Névterek

Változatok

Share

Share
Műveletek

Kemence

A Minecraft Wiki wikiből
Kemence
Kemence.png
Furnace (Active).png
Kemence
Típus Szilárd Blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Nem
Fénykibocsátás Igen, 13 (Működés közben)
Robbanásállóság 17.5
Eszköz Egy facsákány, vagy jobb szükséges, hogy kiáshasd ezt a blokkot
Megújuló Igen
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés Indev (2010. február 19.)
Adatértékek Inaktív állapot
dec: 61 hex: 3D

Aktív állapot
dec: 62 hex: 3E

Egy kemence arra használatos, hogy blokkokat melegítsünk és más tárgyakká változtassuk őket. A kemence az egyik legalapvetőbb blokk, ami szükséges a fejlődéshez túlélő módban. A kemencék előfurdulhatnak NJK falvakban. Mielőtt a kemence megjelent, az olvasztáshoz csupán egy tüzet kellet csinálni és beledobni az érceket. A kemencék a klasszikus játékmód kivételével a Minecraft minden verziójában elérhetőek.

Tartalomjegyzék

[szerkesztés] Használat

A kemence, amikor jobb-klikkelünk rajta, előhozza a saját menüjét, ahol elvégezhetjük az olvasztást. Tartalmaz egy mezőt az objektumnak, ami majd megolvasztunk, egyet az üzemanyagnak, és egy harmadikat a kimeneti tárgynak. Az alsó az üzemanyag helye ahová deszkát vagy szenet kell tenni. A főlső az objektum helye ahová tehetünk: követ, vasércet, agyagot, stb.

A nyersfa, a fadeszka, a fa nyomólap, a szén, a faszén, a lángrúd és a lávás vödör (plusz a láda, a barkácsasztal, a könyvespolc, a bot, a facsemete, a lejátszó, a hangblokk, a bezárt láda, a fa lépcső, a facsemete és a kerítés, egyik sem túl hatékony) mind üzemanyag. Minden olvasztási művelet 10 másodpercet vesz igénybe. A kemencék hasonlítanak az adagolókra, és hasonló a receptjük, de a két blokknak különbözőek a felhasználási módjaik.

Bemenet » Kimenet
  Grid layout Furnace Progress (in-active).png  
Grid layout Fire (in-active).png

Az olvasztás akkor is folyik amikor az olvasztási menü be van zárva, addig amíg van olvasztani való tárgy és elég üzemanyag. A tűz ikon kiürülése jelzi az üzemanyag égési idejét. Amikor a tűz ikon tejesen kiürül, egy másik üzemanyag kerül felhasználásra és az ikon újra megtelik. Ha minden tárgy meg lett olvasztva a kemence nem használ föl további üzemanyagot. A kemence akkor is is leáll, ha a kimeneti cella egy teljes stackot vagy egy különböző tárgyat tartalmaz (pl. megpróbálsz kiégetni egy aranyércet úgy, hogy közben vasérc van a kimeneti cellában). Ha nem marad több üzemanyag a kemence inaktív lesz, az éppen folyó olvasztási művelet félbeszakad.

Az arany- és a vasérc öntvényekké olvasztható. A kemencék továbbá megolvasztják a vöröskőércet, a lazuritércet, a szénércet, és a gyémántércet (amik a selymes érintés varázslattal szerezhetőek meg) és 1 vöröskőporral, lazurittal, szénnel, vagy gyémántékkővel tér vissza.

Amikor a kemencében égetett tárgyakat begyűjtik, annyi tapasztalatgömböt dobnak, ahány tárgy volt a kimeneti mezőben. Ez a kemencét egy korai és megbízható (még ha lassú is) tapasztalatforrássá teszi. (A 12w22a-tól)

[szerkesztés] Természetes előfordulás

A kemencék az NJK falvakban találhatóak. Ilyen a természetes kemencékből pontosan kettőt találhatunk minden kovácsműhelyben. Azonban ezek teljesen üresek.

