We have begun migration of most wikis to our new host, Amazon Web Services. All but the top 100 wikis are in read-only mode until the migration is complete. Estimated completion: End of Week.

A felszín

A Minecraft Wiki wikiből
(A normál világ szócikkből átirányítva)
Ez a cikk jelenleg még csonk.
Ide kattintva te is segíthetsz a kibővítésében.

A hagyományos világ (vagy Overworld, valóvilág) a Minecraft alap dimenziója. Ez volt az első világ, amit hozzá adtak a Minecrafthoz, az alvilág a második és a vég a harmadik.

Öt kivételével minden mob megtalálható ebben a világban: Farkas,Malac, tehén, bárány, gombatehén, csirke, tintahal, párduc,, zombi, csontváz, pók, póklovas, bevégző, creeper, nyálka mobok mind természetesen megtalálhatóak, de igen ritkán, ha egy villám belecsap egy malacba, akkor zombi-malacember , ha creeperbe, akkor elektromos creeper lesz belőle. A szellemek, őrlángok,magmakockák és a sorvasztó csontvázak csak az alvilágban, a végzetsárkány csak a végben találhatóak meg. Az óriásokat, zombilovakat és csontvázlovakat csak paranccsal lehet termeltetni.

Méretek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Klasszikus és Indev változatokban a világot 3 féle méretben lehetett generálni: kicsi (128×128×64), normál (256×256×64) és nagy (512×512×64).

Érdekesség[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A hiedelmek ellenére a Minecraft világa nem végtelen. Ha a termőponttól megteszel 30 millió blokk távolságot akkor eljutsz a "világ végére", ami egy végtelen óceán. Ebben a végtelen óceánban a blokkok nem rendelkeznek semmilyen funkcióval és fizikával: úgy látsz a víz alatt mint a víz felett és beletudsz lebegni a talajba, illetve itt ki tudsz zuhanni a világból, nem tudsz itt blokkokat lehelyezni, sem széttörni.