Share

Share

Páncél

A Minecraft Wiki wikiből

A páncél plusz védelmet nyújt a játékos számára az egészség mellett. Ez 10 egységből áll.

A játékos páncélzata[szerkesztés]

Alt text
A négy természetes módon elkészíthető páncéltípus.

Az Indev óta van jelen a játékban. Négy részből áll: sisak, mellvért, lábvért és csizma. Négy anyagból készíthetjük el: bőr, arany, vas vagy gyémánt (tartósság szerinti növekvő sorrendben). A pajzs csökkenti a sérülés mértékét beleértve a zuhanást, a blokkokban való fulladást és az égési sérülést. Ellenben nem véd a vízbefulladástól.

Minden sérülés egy bizonyos százalékban csökkenti a játékos páncélját (a pontos adatokhoz lásd a tárgyak tartósságát). Minden egység 8%-tól egészen 80%-ig csökkenti a sérülés mértékét.

Chainmail Armor
Lánc páncélzat. Túlélő módban csak valamilyen eszköztárcsalással juthatunk hozzá.

Egy bizonyos idő után a páncél elveszíti teljes tartósságát. A gyémántból készült páncél sok támadás ellen megvéd, míg a bőrből készült csak 20 sebzést tud elnyelni. Bár a tartósságuk különböző, mindegyik hatékonynak mondható. Például a bőr sisak ugyanannyi egységet ad mint a gyémánt sisak.

A játékos használhat sisakként egy tököt. Ez nem nyújt semmilyen védelmet, de - bár meglátják - nem támadják meg a játékost a bevégzők.

Lánc páncélzat[szerkesztés]

Lánc páncélzatot túlélő módban csak hekkeléssel vagy láncpáncélos mobok megölésével, illetve NJP-vel való kereskedéssel lehet szerezni a játékban, mivel tüzet alapesetben nem lehet szerezni, kreatívban azonban ez a páncél is elérhető. Tartóssága szinte megegyezik az aranypáncéléval. Voltak híresztelések miszerint minden támadást elnyel, de természetesen ezek nem igazak sajnos.

Védelem[szerkesztés]

Anyag Teljes páncél Sisak Mellvért Lábszárvédő Csizma
Bőr Armor.pngArmor.pngArmor.pngHalf Armor.png Half Armor.png Armor.pngHalf Armor.png Armor.png Half Armor.png
Arany Armor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngHalf Armor.png Armor.png Armor.pngArmor.pngHalf Armor.png Armor.pngHalf Armor.png Half Armor.png
Lánc Armor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.png Armor.png Armor.pngArmor.pngHalf Armor.png Armor.pngArmor.png Half Armor.png
Vas Armor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngHalf Armor.png Armor.png Armor.pngArmor.pngArmor.png Armor.pngArmor.pngHalf Armor.png Armor.png
Gyémánt Armor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.png Armor.pngHalf Armor.png Armor.pngArmor.pngArmor.pngArmor.png Armor.pngArmor.pngArmor.png Armor.pngHalf Armor.png

Története[szerkesztés]

Az Alpha 1.0.8 előtt a bőr helyett gyapjút lehetett használni mint leggyengébb védőfelszerelés.

A mobok páncélzata[szerkesztés]

A Túlélő Tesztben bizonyos zombik és csontvázak viseltek páncélt; egy mellvértet vagy egy sisakot. A zombiknál néha előfordulhatott, hogy mindkét páncélt viselték egyszerre. A csontvázakon nagyon ritkán volt megtalálható. A mobok páncéljai mint esztétikai elem voltak jelen a játékban, de lehetséges, hogy ez egy tervezett funkció volt a mobok elleni harc nehézségének növelésére, de az 1.4.1 frissítés során visszakerült.

Galéria[szerkesztés]

Érdekességek[szerkesztés]

  • A lánc páncélzat az egyetlen páncéltípus, mely egy kicsit átlátszik.
  • A bőrből készült tárgyak közül a csizma kivételével a többi tárgy más nevet kapott: sapka, tunika, nadrág.
  • A Minecraft.jar fájlon belül a bőrpáncél cloth-ként (szövet) van elnevezve. Ez azért van, mert bevezetésekor még gyapjúból kellett barkácsolni.
  • Ugyanitt van egy Power elnevezésű fájl. Ez valamilyen felismerhetetlen kék energia. Ez jelenik meg a Creeperen ha villámcsapás éri. Valószínűleg azért került a páncélok fájljaihoz, mert a Creeper hasonló az emberhez felépítésre.
  • A lánc páncélzat mellvértje kicsivel hosszabb ujjú mint a többi mellvért.
  • A bőrből készül páncél Notch egyik be nem fejezett játékából a Legend of the Chambered-ből került át.
  • Ha egy majdnem teljesen elhasznált csizmát veszünk fel a többi páncél mellé, akkor a védelem gyengül.
  • A lánc páncélzat csalás nélkül nem készíthető Tűlélő módban.