A kemencék természetes előfordulása az NJK falvakban

[szerkesztés] Összeállítás

Hozzávalók Bemenet » Kimenet
Kőtörmelék
Kőtörmelék Kőtörmelék Kőtörmelék Grid layout Arrow (small).png Kemence
Kőtörmelék   Kőtörmelék
Kőtörmelék Kőtörmelék Kőtörmelék

[szerkesztés] Barkácsolási hozzávalóként

Hozzávalók Bemenet » Kimenet
Kemence,
Csille
      Grid layout Arrow (small).png Gőzmeghajtású Csille
  Kemence  
  Csille  

[szerkesztés] Olvasztás

Ez a szakasz át lesz helyezve az Olvasztás cikkbe.

Név Hozzávalók Bemenet » Kimenet Leírás
Vasöntvény Vasöntvény + Üzemanyag
Vasérc Grid layout Furnace Progress.png Vasöntvény
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Különböző tárgyak barkácsolására használható.
Aranyöntvény Aranyöntvény + Üzemanyag
Aranyérc Grid layout Furnace Progress.png Aranyöntvény
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Üveg Homok + Üzemanyag
Homok Grid layout Furnace Progress.png Üveg
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Ablakként használható.
Kőtörmelék + Üzemanyag
Kőtörmelék Grid layout Furnace Progress.png Kő
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Építőanyagként használható.
Sült Sertésszelet Nyers sertésszelet + Üzemanyag
Nyers sertésszelet Grid layout Furnace Progress.png Sült sertésszelet
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Foodpoint.pngFoodpoint.pngFoodpoint.pngFoodpoint.png gyógyít, míg a nyers csak Foodpointhalf.png.
Steak Nyers marhahús + Üzemanyag
Nyers marhahús Grid layout Furnace Progress.png Steak
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Sült csirke Nyers csirke + Üzemanyag
Nyers Csirke Grid layout Furnace Progress.png Sült csirke
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Foodpoint.pngFoodpoint.pngFoodpoint.png gyógyít, míg a nyers csak Foodpointhalf.png.
Sült bárányhús Nyers bárányhús + Üzemanyag Sablon:Grid/Furnance Foodpoint.pngFoodpoint.pngFoodpoint.png gyógyít, míg a nyers csak Foodpointhalf.png.
Agyagtégla Agyag + Üzemanyag
Agyag (tárgy) Grid layout Furnace Progress.png Agyagtégla
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Téglablokk készítéséhez használják.
Sült hal Nyers hal + Üzemanyag
Nyers hal Grid layout Furnace Progress.png Sült hal
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Faszén Nyersfa + Üzemanyag
Nyersfa Grid layout Furnace Progress.png Faszén (tárgy)
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Fáklyák készítéséhez és a kemencébe üzemanyagként használható.
Kaktuszzöld Kaktusz + Üzemanyag
Kaktusz Grid layout Furnace Progress.png Kaktuszzöld
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)
Festékként használható.
Gyémántékkő Gyémántérc + Üzemanyag
Gyémántérc Grid layout Furnace Progress.png Gyémántékkő
Grid layout Fire.png
Szén (tárgy)

[szerkesztés] Üzemanyag hatékonyság

Az égetés/főzés közbeni alvás nem gyorsítja fel a folyamatot.

