Bűvölés

A Minecraft Wiki wikiből
Ennek az oldalnak átírásra lenne szüksége, hogy megfeleljen a minőségi elvárásoknak.
Kérünk, hogy nézd át, és fejlessz ahol tudsz. A vitalap tartlalmazhat javaslatokat erre.
  • Sablon:Redirect {{q|Hogyan működik a bűvölés a minecraftban? Nos, kinyittok egy varázskönyvet és választotok egy véletlenszerű varázslatot, nem pontosan tudva, hogy mit is fog az csinálni. Varázslat! |Notch

A Bűvölés eszközök erejének megerősítésére használt művelet, melyet varázslóasztalon és üllőn végezhetünk el. Minden páncélzat elvarázsolható, az eszközök között pedig csak a kapa a kivétel. Minden eszköznek megvan a maga varázslata, amellyel szerencsésebbé válhat.

Eszközök[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A Bűvölés legismertebb, hackmentes módja a varázslóasztal, ahol lazurit és tapasztalatgömb segítségével szerezhetünk különleges erőket. Csalás nélkül nem látható, miféle varázslat kerül a behelyezett eszközre, a betűket ugyanis motívumok helyettesítik.

Az üllőn csak tapasztalatgömbre van szükségünk, s a megbűvölt tárgynak új nevet is adhatunk. A két rekeszbe kell helyeznünk a tárgyat és a varázskönyvet, hogy megkapjuk a mágikus eszközt.

A tapasztalatgömböt bányászással és élőlények megölésével szerezhetünk. Gyorsabb módja viszont, ha varázspalackot dobunk magunkra, melyet a falusiakkal való csereberével szerezhetünk meg.

Bűvölhető képességek[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Minden eszköznek meg van a maga varázsképessége. A lista a következő:

Eszközök:

  • Horgászszerencse (Nagyobb eséllyel fogsz halat, és akár nyerget is foghatsz. Horgászbotra és könyvre rakható.)
  • Törhetetlenség (Több időbe tel amíg eltör az eszköz. Könyvre és bármire ami el tud törni rárakhatod.)
  • Vonzerő
  • Önjavítás (A felszedett Tapasztalati pontból rögtön megjavítja az eszközt ami vagy rajtad van vagy a kezedbe. Könyvre és bármire ami el tud törni rárakhatod.)
  • Gyengéd érintés (Ezzel a varázslattal úgy szedhetszki egyes kockákat pl.: üveg hogy eredeti állapotban kapod meg őket, de egyébként nem. Csákányra és könyvre rakható.)

Fegyverek:

  • Élesség (Nagyobbat sebez a kardod. Kardra és könyvre rakhatod.)
  • Erő (Nagyobbat sebez a kardod. Kardra és könyvre rakhatod.)
  • Hatékonyság
  • Hátralökés (Ha valamit megsebzel az ,,hátra löködik". Íjra ,kardra horgászbotra és könyvre rakhatod.)
  • Ízeltlábúak veszedelme
  • Láng (Ha valamit meglősz az lángra kap. Íjra és könyre rakhatod.)
  • Sújtás (Nagyobbat sebez a kardod. Kardra és könyvre rakhatod)
  • Szikrából pattant (Ha valamit megütsz akor az lángra kap. Kardra és könyvre rakhatod.)
  • Ütés (Ha valamit meglősz akkor az ,,hátra lökődik". Kardra és könyvre rakhatod.)
  • Végtelen (Ha az íjadon ilyen varázslat van akkor egy nyílvessző is elég, mert ezt az eggyet akár meddig használhatod. Íjra és könyvre rakhatod)
  • Zsákmányolás (Ha valamit megölsz akkor az több eséllyel dob item-et.)

Páncél:

  • Könnyű esés (Csökkenti a sebzést ha lezuhansz. Cipőre és könyvre rakható)
  • Légzés (Víz alatt végtelen levegőd van. Sisakra és könyvre rakhatod.)
  • Mélyjáró (Víz alatt is ugyan olyan sebességel közlekedsz. Cipőre és könyre rakhatod.)
  • Robbanásvédelem (Robbanásnál kevesebbet sebződsz. Bármilyen páncél darabra rakhatod.)
  • Tüskék
  • Védelem (Többet véd a páncélod. Bármilyen páncél darabra rakhatod.)
  • Lövedék védelem (Csökkenti a nyílvessző sebzését. Bármilyen páncél darabra rakhatod)

Tapasztalatszint[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A tapasztalatszint maximum 30-ig ér a varázslóasztalon, persze azon kívül korlátlan. Minél nagyobb a szintünk, annál nagyobb és jobb képességekre teszünk szert. A 17-es szintet elhagyva egyre több XP-gömböt kell gyűjtenünk a szintlépéshez. Ezt a nehézség is befolyásolja.

A kezdő, első és második szintnél mindig kisebb képességeket kapunk - például alapfokú védelmet a páncélnál és horgászszerencsét horgászbotnál - de ezt emelhetjük, ha könyvespolcokat rakunk a varázlóasztal köré.

Bűvölés[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A varázslóasztalnál lazuritot és XP-gömböt kell gyűjtenünk a mágiához. Lazuritot a lazuritérc kibányászásával szerezhetünk. Miután behelyeztük a tárgyat az asztal első rekeszébe, oldalt megjelenik, mit tudnánk rávarázsolni. A kurzort ráhelyezve láthatjuk, mennyi lazuritot és XP-gömböt kell adnunk érte. Helyezzük a lazuritot a másik rekeszbe, kattintsunk az elérhető egyik varázslatra, s a behelyezett tárgyra kerül.

Az üllőnél csak XP-gömbre van szükségünk, s a bűvölés mellett át is nevezhetjük az eszközt. Tegyük az első rekeszbe a tárgyat, a másikba a varázskönyvet, a szövegdobozba pedig írjuk be a tárgy új nevét. Megjelenik, hogy mennyi XP-gömbbe kerül. Ha elég gömbünk van, kivehetjük a megbűvölt eszközt a harmadik rekeszből.

Büvölés mértéke[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

A különböző varázslatoknak (pl.: Törhetlenség) szintje van (pl.: Törhetetlenség II). Ez fokozza a varázslat erejét. Nem mindeggyik bűvölésnek van szintje.

Bűvölések egymást akadályozása[szerkesztés | forrásszöveg szerkesztése]

Vannak egyes varázslatok amelyek nem lehetnek egyszerre egy eszközön

  • Sújtás és élesség
  • Egy páncél darabon csak egyféle védelem lehet. (Könnyű esés, Robbanás védelem, Védelem, Lövedék védelem)