd
Gravitáció Nem
Átláthatóság Nem
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 3
Eszköz Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy ásóval a leggyorsabb
Megújuló ?
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés Alpha 1.0.11
Adatérték dec: 82 hex: 52

Az agyag egy világoskék/szürke színű blokk, a homok átszínezett textúráját használja.

Agyag, és agyaggolyók.

Agyagot a felszínen lehet találni, változó mennyiségben, homokkal körülvéve. A hiedelem ellenére, hogy az agyag termése homokhoz és vízhez van kötve, akár egy sivatag közepén is előfordulhat. Rendszerint nincs elrejtve, bár néha homok vagy víz alatt is előfordulhat. Habár ritka blokk, könnyebb találni, mint például aranyércet, ugyanis csak a tengerpartokon és sivatagokban kell keresni. A Halloween-i fejlesztés előtt ritkább volt.

Agyag, víztől távol.

Bármilyen eszközzel meg lehet semmisíteni, de az ásó a legcélszerűbb választás. Az agyagblokk megsemmisítésével 4 agyaggolyóhoz jutunk, amiket ezután visszaalakíthatunk blokká, vagy kiégethetünk, hogy téglát kapjunk.

Az F5 gomb megnyomásával átválthatunk harmadik személy nézetbe. Ilyen módban könnyedén a vízszint alá mogathatjuk a kamerát. Ez egy nagyon hatékony mód a víz alatti agyaglerakatok észrevételére.

Ha nem vagy biztos benne, hogy agyagot látsz-e vagy sem, keresd rajta a jellemvonásait. Az agyag világosabb, mint a kő, és simábbnak tűnik. Valamint rálépéskor a föld hangját adja ki, és gyorsabban lehet bányászni, mint a követ (leginkább lapáttal).

Barkácsolás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Név Alapanyagok Recept
Agyagblokk Agyag
      Grid layout Arrow (small).png Agyagblokk
Agyag Agyag  
Agyag Agyag  

  • A való életben az agyag más színű is lehet, leginkább élénkvörös. Valamint gyakran felszín alatt található.
  • Az agyag ritkább, mint a gyémánt, mégis könnyebb megtalálni, mivel az agyag a felszínen van, a gyémánt pedig mélyen a föld alatt, kővel körbevéve.
  • Az agyag nagy víztömegek alján is előfordulhat.
  • Ha kevés a leltáradban a hely, az agyag blokká alakításával több helyhez juthatsz, mivel így 4-szer kevesebbet foglal, és a 2x2-es barkácshálóban elvégezhető. Később a blokk elhelyezésével és megsemmisítésével újra agyaghoz juthatsz.
  • Az agyag felszín alatt is előfordulhat, bár ez NAGYON ritka.
  • Legtöbbször víz alatt mocsaras részen lehet megtalálni.
Földalatt talált agyag, egy térképhiba révén

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]