Üzemanyag Elégési idő Üzemanyagonkénti
operációk száma
A mennyiség,
hogy egész éjszaka égjen
Másodperc per
Fa Blokk (log)[fn 1]
Egy stack (64)
kiégetéséhez szükséges mennyiség
Szén (tárgy) Szén 80s 8 6.75 - 8
Faszén (tárgy) Faszén 80s 8 6.75 több mint 69s[fn 2] 8
Nyersfa Nyersfa 15s 1.5 36 15s 43
Fadeszka Fadeszka 15s 1.5 36 60s 43
Falépcsőfok Falépcsőfok 7.5s 0.75 48 60s 86
Facsemete Facsemete 5s 0.5 108 - 128
Fafejsze Fa eszközök és fegyverek 10s 1 54 5s to 10s 64
Fanyomólap Fanyomólapok 15s 1.5 36 30s 43
Bot Bot 5s 0.5 108 40s 128
Kerítés Kerítés 15s 1.5 36 40s 43
Falépcső Falépcsők 15s 1.5 36 40s 43
Csapóajtó Csapóajtó 15s 1.5 36 20s 43
Barkácsasztal Barkácsasztal 15s 1.5 36 15s 43
Könyvespolc Könyvespolc 15s 1.5 36 10s 43
Láda Láda 15s 1.5 36 7.5s 43
Lejátszó Lejátszó 15s 1.5 36 7.5s 43
Hangblokk Hangblokk 15s 1.5 36 7.5s 43
Huge Brown Mushroom Óriásgomba 15s 1.5 36 - 43
Lángrúd Lángrúd 120s 12 4.5 - 5.3
Vödör (láva) Vödör láva 1000s 100 0.54 - 0.64
  1. Megkapjuk, ha az üzemanyagot visszaalakítjuk fává (pl.: 1 deszka = 15mp 1 nyesfa = 4 deszka 15mp*4 = 60mp)
  2. Az üzemanyagköltsége annak, hogy átváltoztassunk egy fa blokkot egy faszénné már le vannak vonva a számból.

[szerkesztés] Mérföldkövek

Bővebben: Mérföldkövek
Kép Mérföldkő Leírás Követelmények Tényleges követelmények Verzió követelmények Gamerscore (Xbox)
Achievement-plain.png
Grid Furnace.png
Forró téma Építs egy olvasztókemencét nyolc kő blokkból. Vár a bánya! Szedj ki egy kemencét egy Barkácsasztalból. Azonban egy kemence nyolc Kőtörmelékből készül, nem pedig nyolc Kőből. Nincs 15G

[szerkesztés] Történet

Indev
Prior to the addition of furnaces,[1] the player started with a bunch of TNT and Flint and Steel. Az Indev egy korábbi verziójában a kemencével egyező hatást érhettél el azzal, hogy a földre dobod a tárgyakat és meggyújtod egy szikrapattintóval. Ez volt az egyetlen módja az ércek kiégetésének.
Február 19, 2010 Kemence hozzáadva.
Február 23, 2010 Az első olvasztható tárgy a Zúzottkő, ami visszaalkaítható kővé.
Alfa
1.2.0 A kemencék mostantól arra néznek, amerre a játékos lehelyezte őket.[2] Régebben mindig az ellenkező irányba néztek.
Béta
1.2 A kemencék teteje a zúzottkőhöz hasonlít. Régebben a kő textúráját használta.
1.8 64 darab ételt is süthetsz egyszerre.[3] Amióta a húsok halmozódnak, úgy sütheted őket, mint bármilyen más tárgyat. Az 1.8 előtt egy időben a játékos csak egy darab kaját süthetett (pl. egy Nyers sertésszeletet.
1.9pre1 A kemencéknek az lebontása már nem vesz annyi időt igénybe, mint a korábbi verzióknál.
Hivatalos kiadás
1.2.5pre Shift+clicking can be used to put items into furnaces more easily.
1.3.1 12w18a A faeszközök használhatóak a kemencében üzemanyagként.
12w22a Smelting various ores in furnaces now rewards players with experience points.
When using lava for fuel you get the bucket back.
1.4.2 12w39a Previously, furnaces lit up blocks all around them, this snapshot made furnaces light up blocks only in front of them.[4] (images showing difference) Its light value remained 13, but the light is only emitted from the block's front surface.
12w40a The previous change was reverted until the new lighting system could be optimized.
1.4.6 12w49a When holding sneak, the player can place blocks and items (like redstone, repeaters, and levers) directly onto furnaces.
1.5 13w01a Added a Hopper block, which can place and take out items from furnaces.
13w02a Furnaces renamed using an anvil will display the new name in their GUI where the normal name used to appear.
Közelgő újítások
1.8 14w02a Mikor a kemence kifogy az üzemanyagból, az olvasztási folyamat szünetel, a visszaugrás helyett. Így már nem kell pontosan kiszámolni, hogy mennyi üzemanyag kell.
14w04a When a furnace runs out of fuel, the smelting progress will now reverse at twice the speed of smelting.
Pocket Edition Alpha
0.3.2 Kemencék hozzáadva, meaning that az összes elérhatő blokk és tárgyat lehetséges now be gathered, crafted or smelted into. (nincs több végtelen tárgy).

