A felszín

Innen: Minecraft Wiki
(A Felszín szócikkből átirányítva)
Ez a lap egyelőre csonk.
Segíts te is, hogy igazi szócikk lehessen belőle!
Cleanup.svg

A felszín (Overworld, való világ) a Minecraft alap dimenziója. Ez volt az első, ezt követte az alvilág és a vég.

Öt kivételével minden mob megtalálható ebben a világban: farkas, malac, tehén, bárány, gombatehén, csirke, tintahal, párduc, , zombi, csontváz, pók, póklovas, bevégző, creeper, nyálka mobok mind természetesen megtalálhatóak, de igen ritkán, ha egy villám belecsap egy malacba, akkor zombi-malacember, ha creeperbe, akkor elektromos creeper lesz belőle. Az óriásokat, zombilovakat és csontvázlovakat csak paranccsal lehet termeltetni.

Méretek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Világhatár 1.12.2-ben

Míg a világ elméletileg végtelen, menni csak a világhatárig lehet. Ez x és z tengelyen ±29 999 984 blokknál van. A világhatár animált kék vonalakból áll. Ha túl közel állunk hozzá, akkor a képernyő sarkain piros effekt jelenik meg. Semmilyen entitás nem tud átmenni ezen, csak teleportálás által. Ha a játékos átmegy ezen, sebződik, kivéve ha kreatív vagy megfigyelő módban van. A világhatóron át lehet teleportálni, egészen ±29 999 999 blokkig, ahol egy láthatatlan fal van.

Az Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation Vita és WiiU Editionben a felszín 864×864 blokk méretű. Az Xbox One, PlayStation 4 és Nintendo Switch Editionben a játékos három méretű világ közül választhat: kicsi (1024×1024), közepes (3072×3072) és nagy (5120×5120 - kivéve a Switch-en). Ezekben a verziókban a világot egy végtelen óceán határolja.

A Klasszikus és Indev változatokban a világot 3 féle méretben lehetett generálni: kicsi (128×128×64), normál (256×256×64) és nagy (512×512×64).