Névterek

Változatok

Share

Share
Műveletek

Lépcső

A Minecraft Wiki wikiből
Lépcső
Lépcsők.gif
FalépcsőTrópusi fa lépcsőNyírfa LépcsőFenyőlépcsőKőlépcsőTégla lépcsőAlvilági téglalépcsőKőtégla lépcsőHomokkő-lépcső
Típus Szilárd blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Igen
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság Fánál 15
Egyebeknél 30
Eszközs Ez a blokk bármilyen eszközzel kiásható, de egy fejszével a leggyorsabbGrid Facsákány.png
Megújuló Fa: Igen

Zúzottkő: Igen
Tégla: Nem
Kőtégla: Igen
Alvilági kőtégla: Nem
Homokkő: Nem

Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenések ;Wood, Cobblestone
Sablon:Verlink
Sablon:Verlink
Brick, Stone Brick
Sablon:Verlink
Nether Brick
Sablon:Verlink
Sandstone
Sablon:Verlink
Adatértékek Oak Wood Stairs
dec: 53 hex: 35

Cobblestone stairs
dec: 67 hex: 43
Brick stairs
dec: 108 hex: 6C
Stone Brick Stairs
dec: 109 hex: 6D
Nether Brick Stairs
dec: 114 hex: 72
Sandstone Stairs
dec: 128 hex: 80
Spruce Wood Stairs
dec: 134 hex: 86
Birch Wood Stairs
dec: 135 hex: 87
Jungle Wood Stairs
dec: 136 hex: 88

A lépcső a blokkok egy olyan típusa, amellyel a játékos ugrás nélkül tudja magassági helyzetét változtatni. A lépcsőfokoknál hasznosabb alternatívát jelentenek, mert rövidebb idő alatt tudnak változtatni a játékos magasságán.

Tartalomjegyzék

[szerkesztés] Előfordulás

A lépcsők természetes módon NJK falvakból szerezhető be. A falépcsők itt szerepelhetnek díszítő- és építőelemként: a házakban ülőbútor, a házakon pedig tető. A zúzottkőlépcsők az ajtók előtt és a templomokban található, de ugyanakkor erődítményekben is előfordul. A Kőtéglalépcsők csak az erődökben találhatóak, annak is a portál-termében. A sivatagi falvakban a fent említett tetőt a homokkőlépcsőfok helyettesíti. Az alvilági téglalépcsők az alvilági erődítményekben fordulnak elő. A Téglalépcsőt viszont a játékos hozzhatja létre, természetesen nem fellelhető.

[szerkesztés] Barkácsolás

A lépcsők 6 darab fadeszka (mind a 4 típus lehetséges, az alapszínnek megfelelő lépcsőt kapjuk), zúzottkő, tégla, homokkő, kőtégla (mind a 4 típus lehetséges, a textúrának megfelelő lépcsőt kapjuk) vagy alvilági tégla felhasználásával állíthatók elő, 6 anyagból 4 lépcsőt kapunk. Az elhelyezéskor egy lépcső alakjának kell kijönnie, a felső lépcsőfok a jobb felső és bal felső sarokból is indulhat. Más fából készült tárgyakkal ellentétben viszont a falépcsőt CSAK egyfajta fából állíthatjuk elő, a különböző színű falépcső-variációk miatt.

Összetevők Bemenet » Kimenet
Fadeszka,
Kőtörmelék,
Téglablokk,
Kőtégla,
Alvilágtégla,
Homokkő
    Tölgydeszka Grid layout Arrow (small).png Tölgyfa lépcső4
  Tölgydeszka Tölgydeszka
Tölgydeszka Tölgydeszka Tölgydeszka

[szerkesztés] Használat

Fájl:Stairsbroken.png
Kőtéglából készült lépcsőkkel kiegészített fal.

A fent leírt fő szerepén kívül a lépcsők számos más olyan tárgy szimulálására is alkalmasak, amelyek még nem kerültek játékba.

  • A legnépszerűbb másodlagos használati forma az, amikor a lépcső egy ülőhelyet szemléltet. A Béta 1.8 óta a falvakban természetesen megtalálható ez az elrendezési forma.
  • Egy másik népszerű használati mód a tető szemléltetése. A falvakban erre is látni példát, de a Béta 1.8 óta a játékosok még szélesebb körben használják.
  • Ahogy a normálisan elhelyezett lépcsők mindig csak egy picit változtatnak a vizuális magasságon, a fejjel lefelé elhelyezett lépcsőkkel ugyanilyen hatást érhetünk el. Így sokkal szebben dekorálhatunk például egy két hídpillér közötti, íves részt.
  • A fejjel lefelé elhelyezett lépcsők felső oldalára elhelyezhető egy vöröskő-áramkör.
  • A 'takarékosan' előállított, 10 obszidiánból felépített alvilági portál sarkait szépen és viszonylag olcsó alternatívaként lehet a lépcsővel dekorálni.
  • A lépcsőket szabályosan elhelyezve ablakokat is készíthetünk. Ezek felfogják a fény és a folyékony anyagok terjedését, de átengednek bármilyen mozgó élőlényt vagy tárgyat, ha elég nagy az átjáró.

[szerkesztés] Viselkedés

A Halloweeni Frissítés óta a lépcsőket a játékos a járható oldalukkal saját maga felé nézve tudja lehelyezni.A víz lefolyik a lépcsőkön, mivel szilárd blokkról van szó. Ha a játékos megpróbál a lépcső járható oldalára fáklyát helyezni, a fáklya a mellette lévő szilárd blokkra lesz elhelyezve a lépcső helyett, ha van ilyen blokk. Valamennyi falépcső tűz közelében meggyullad. A lépcsők fejjel levelé történő elhelyezésének 2 módja is van:

  1. Jobbklikk egy blokk aljára
  2. Jobbklikk egy blokk valamelyik, szabad oldalának felső felére

[szerkesztés] Saroklépcsők

A saroklépcsők a 12w34a verziójú heti frissítésben jelentek meg, tesztelés céljából. Nem található meg külön blokként a játékban, ehelyett a lépcsők "alkalmazkodnak" a kialakult helyzethez.

[szerkesztés] Galéria