  • A béta 1.8 óta 64 darab ételt is süthetsz egyszerre.[6]

Amióta a húsok halmozódnak, úgy sütheted őket, mint bármilyen más tárgyat. Az 1.8 előtt egy időben a játékos csak egy darab kaját süthetett (pl. egy Nyers sertésszeletet.

  • Az 1.2.5 után sokkal egyszerűbben is be lehetett tenni a tárgyakat a kemencékbe, shift lenyomása mellett kattintva rájuk (Shift+klikkel).
  • Az 1.3.1-től lávás vödörrel fűtve visszakapod a vödröt (éppen úgy, ahogyan a torta esetében is).
  • A 12w39a-ban a kemencék csak az előttük levő blokkokat világították meg, nem pedig az összeset maguk körül [7] (a képeken látszik a különbség). Ezt visszacsinálták a 12w40a-ban addig, amíg az új fény rendszert optimalizálni lehetne.

[szerkesztés] Építőanyagként

A Béta 1.9 óta már nem olyan hosszú idő lebontani a kemencéket. Mivel nyolc kőtörmelék kell a megépítésükhöz, nem túl hatékony építőanyagnak. Ráadásul egymás mellé kemencéket rakni eléggé nehézkes, hiszen egy jobb klikk egy már létező sütőre elő fog hozni egy menüt ahelyett, hogy lehelyezné a kezünkben tartott blokkot. Ezen változtattak a 12w49a-ban, mert már a játékos shift-jobb klikkelhet, ezzel megakadályozhatja, hogy előjöjjön bármilyen GUI és leteheti a kemencét (vagy bármi mást). A kemence kevésbé ellenálló a TNT-vel szemben mint a sima vagy a tört kő.

