Útmutatók/Ötletek a menedékhelyedhez

Innen: Minecraft Wiki

Itt pár ötletet soroltunk fel szobákhoz és extrákhoz, hogy a kis kőkunyhóból, amiben az első estéken meghúztad magad, gyönyörű, kiterjedt bázist építhess.

Hasznos szobák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Van pár dolog, aminek minden valamire való Minecraft menedékhelyben meg kell lennie.

Barkácsszoba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ez a legfontosabb szoba, amit általában először megépítesz. Van benne egy barkácsasztal, legalább egy kemence, és ládák a szükséges anyagokkal. Tárolhatod itt azokat az értékes dolgokat, amiket nem akarsz elveszíteni bányászat, vagy felfedezés közben.

Kamra[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Itt tárolhatod azokat a dolgokat amik gyakran kellenek, hogy ne kelljen átmenni értük a ház másik végébe. Egyszerűbb csapdákat is felállíthatsz itt, hogy a mobok ne jöjjenek be ide, ha nincsenek más védelmeid.

Olvasztószoba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy szoba kemencékkel kirakott fallal és egy ládával amiben a tüzelőt tartod. Minden nagyobb bányásznak kell egy ilyen, mert gyorsan lehet itt egyszerre több halom faszenet, üveget vagy egyéb anyagot égetni.

Raktár[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy szoba tele ládákkal, ahol mindent elraktározhatsz amitől legtöbbször megtelik az eszköztárad bányászat közben. Általában akkor szokták megépíteni, ha a ládák a barkácsszobában megteltek.

Átjáró a bányádba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Jó ötlet ha csinálsz egy átjárót a bányádba a menedékhelyedből, ugyanis így nem kell eszeveszetten rohannod az ajtódig, ha úgy döntesz, hogy éjszaka hagyod abba a bányászást.

Hálószoba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha egy ágyban alszol, akkor átugratod az éjszakát, és az 1.4-es bétától a termőpontod átállítódik az ágy mellé. Tegyél ágyat minden bázisodba hogy könnyen válthass az elsődleges bázist. Ez a szoba gyakran egy helyiségben van egy másik szobával. Ha rendszeresen alszol éjszaka, akkor az ellenséges mobok száma a felszínen lecsökken, mert nem adsz nekik lehetőséget a megtermésre.

Kiterjesztések[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az itt található ötleteket nem kötelező megépíteni, de ha megteszed, a bázisod használhatóbb és érdekesebb is lesz.

Kísérleti terem[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy viszonylag nagy kiterjedésű helyiség, ahol letesztelheted a tervezett vöröskőáramköreidet, és a dugattyúkkal illetve csillékkel kapcsolatos elképzeléseidet. Tarthatod itt a vöröskövet és a kísérletezéshez szükséges cuccokat.

Lejtős farm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy farm, amit könnyen learathatsz a víz erejét kihasználva. Egy építésí útmutatót tekinthetsz meg itt.

Burkolókő-generátor[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Így végtelen számú burkolókövet szerezhetsz, bármiféle kockázatvállalás nélkül. Arról hogy hogyan készíts egy kissé testes, de remekül működő Burkolókő-generátort videót tekinthetsz itt.

Világítótorony[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy torony valamilyen fényforrással a tetején. Elengedhetetlen, ha sokat mész felfedezni, vagy ha a termőpontod messze van a bázisodtól.

Kút[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Végtelen vízforrás, ahonnan a vödreidet megtöltheted. A legegyszerűbb fajta két vödör vízzel elkészíthető úgy, hogy egy 2x2-es, egy blokk mély lyukat ásol a földbe és beöntöd a vizet a két átlósan szembe lévő sarokba. Akár egy lefelé folyó mini-vízesést is készíthetsz, és liftnek használhatod a házadban.

Farm/Üvegház[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az étel kimeríthetetlen forrása a bázisod biztonságával kombinálva felbecsülhetetlen. További információ: Útmutatók/Búzafarm.

Fafarm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy biztonságos fafarm még egy okot számol fel, amiért ki kellene merészkedned bázisod falai közül. Ha nem szabad ég alatt építed, akkor tegyél fáklyát minden csemete mellé, és a mennyezet legyen legalább 5 blokk magasan! Bővebben: Útmutatók/Fafarm Tehetsz ide egy ládát fejszékkel, csemetékkel és némi tartalék fával.

