Útmutatók/Bányászási technikák

Innen: Minecraft Wiki

Érceket,illetve követ kibányászni csak csákánnyal lehet.

Facsákánnyal bányászd a követ. Kőcsákánnyal bányászd a követ,szenet és a vasércet. Vascsákánnyal bányászd a lazurit festékanyagot,smaragdot,aranyércet,gyémántot és a vöröskő ércet. Amennyiben van egy vasfarmod vasgólemekből, akkor már ajánlott bányászni. Gyémántcsákánnyal bányászd az obszidiánt.

Aranyból nem érdemes csákányt barkácsolni, mert 33 blokk szétütése után eltörik,ellenben igen drága.

Bányászási technikák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A legcélszerűbb,ha elkezdünk lefele a földbe lyukat ásni. A lyuk két blokk széles legyen,és sose a magunk alatt lévő blokkot üssük ki. Az egyik sávba helyezzünk el létrát,a másik aljára egy min. 3 blokk mély vizet. Ez a víz gyorsliftként funkcionál,ha le akarunk "ugrani" bányászni,akkor csak bele kell vetnünk a hívogató mélységbe,és ezzel is időt spórolhatunk meg,hiszen csak felfelé jövet kell a létrát használni. Ha leértünk az alapkőzet közelébe,akkor a Sztahanov módszerrel kezdjünk el bányászni. A Sztahanov módszernek az a lényege,hogy ásunk egy járatot,kettőt kihagyunk,ismét ásunk egy járatot,ismét kihagyunk kettőt,stb. Ezzel a kihagyott középső résznek mindkét oldalát látjuk,így időt és csákányt megspórolva tudunk bányászni.

Egy tutorial videó,Covery tolmácsolásában. http://indavideo.hu/video/Covery_kalandjai_E02-_Sztahanov_a_melyben_720P_1