Átlátszóság

Innen: Minecraft Wiki
Amikor a levelek átláthatatlanok ("gyors" grafikában), csak a blokk látható.
Amikor a levelek átlátszóak ("szép" grafikában), a mögöttük lévő dolgok is láthatóak.

Az átláthatóság a blokkok olyan tulajdonsága, amely nagy hatással van a játék világára. Elsődleges feladata, hogy a játék grafikus motorját értesítse; meg kell-e rajzolnia a blokk mögötti részeket (az átláthatatlan blokk eltakarja a mögötte lévő részeket, míg az átlátható blokk nem). Ezáltal az átláthatóság nem csak a teljes blokkoknál van jelen, mint a jég vagy az üveg, hanem az olyan blokkoknál is, mint a kaktusz, lépcső vagylépcsőfok, amelyek nem teljesen fednek le egy blokknyi helyet.

Az átláthatóság a fény terjedését is befolyásolja. Az átláthatatlan blokkok megállítják a fényt, míg az átlátható blokkok olyan mértékben szűrik meg, mint amilyen mértékű helyet foglalnak el a blokkban. Ezt az értéket azonban meg lehet változtatni, és van néhány szabálytalanság is.

Az átlátható blokkok típusai[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Kocka alakú szilárd blokkok
Nem kocka alakú szilárd blokkok
Nem szilárd szerkezetek
Nem szilárd blokkok
Növények
Folyadékok

Az átláthatóságtól függő dolgok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Az átláthatóság legtöbb hatása nem egyértelmű. A Minecraft-ben lévő blokkoknak nincsenek "szilárdsági" tulajdonságai, így amikor egy blokk szilárdságát kell tesztelni, a játék a blokk átláthatóságát nézi meg.

  • Az átláthatatlan blokkoktól megfulladhatsz, az átlátható blokkoktól nem.
  • A szörnyek nem teremhetnek átlátható blokkokon, és átláthatatlan blokkok belsejében sem, azonban egy nem szilárd átlátható blokk belsejében igen, mint például virágokban, vagy vöröskőhuzalokban.
  • Nem helyezhetsz el fáklyát, vagy bármilyen más blokkhoz kötődő blokkot átlátható blokkok oldalán, és a tetején sem. A következő blokkok blokkhoz kötődnek: ágyak, gombok, vöröskő-jelismétlők, létrák, karok, nyomólapok, tökök, sínek, , fáklyák, vöröskőfáklyák, és vöröskőhuzalok.
  • A vízblokk, amelyet minden irányból víz, vagy átláthatatlan blokk vesz körül, nem képez folyamot. Azonban, ha ezek közül az egyik blokk átlátszó, a víz abba az irányba fog folyni.
  • Az átlátható blokkok élei megakadályozhatják a vöröskőhuzalok összekapcsolódását. A részletekhez lásd a vöröskőhuzal cikket.
  • A fák levelei eltüntethetik az átlátható blokkokat, de az átláthatatlan blokkokat nem.
  • A ládákat nem lehet kinyitni, ha felettük átláthatatlan blokk van, viszont az átlátható blokkok nem akadályozzák meg a láda kinyitását.
  • Az átláthatóság hat az ajtó nyitódására is. Az ajtók az óramutató járásával ellentétes irányba nyitódnak alaphelyzetben, de ha a bal oldalukon átláthatatlan blokk van, az ajtók az óramutató járásával megegyező irányba nyitódnak.
  • A szellem tűzgolyói csak átláthatatlan blokkokkal való ütközéskor robbannak.
  • Az ágyak csak akkor változtatják meg a játékos termőpontját, ha az ágy fejénél lévő blokk átláthatatlan. Ha a blokk átlátható, az ágy nem változtatja meg a termőpontot, a következő üzenet jelenik meg: "Nincs meg az ágyad, vagy eltorlaszolták".
  • A részecskék, melyekre hatással van a gravitáció, csak az átlátható blokkokon haladnak át, az átláthatatlan blokkok viszont megállítják őket.

Szabálytalanságok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A levelek nem hatnak a blokkok fényére, de megbontják az égből érkező fényt (az égből érkező fény homályosabb lesz, amint átér a leveleken).
  • A lépcsőfok, lépcső, és termőföld blokkok teljesen megállítják a fény terjedését, habár átlátszó blokkok. A blokk fénye egyenlő a mellette, vagy felette lévő blokkok maximális fényével. Ennek eredményeképp, ha ezeket a blokkokat felülről, vagy oldalról világítjuk meg, egy fokkal fényesebbek, mint egy átlátszó blokk lenne azon a helyen.
  • A víz és jég átlátszó, de -2-es változója van fény terjedésére nézve. A normális érték -1 lenne (1 / blokk).
  • Az üvegek nem törik meg a fényt, amely áthalad rajtuk. Az áthaladó fény erőssége nem változik.

  • A lávának átláthatónak kéne lennie, ehelyett viszont teljesen megállítja a fény terjedését. Ez viszont észrevehetetlen, mivel a láva 15-ös fényerősségű.
  • Csak az átláthatatlan blokkok vezetik a vöröskő jelet. Ezt úgy ellenőrizhetjük le, hogy egy vöröskőfáklya felé egy üveget helyezünk; a mellette lévő vöröskőhuzalok nem villannak fel. (Ha az üveget egy átláthatatlan blokkra cseréljük le, a huzalok felvillannak.)
  • Az Alvilágban a teremtés pontja mindig átláthatatlan blokk, habár ezt nehéz leellenőrizni, mivel ha itt meghalunk, a normál világba térünk vissza.
  • Ha egy átláthatatlan blokkra átlátszó pixeleket maszkolnak, ahelyett hogy átlátnánk rajta, a mögötte lévő nyitott tereket és a Semmit fogjuk látni. Ez azért van, mert a játék a blokk mögött lévő dolgokat csak akkor rajzolja le, ha a blokk átlátszó.

Lásd még[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]