Gombafarm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy nagy földalatti terem lapos padlóval. Kivilágíthatod, hogy ne teremjenek be a mobok, de a talajon a fényszint legyen 12 vagy kevesebb! Bővebben: Útmutatók/Gombafarm

Cukornád, illetve kaktuszfarm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Könnyebben megépíthető, de kevésbé hasznos farmok. A kaktusz és cukornád akár a föld alatt is termeszthető kis erőfeszítéssel. A kaktusznak csak homok és fény kell a növekedéshez, a cukornádnak föld, víz és fény. A világítást megoldhatod fáklyákkal vagy izzókővel. Bővebben: Útmutatók/Kaktuszfarm, Útmutatók/Cukornádfarm

Faház[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hogyha a házad nem egy faház érdemes építeni egyet egy terjedelmesebb fára. Még jobb, ha közel van a bázisodhoz.

Még több bázis[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Építhetsz egyet a sivatagban, hogy homokot szerezz. Építhetsz egyet a hegytetőn, hogy jó legyen a kilátás. Építhetsz egyet a tundrában, hogy havat szerezz. Építhetsz egyet a víz alatt vagy építhetsz egy levegőben lebegőt is, csak hogy jól szórakozz.

Tyúkól[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Csinálj egy viszonylag kicsi szobát és dobj be annyi tojást hogy beteremjen néhány csirke és hagyd ott a játékot úgy egy-két órára. Építs ki egy vízfolyamot, hogy minden tojást hozzád sodorjon. Ha mindent jól csináltál, mire visszajössz lesz egy jó adag tojásod. Ne felejtsd el befüvesíteni a termőterületet!

Benti állatfarm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Világíts ki egy nagy füves területet, hogy biztonságosan szerezhess gyapjút, tollat, bőrt és disznóhúst. Az állatok leölését automatizálhatod egy csapdával. Bővebben: Útmutatók/Mobfarm

Krematórium[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy kis lyuk kaktusszal vagy lávával az alján, hogy könnyen megszabadulhass a nem kívánt dolgoktól. A láva jobban néz ki, de vigyázz, nehogy felgyújtsd a házad. Egy remekül kinéző krematórium elkészítése megtekinthető itt.

Obszidiánfarm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az obszidiánt rendkívül veszélyes természetes lelőhelyén, magmatavak közvetlen szomszédságában bányászni. Sokkal biztonságosabb felhozni a lávát és a felszínen csinálni belőle obszidiánt. Bővebben: Útmutatók/Obszidiánfarm

Csille-állomás[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha nagy, elágazó bányarendszered van, ahonnan csillékkel hozod fel a nyersanyagot, akkor remek ötlet egy csille-állomást építeni a házad alatt Bővebben: Útmutatók/Csille-állomás

Benti horgásztó[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Nagyon hasznos, ha még nem építettél búza- vagy állatfarmot. Csak építs egy kb. 8 blokk hosszú és 4 blokk mély medencét tetszőleges szélességgel és töltsd meg vízzel.Ha lakóhelyed víz közelében van, akár szigetet is létrehozhatsz horgászati célokra.

Portálszoba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A sikerült legalább 10 obszidiánblokkot szerezni, építhetsz egy portált az Alvilágba, hogy lávát, alvilágkövet, lélekhomokot és izzókövet szerezhess. Ha nincsen gyémántcsákányod, építhetsz úgy is portált, hogy szintenként kizsaluzod, lávát öntesz a zsaluba és vízzel obszidiánná változtatod.

Védelem[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ezen ötletek megépítésével biztonságosabbá teheted a bázisod

Falak[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Csinálj egy falat, világítsd ki ami bent van, és élj 'ellenség-mentesen'!

Föléhajlás a falakhoz[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Mivel a pókok tudnak falat mászni, ezért vagy adj föléhajlást a falakhoz, vagy tetőzd be a bázisod. Persze a betetőzött változat nehezebb, de egy kis lávával a tetőn nem rossz ötlet...

Határvidék[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha kivilágítod a vadont a bázis körül, kevesebb szörny fog teremni a közelben. Használhatsz kerítéseket, kaktuszt vagy akár égő alvilágkövet is az ellenség kint tartására.

Elönthető kapu[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy dugattyúval és némi vöröskővel könnyen készíthetsz elárasztható kaput. Ha bekapcsolod a dugattyút és aztán vizet vagy akár lávát fölé öntöd, könnyen kint tudod tartani az ellenséget.

Várárok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy jó mély árok melybe vizet önthetsz, ami egy csapdához sodorja a beleeső mobokat. Feltöltheted lávával is, drámaibb és egyértelműbb hatásért. Ne felejtsd el jól bevédeni a hidat!

