Share

Share

Macska

A Minecraft Wiki wikiből
Ennek az oldalnak átírásra lenne szüksége, hogy megfeleljen a minőségi elvárásoknak.
Kérünk, hogy nézd át, és fejlessz ahol tudsz. A vitalap tartlalmazhat javaslatokat erre.
Macska
Macska.gif
Health Points 10 (Heart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svgHeart.svg)
Spawn Párducok megszelidítésekor
ID in Network Traffic (byte) 98
Drops Semmi
Experience 1 - 3
Macskák

A macskák a párducokból lesznek ha megszelídítjük őket. Hasznosak, mert a creeperek félnek tőlük.

Kinézetük[szerkesztés]

Három macskafajta van a játékban: tuxedo, cirmos és sziámi. A cirmos a leggyakoribb, a tuxedo kevésbé, a sziámi a legritkább.

Viselkedés[szerkesztés]

A macskákat (akár a szelídített Farkasokat) le lehet ültetni (hogy ne kövessen), szaporítani. A macskák követik a játékost, ha túl messze van a játékos tőlük, esetleg felmászott valahova, akkor odateleportálódnak. A farkasokkal ellenben nem támadják meg azt a mobot, amit a játékos megtámadott, de hasznosak, mert a creeperek félnek tőlük, és úgy, mint a párducok, ők is megtámadják a csirkéket. Ha véletlenül megütnénk őket (megsérülnek), a farkuk jelzi, hogy milyen az állapotuk: ha nagyon fent van a farkuk akkor egészségesek, ha pedig megsérülnek, egyre lejjebb áll a farkuk, ugyanúgy, mint a kutyáknak. Hogy meggyógyítsuk őket, adjunk nekik nyers halat. Az eséstől nem sebződnek, úgy mondva "talpra esnek". Csontlisztet adva nekik a helyükön maradnak és nem követnek, de ez nem minden játékban lehetséges!

Szaporítás[szerkesztés]

Különböző típusú macskákat is lehet szaporítani, ekkor véletlenszerűen választja ki a játék a kismacska fajtáját. A macskák nyers hallal szaporíthatók, ekkor szívek lesznek fölöttük, majd megjelenik a kismacska. Őt is leültethetjük, és ő is követ.