Zombi

A Minecraft Wiki wikiből
Ennek az oldalnak átírásra lenne szüksége, hogy megfeleljen a minőségi elvárásoknak.
Kérünk, hogy nézd át, és fejlessz ahol tudsz. A vitalap tartlalmazhat javaslatokat erre.
Zombi
ZombieR.png
Életpontok 20 (Szív.png × 10)
Támadás erőssége Könnyű: 3 (Szív.pngFél szív.png)
Normál: 4 (Szív.pngSzív.png)
Nehéz: 6 (Szív.pngSzív.pngSzív.png)
Termés Hetes, vagy annál kisebb erősségű fény mellett. Bárhol, kivéve a félblokkokat, és az üveget.
Szerezhető pontok 80
Első megjelenés Túlélő Teszt 0.24
Hálózati azonosító 54
Mentésbeli azonosító ?
Zsákmány ItemCSS.png Rohadt hús (0-2), ItemCSS.png Vasrúd (0-1)(ritkán), ItemCSS.png Répa (0-1) (szintén ritka) vagy ItemCSS.png Burgonya (0-1) halálakor
Szerezhető Tapasztalat 5

A zombik agresszív mobok, amik először a Túlélő Tesztben jelentek meg. Halálukkor rohadt húst dobnak, ami azért jó mert ételként szolgál nekünk, farkasainknak. A zombik 2 blokk magasak, 1 blokk szélesek, és 0,25 blokk vastagok.

Viselkedés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A zombik gyakran 2-6-os csoportokban jelennek meg. A zombik kifejezetten a játékost támadják meg felé haladva, figyelemmel kísérve a szirteket, vagy egyéb veszélyeket. Ha akadályhoz érnek, ugrással próbálnak túljutni rajta, ami érdekes viselkedést okoz olyan magaslatoknál, ahova így nem tudnak felmászni (például: folyamatos ugrálás). A vizet is néha kikerülik.

Akár a csontvázak, a zombik hajnalban lángra gyúlnak (a napfény miatt), azonban vízben nem gyulladnak meg (akár nyugvó, akár folyó vízről van szó). A zombik éjszaka vagy viharok idején megtalálhatóak a felszínen is. A felszín alatti sötét helyeken szinte mindig fellelhetőek. Az 1.2.3 óta a zombik képesek megölni a falusiakat is.

Történetük[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A zombik voltak a leggyorsabb mobok, amíg nem adták a pókokat a játékhoz. A Túlélő Tesztben a zombik olyan gyorsan haladnak, mint a játékos.
  • A Túlélő Tesztben a zombik esetenként páncélt is hordanak. Ez nem befolyásolja az életerejüket, mindösszesen esztétikai célokat szolgál. Ezt eltávolították, amint a játék Indevvé alakult.
  • Túlélő Tesztben megölésükért nem kaptunk zsákmányt, a Béta 1.8-ig tollat dobtak.
  • Az 1.2.3-as frissítés óta a zombik nehéz fokozaton betudják törni a faajtókat.

Megjelenés és hangok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

  • A zombik ugyanolyan kiterjedésűek, mint a játékosok, így ez könnyen felhasználható, mint egy játékos kinézete.
  • A zombik baljóslatú hörgést hallatnak, de amikor sebződnek vagy megtámadják őket, jellegzetes horkantást lehet hallani.
  • Az 1.4.2 óta a zombik megjelenhetnek páncélban, valamint ásóval és karddal a kezükben. Nehéz fokozaton az eldobott tárgyakat fegyverként felveszik, ilyenkor animációval támad.
  • Az 1.4.2-ben már a falusiakat is megfertőzhetik a zombik, ezeken ugyanúgy lehet páncél.
  • Sisakban a zombi nem ég el a napon.

Bébi Zombik és Csirkelovasok[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A bébi zombik 5%-kal kevesebb eséllyel teremnek mint a normál zombik. Nem égnek el a napfénytől. Gyorsabbak a normál zombinál. A hangjuk véknyabb a normál zombikénál. 1.7.4 től tudnak csirkén ülni (Csirkelovas) Nem tudnak megnőni. Állítólag tudnak létrán mászni. A bébi zombi falusiak akkor teremnek ha egy bébi zombi megöl egy bébi falusit.