Felvonóhíd[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Néhány csapóajtót vagy dugattyút, némi vöröskövet felhasználva készíthetsz egy felvonóhidat a várárkod fölé.

Íjásztorony[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha van egy jó nagy adag nyilad raktáron, építhetsz egy íjásztornyot, hogy onnan reggelenként leszedhesd a közelben bóklászó pókokat és creepereket. Így nem csak jól szórakozol, de értékes zsákmányhoz tudsz jutni könnyedén.

Adagolóágyúk[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Tegyél néhány adagolót a bevédendő helyekhez (pl. a híd a várárok felett), töltsd meg őket nyilakkal, csatlakoztass hozzájuk egy kart és nézd, ahogy automatikusan szétlövik az ellenséget.

Csapdák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha nem jön be a várárok vagy a falak ötlete, rakj ki pár csapdát a házad körül. Bővebben: Útmutatók/Csapdák

Robbanásvédelem[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha bevonod a bázisod falait 3-4 réteg olcsó anyaggal például földdel, akkor igaz, hogy rondább lesz tőle, de a creeperek nem tudnak kárt tenni az így bevédett falban. Ehelyett, ha van rá lehetőséged, használhatsz obszidiánt a falakhoz.

Tipp egy jó házhoz[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha két réteg burkolókövet raksz falnak és tetőnek (ha akarsz padlónak) akkor 60 a robbanásvédelmed (30 a burkolókőé vagyis 60 a teljes robbanásvédelem). Obszidiánból is lehet, de annak nincs sok értelme, mert igen kevés az esélye annak, hogy több creeper jön egyszerre.

Védekezz a tenger irányából is[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha a bázisod egy tó vagy a tenger partján van, akkor meglehet, hogy megtámadnak a vízben életben maradt zombik és csontvázak, akár nappal is. Igaz erre nincsen sok esély, de jobb félni, mint megijedni.

Használd a képzeleted[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Végül is, erre jó a Minecraft. Az itt felsorolt védelmi ötletekből többet is használhatsz (ha nem mindet), szabadon keverheted őket, megalkotva a tökéletes védelmet.

Egyéb ötletek, extrák[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Minecraftban a lehetőségek száma végtelen.

Adj hozzá földalatti szinteket[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ezzel nem csak nyersanyagokat találhatsz, de ha a földszintet megszállnák a mobok, még mindig tudsz hova menni.

Adj hozzá felső emeleteket[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ezt könnyed megteheted abból a kőből amit az alsó szintekből kiástál. A tetőre építhetsz kilátót.

Újítsd fel![szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Unatkozol? Fektess le gyapjúszőnyeget a hálóban! Csinálj üvegtetőt a barkácsszobának! Falazd ki a fegyvertárat obszidiánnal! Építsd újjá a házfalakat téglából!

Vészhelyzeti láda[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy láda, amiből könnyen felszerelkezhetsz, és visszarohanhatsz oda ahol meghaltál, hogy összeszedd a cuccaidat. Legyen benne egy kard, némi kaja, egy kisebb rakás fáklya. Vagy még egy kis TNT is?

Menekülő-alagút[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Sose tudhatod, mikor kap el egy creeper és robbantja fel a bázist. Bónuszpont, ha az alagút a másodlagos bázisodra visz.

Pánikszoba/Bunker[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy kicsi szoba obszidiánból, ahova bemenekülhetsz, ha a bázist megszállják a mobok. Jó ötlet innen kezdeni a menekülő-alagutat. Akár azt is megcsinálhatod, hogy innen felrobbantható legyen az egész bázis.

Lávalámpa[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Egy üvegcső melyben láva folyik. Hatékony megoldás, ha egy folytonos üvegoszlopot csinálsz a tetőtől a pincéig. Így egy egész tornyot világíthatsz ki csupán egy vödör lávával. Ha gyúlékony anyagból van a házad, ez az ötlet nem ajánlott.

Raktárrendszer[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha kifogynál a helyből, könnyen kiterjesztheted a raktárod úgy, hogy kiásol két blokkot a ládák alatt, és új ládákat teszel alájuk. (A közöttük lévő üres hely azért kell hogy ki tudd nyitni az alsó ládát) Használhatsz táblákat a ládák megjelölésére.

Mobfarm[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Biztonságos, végtelen forrása a mobok által dobott zsákmányoknak. Bővebben: Útmutatók/Mobfarm

Kőbánya[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A kőbányából rengeteg nyersanyagot szerezhetsz, amiből építkezni tudsz, ilyen a burkolókő.

Napfénytető a bányaaknádnak[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hogy abba a mély lyukba is bejusson némi természetes fény...

