Névterek

Változatok

Share

Share
Műveletek

Gyémántérc

A Minecraft Wiki wikiből
Gyémántérc
Gyémántérc.png
Gyémántérc
Típus Szilárd blokk
Gravitáció Nem
Átláthatóság Nem
Fénykibocsátás Nem
Robbanásállóság 15
Eszköz Egy vascsákány, vagy jobb szükséges, hogy kiáshasd ezt a blokkot
Megújuló ?
Halmozható Igen (64)
Gyúlékony Nem
Elérhetőség ?
Első megjelenés [[Verzióelőzmények/Indev#0.31|Indev 0.31]]
Adatérték dec: 56 hex: 38
Ez a cikk a gyémántércről szól. A tárgyhoz keresd fel a Gyémántékkő, a blokkhoz a Gyémántblokk oldalt.

A gyémántércet általában a legértékesebb és legnehezebben megtalálható blokknak tartják a játékosok. Kibányászható egy gyémántékkőért vas, vagy gyémántcsákánnyal. A gyémánt felhasználható a legjobb minőségű páncél, kard, csákány, ásó, balta és kapa elkészítésére. Egyedüli alapanyaga a gyémántblokknak és összetevője a lejátszó receptjének.

[szerkesztés] Lelőhely

Természetes gyémántérc

A gyémántérc 1-9 blokkos erekben található meg a térkép aljától 1-20 blokknyira. A nagyobb erek természetesen ritkábbak.

  • Az alulról számolva 18. blokk alatt a blokkok durván 0,09%-a gyémántérc.
  • Körülbelül 4 blokk gyémántérc található meg darabkánként.
  • Ha a 18 blokkos magasság alatt kiásol 771 blokkot, akkor 50% esélyed van arra, hogy találsz legalább 1 blokk gyémántércet.
  • Soha nincsen egynél több gyémántér darabkánként. Azonban, a darabkához tartozó terület, ahol lehetséges egy gyémántér, el van tolódva 8 blokkal az X és a Z tengelyen is. Tehát minden érnek megvan a saját 16x16-os területe, aminek a közepe 4 darabka válaszvonalainak a metszéspontja. Ez a szabályosság kihasználható hatékonyabb gyémántbányászat eléréséhez. Tehát, ha találsz egy gyémánteret, akkor a következőt minimum 8-16 blokknyira kell keresned.

[szerkesztés] Tények

  • Amikor a gyémántot először bevezették, a neve smaragd volt.
  • Ha behackeled a gyémántércet az eszköztáradba és megolvasztod egy kemencében, akkor egy gyémántékkövet kapsz.
  • A gyémántot, mint bármely más ércet, könnyebb megtalálni barlangokban, és üres lávatavak fenekén.
  • Mint minden más érc, a gyémánt 50%-kal gyakoribb volt a 0,0-ás koordinátától délnyugatra, mint északkeletre. Ezt azóta kijavították az 1.6-os Bétában.
  • Néha az ércek átlósan kapcsolódnak, ezért ha gyémántércet találsz, ajánlott alaposan körbeásni.
  • A gyémátérc, más ércekkel együtt megtalálható a mérföldkövek ablakának hátterében.
  • A gyémánt a legritkábbnak tartott blokk, de egy játékhiba miatt az 1.6-ban (és csak az 1.6-ban) az agyag volt a legritkább blokk
  • A gyémántérc nem található meg, vagy tehető le a játékban 0.30-tól visszafelé.