Veszélyeik és tippek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A zombik a legkönnyebben legyőzhető ellenségek; nem jelentenek komoly veszélyt mindaddig, amíg nincsenek háromnál többen. Az ellenük való küzdelem egyszerű: ha túl közel jönne, meg kell ütni, és lehetőség szerint egy blokkal magasabbról ütni, amíg meg nem hal. Ha csoportosan támadnak meg (ami ritka, általában csak felfedezetlen tárnákban fordul elő), kardot kell használni visszaverésükhöz, a jobb egérgombot folyamatosan lenyomva. Igazi veszélyt tehát nem jelentenek, kizárólag akkor, ha sarokba szorítják, vagy körülveszik a játékost. Ugyanakkor nagy előnnyel rendelkeznek nagy lagg esetén, mivel ilyenkor közel lehetetlen lesz megütni őket anélkül, hogy ők vissza ne támadnának.

Zombi falusiak[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Ha normál vagy nehéz fokozaton egy zombi megöl egy falusit, zombi lesz belőle. Az arcuk ugyanolyan mint a normál falusiaké, de a szemük lila, és nyújtott karokkal támadnak. A fertőzést követően a falusi zombinak 10% eséllyel páncél vagy valamilyen eszköz kerül keze közé. A zombik a kis falusiakat is képesek megfertőzni, ezáltal rajtuk is esélyes, hogy páncélt vagy eszközt hordanak. A kis zombi falusiak sokkal gyorsabban képesek haladni de kevesebb életerőt vesznek le támadásaik. Ha egy NJK faluban, vagy falu közelében élsz, nagyon vigyázz éjszaka a zombikkal, főleg ha nehéz fokozaton játszol, ugyanis akár egy zombi is képes megfertőzni egy egész falut (és valljuk be őszintén, nem a legkellemesebb ha egy egész falunyi zombi ránk támad). Tehát ha teheted, építs Vasgólemeket vagy szelidíts farkasokat a falu védelmének érdekében. Az 1.6-os frissítés óta a zombik mellett bébi (nem falusi) zombik is teremhetnek.

A zombi falusiak gyógyítása[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A zombi falusiakat meg lehet gyógyítani: bezárjuk őket egy helyre és Robbanó gyengeség italát dobunk rá majd jobb klikkelünk rá egy sima aranyalmával ezután recsegő hangot hallhatunk és a zombi falusi elkezd rezegni. Miközben gyógyul vigyázni kell vele mert erősség 2-őt kap. 2 perc után meggyógyul és egy sima falusivá változik. A bébi zombi falusiakkal is működik.

  • Notch magyarázata szerint [1] a zombik azért dobtak tollakat, mivel nem volt biztos abban, hogy mit is lehetne zsákmányolni tőlük, illetve ekkor még nem voltak bent a csirkék.
  • A Beta 1.3-ban egy hiba miatt a zombik nem képesek megsebezni a játékost, amíg nincsenek fölötte egy blokkal. Azonos szinten, vagy a játékos alatt levő zombik csak meglökik a játékost. Ezt a Beta 1.4-ben kijavították.
  • Mivel kiterjedése megegyezik a játékos modelljével, a Zombi kinézet használható a játékos kinézeteként is. Ez fordítva is igaz: bármelyik játékos kinézete áthelyezhető a zombikéra.
  • A Beta 1.5-ben levő hiba miatt a zombik képtelenek megtámadni a játékost, ha az egy blokkal felettük van, és képtelenek ugrani. Ekkor csak meglöknek a karjukkal.
  • Az óriások egy variációja a zombiknak, amiket modokkal, filterekkel , pluginokkal és 1.7.2-től a /summon paranccsal lehet megidézni. Viselkedésük és kinézetük hasonló a zombikéhoz, azonban 100 szívnyi életük van, és 8,5 sebzést okoznak egy ütéssel, illetve nem gyulladnak fel a napsütésben. Egyetlen előny velük szemben, hogy nem képesek megsebezni a játékost, amíg az nincsen közvetlenül alattuk.
  • Ha a Zombi napfény alá kerül, és nem talál megfelelő búvóhelyet, egyszerűen összevisza mászkálnak, amíg meg nem halnak.