Láva-jelzőoszlop[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Hogy könnyen hazatalálj, ha messze elcsatangolnál a házadtól. Építs egy jó magas oszlopot egy közeli hegy tetején kőből, vagy más nem gyúlékony anyagból, és önts egy lávásvödröt a tetejére.

Üvegpadló[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az üvegen nem tudnak teremni a mobok, úgyhogy az olyan helyeket, amiket nem akarsz kivilágítani, lecsempézheted üveggel.

Lávapadló[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Önts lávát az üvegpadlód alá. Ez nem csak jól kivilágítja a helyiséget, de egy kissé hátborzongató érzést is kelt a belépőben.

Csengő[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha mobok (vagy játékosok!) látogatást tesznek a házadban a te tudtod nélkül abból nagy baj lehet. Ezért ajánlott készíteni egy csengőt. Egyszerűen tegyél egy nyomólapot a bejárat elé és huzalozd egy hangblokkhoz. Több hangblokkal megoldhatod, hogy a csengőd a jól ismert ding-dongot, vagy akár egy kisebb dallamot is lejátsszon, ha valaki be szándékozna jönni.

Villogó világítótorony[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A torony tetejére tegyél egy darab burkolókövet, vagy más anyagot, tegyél minden oldalára vöröskőfáklyát, a tetejére vöröskőhuzalt, végül tegyél egy blokkot minden vöröskőfáklya fölé. Ennek a változatnak egyetlen hátránya az, hogy újjá kell építeni, ahányszor bejelentkezel, mert a vöröskőfáklyák végleg kialszanak, amikor kilépsz. A másik változathoz építs egy kis körpályát sínekből, iktass be némi gyorsítósínt és egy detektorsínt. a Detektorsínt huzalozd a vöröskőfáklyákhoz, amiket villogtatni akarsz. Tegyél egy csillét a gyorsítósínre és aktiváld a gyorsítósínt. Ha mindent jól csináltál, a csilléd örökké fog körbe-körbe menni és szép, szabályos időközönként villogtatni a fáklyáidat.

Előőrs[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Kis kunyhók, messze a bázisodtól, a legszükségesebb dolgokkal, mint egy ágy, egy barkácsasztal, egy, vagy több kemence és egy torta a gyógyulásra. Jó ok előőrsök létrehozására, hogy ne kelljen vészhelyzeti menedékhely építéséhez folyamodnod, ha olyan helyen esteledik rád, amit már felfedeztél.

Dokk[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha gyakran mész vízi utakra csónakkal, hasznos lehet egy dokk. Ezzel megelőzheted, hogy a csónakjaid kiússzanak a tengerre, vagy darabokra törjenek a partnak csapódva. Egy adagolót is tehetsz ide, csónakokkal feltöltve. A dokképítésnek több módja van.

  • Tegyél félblokkokat a vízbe. Ha a csónakod ráfut ezekre a félblokkokra, lelassul és megáll. Ajánlott ezt a megoldást csak Békés módban, lassan közelítve használni, mert ezzel a megoldással is ripityára törheted a csónakod és te is meghalhatsz, ha rosszul, vagy túl gyorsan közelítesz.
  • Egy zárt dokk, melynek ajtaját egy ajtó, vagy egy dugattyú elzárja, ha bejöttél. A legjobb építőanyag a lélekhomok, mert elnyeli az ütközés energiáját, így a csónak nem sérül, ha a dokk falának megy.
  • A dokkban minden víz a dokk közepe felé folyik, így a csónakok nehezebben ütköznek a partnak, és falak nélkül se úsznak el. A közép felé folyó vizet úgy hozhatod létre, hogy kimered a dokk helyén a vizet egy rétegben egy vödörrel. (Hogy ez működjön, a víznek a dokknál legalább 2 blokk mélynek kell lennie.

Könyvtár[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha annyi cukornádad van, hogy nem tudod tárolni, ez jó ötlet az elhasználására. Szükséged lesz még rengeteg fára is. A könyvtárakban jól néz ki a gyapjúszőnyeg és az izzókővel megoldott világítás.

Titkos szoba[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

1.7-től lehet titkos ajtókat építeni dugattyúk felhasználásával és így könnyen létrehozhatsz egy titkos szobát, amiben elrejtheted a legértékesebb cuccaidat. A titkos ajtó építését megtekintheted itt.

Unatkozol? Akkor BUMM![szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Végképp nincs más dolgod? Építsd újra a bázist TNT-ből és röpítsd a levegőbe! Ne felejts el biztonsági mentést csinálni az attrakció előtt!