[szerkesztés] Tippek és trükkök

  • 8 szén vagy faszén eléget egy egész stack, azaz 64 darab tárgyat. A deszka a következő legjobb anyag, belőle 43 kell egy stack kiégetéséhet.
  • A faszén vagy bármilyen más fa felhasználásának az a bónusza, hogy megújuló nyersanyagok, illetve elkészíthetőek 2 darab fából (egy maga a hozzávaló és egy az üzemanyag faszenenként, de a legjobb az, ha egy fát deszkákká alakítasz és elégetsz hat nyersfát). Igaz, hogy a legtöbb barlangrendszer szénben bőséges, akkor is szükséges új lelőhelyek után kutatni. A fákat azonban újra lehet növeszteni.
  • A Lángrúd egy másik megújuló forrása az üzemanyagnak, hiszen 50%-kal több ideig kitart, mint a szén, bár a játékosnak folyamatosan gyűjteni kell az Alvilági erődökben, amiket nem olyan könnyű megtalálni a kezdetekben.
  • Egyetlen vödör lávával 100 blockot égethetsz ki. A legnagyobb stack 64 tárgyból áll. Figyelembe véve, hogy minden kiégetési művelet 10 másodpercet vesz igénybe, ahhoz, hogy maximalizáld egy vödör láva hatékonyságát, helyez egy lávás vödröt a kemencébe 64 darab kiégetetlen anyaggal (mint a Homok, Kőtörmelék stb...) és térj vissza 6 és 10 perc 40 másodperc között, hogy kivégy 36 kiégetett blokkot és betegyél 36 kiégetettet.
  • A kemencék szolgáltathatnak fényt, ha kifogysz a Fáklyákból és csinálhatnak Faszenet, hogy felhasználd a Fáklyákhoz. Ezért lényegében kandallóként is használhatóak (mivel hogy nincsen külön kandalló-blokk a játékban) úgy, hogy beleraksz sok hosszú ideig kitartó üzemanyagot (például egy vödör lávát), és aztán "begyújtod" a kályhát azzal, hogy éghető anyagot teszel bele.
  • Egy nagy projekthez egy kemencénél többet is használhatsz, nem ritkán látni egy kemencefalat egy nagy projekt környékén. Nem használják mindig, de csökkenti egy nagy adag tárgy kiégetésének az idejét. Az ilyen méretű munkálatoknál a leghatékonyabb üzemanyag a Szén (vagy a Faszén). A leghatékonyabb módszer 16-32 kemence használata, üzemanyagnak 4 Szén/Faszén és 32 blokkot kell kiégetni. Így egy egész eszköztárnyi nyersanyagot átváltoztathatsz körülbelül 10 perc alatt.
  • A kemence szerepel a "Forró téma" Mérföldkőben és szükséges a "Szerezz fémet" és a "Finom hal" mérföldkövekhez, hiszen ki kell égetned a vasat és meg kell főznöd a halat.
  • Mivel minden típusú nyersfa ugyan addig ég, mint a deszkák, a nyersfa átalakítása deszkákká egy gyors és könnyű útja az égési idő megnégyszerezésére (Ahelyett, hogy 16 nyersfát égetsz 240 másodpercig, átalakítod 64 deszkává ami 960 másodpercig ég).

[szerkesztés] Bugok (játékhibák)

  • (Xbox 360) Lehetséges szaporítani a tárgyakat egy kemencét használva. Először rakd be a tárgyat, amit meg akarsz duplázni a kemencében. Utána bányászd a kemencét bármilyen csákánnyal addig, amikor már majdnem eltört. Mielőtt még eltörne, válts egy akármilyen kardra, ezzel azt hibát okozva, hogy a kemence kidobja a tárgyat, de maradjon is benne. Néha, a kemence vagy a tárgy eltűnik, ha túl hamar váltasz a kardra. Amikor ezt csinálod, bizonyosodj meg abban, hogy csak egy duplikálandó tárgy van a gyorselérési- és a sima eszköztáradban.

[szerkesztés] Tények

  • A kemence több eszköz összeolvasztva egy blokká. Tulajdonképpen egy olvasztókemence (mert megolvasztja az érceket), egy kemence (mert sütni lehet vele), egy faszenes gödör (mert elszenesíti a fát) és egy szárító kemence (mert kiégeti az agyagot).
  • Annak ellenére, hogy a papír éghető anyag a valóságos életben, nem használhatod üzemanyagként. Ennek talán az az oka, hogy nem ég túl sokáig, és csak egy kis lángot csinál alacsony hőfokon.
  • A kemencéket használhatjuk a játék egy korai fázisában tapasztalatforrásként, de egyrészt a kőtörmelék, a kaja, stb. nem adnak sok TP-t, másrészt pedig eltart egy ideig, amíg kitermeled a nyersanyagot egy Bűvölőasztalhoz. Később, elégetve a felgyülemlett érceket, stb. szép darab tapasztalatokat szerezhetsz; egy stack vas 45 TP-t ad, egy stack arany pedig 64 TP-t.

[szerkesztés] Galéria

[szerkesztés] Lásd még

[szerkesztés] Források

  1. http://youtube.com/watch?v=OpmK7rDU5bA
  2. notchtweet:29202275279
  3. https://twitter.com/jeb_/status/93357790118162432
  4. dinnerbonetweet:250905223713914880
  5. http://twitter.com/notch/status/29202275279
  6. https://twitter.com/jeb_/status/93357790118162432
  7. https://twitter.com/Dinnerbone/status/250905223713914880