Share

Share

Tölcsér

A Minecraft Wiki wikiből
Tölcsér
Tölcsér.png
Tölcsér
Típus Szilárd blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Igen
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 15
Eszköz Egy facsákány, vagy jobb szükséges, hogy kiáshasd ezt a blokkot
Megújuló Igen
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés 13w01a
Adatérték dec: 154 hex: 9A

A tölcsér egy olyan blokk, amely képes tárgyakat tárolókba be- vagy azokból kitenni. A tölcsér lerakásakor a kimeneti oldal kapcsolódik ahhoz a blokkhoz, amihez hozzá lett téve. Ha egy tárgy beleesik a tölcsérbe, akkor az a tölcsér ötrekeszes tárolójába kerül. Azonban, ha a tölcsér kimeneti oldala egy tárolóhoz (pl. láda, egy másik tölcsér, tárolócsille stb.) kapcsolódik, akkor a tölcsérből a tárgy a tárolóba kerül. A tölcsér 2,5 tárgy/másodperc (8 tikk) sebességgel mozgatja a tárgyakat. Ha a tölcsér bemeneti oldala van egy tárolóhoz kapcsolva, akkor a tölcsér a tárolóból a saját tárolójába rakja át a tárgyakat. Így két tároló közé egy tölcsért rakva az egyik tartalma a másikba üríthető (persze csak ha van hozzá elég hely).

Barkácsolás[szerkesztés]

Hozzávalók Bemenet » Kimenet
Vasrudak + Láda
Vasrúd   Vasrúd Grid layout Arrow (small).png Tölcsér
Vasrúd Láda Vasrúd
  Vasrúd  

Barkácsolási összetevőként[szerkesztés]

Hozzávalók Bemenet » Kimenet
Tölcsér +
Csille
      Grid layout Arrow (small).png Tölcsér csille
  Tölcsér  
  Csille  

Viselkedése[szerkesztés]

A tölcsérek dugattyúk által nem mozgathatók. A tölcsért áram alá helyezve nem fogja kiadni a belekerült tárgyakat, és önerejéből nem fogad be újakat sem, azonban a beleeső tárgyak elraktározódnak.

Ha egy tölcsér egy tároló (pl. láda) oldalához van csatlakoztatva és a tölcsér alatt közvetlenül egy másik tölcsér is van, akkor az alsó tölcsér élvez elsőbbséget. Mikor a felső tölcsér kiad egy tárgyat, az öt rekeszből az első, nem üres rekesz tartalma az alsó tölcsérbe kerül, és a következő rekeszbéli (ha van) kerül a ládába. Ha ebbe a felső tölcsérbe egy halmozott tárgy kerül, akkor azt a tölcsér egyenlő arányban osztja el a két cél között, kivéve, ha páratlan darabszámú van fölhalmozva, ekkor az alsó tölcsérben eggyel több tárgy lesz.

A tölcsér képes arra, hogy a közvetlen közelében, vele egy szinten lévő, lebegő tárgyakat beszippantsa. Ugyancsak képes a pont alatta lévő elemet begyűjteni, amennyiben az egy nem teljes magasságú blokkon van (pl. kőlap).

Vöröskő-tulajdonságok[szerkesztés]

Ha egy vöröskő-összehasonlító bemeneteként egy tölcsért alkalmazunk, akkor az összehasonlítóból aktív jel jön ki mindaddig, amíg a tölcsérben tárgyak vannak. Az üres tölcsér kimenete nulla erősségű, egy elemet tartalmazva legalább 1, és a jelszint a rekeszek feltöltöttségével arányosan legfeljebb 15-ig erősödik.

Interakciók[szerkesztés]

A tölcsérek képesek az alábbiakból elemeket ki- és bemozgatni:

Főzőállvány
A főzőállvány fölötti tölcsér a hozzávaló rekeszét, a főzőállvány melletti pedig az üvegek helyét tölti meg. A főzőállvány alá helyezett tölcsér azonnal kiüríti a főzőállványt, akár kész az ital, akár nem.
Láda
A nagy ládát a tölcsérek nem különböztetik meg a kis ládától, elég egy tölcsér egy nagy láda teljes megtöltéséhez. Egy láda csak akkor kezelhető a tölcsérek által, ha a ládát amúgy is ki lehet nyitni.
Kidobó, adagoló
A kidobóba és adagolóba is lehet tárgyakat betenni vagy azokból kivenni.
Végzetláda
A tölcsérek nem lépnek reakcióba a végzetládával.
Kemence
A kemence fölé helyezett tölcsér az alapanyag rekeszét tölti meg, a kemence mellé helyezett tölcsér pedig a tüzelőanyagot képes továbbadni. A kemence alá helyezett tölcsér csak a készterméket fogja kivenni a kemencéből (és amennyiben a kemence lávával üzemelt, akkor a vödröt is). A kemencéből ilyen módon kiszedve a dolgokat nem számíthatunk tapasztalatpontokra.
Tárolócsille, tölcsér csille
A tölcsérek megtöltik a láda- és tárolócsilléket, ha a tölcsérek kimeneti nyílása a csillére mutat, és a csillét nem választja el bármilyen blokk a tölcsértől. A tölcsérek képesek a csillék kiürítésére is, ehhez az kell, hogy a csille a tölcsér tetejére helyezett sínen legyen. A tölcsér tetejére sínt a tölcsér melletti blokkról folytatva, vagy a tölcsér tetejére a Shift ⇧ gomb nyomva tartása mellett kattintva tehetünk. A tölcsér nem üríti ki az érzékelő sínen lévő csillét, mivel az a tölcsért áram alá helyezi.
Csapdaláda
A működés hasonló, mint a láda esetében, azonban az elemek átadása nem működik a láda nyitott állapotában, ha a kiadott vöröskőjeltől a tölcsér áram alá kerül.

Tények[szerkesztés]

  • A csirkék könnyedén beragadhatnak a tölcsérekbe és ekkor nehéz velük kapcsolatba lépni, azonban továbbra is tojnak tojásokat. Egy tölcsért csirkékkel megtöltve és egy adagolóhoz kötve, az adagolónak 5-tikkes órajelet adva „csirkegép” gyártható.
  • Tölcsérek használatával praktikus kemencerendszer készíthető, ehhez kell egy tölcsér a kemence fölé, egy mellé, egy pedig alá. Ezekhez ládákat csatlakoztatva a felső ládából jön az alapanyag, az oldalsóból a tüzelő, az alsóba pedig a késztermék kerül.