Share

Share

Íj

A Minecraft Wiki wikiből
Íj
Íj.gif
Íj
Típus Fegyverek
Tartósság 385
Megújuló ?
Halmozható Nem
Adatérték dec: 261 hex: 105

Az íj egy fegyver, amivel nyilakat lőhetünk ki az ellenségeinkre nagy távolságból. barkácsolni kell, de néha csontváz is dobhatja. Egy idő után elhasználódik, ilyenkor újat kell csinálni. Az 1.7-es patchben ha minden igaz, akkor horgászbottal a vízből is pecázhatunk íjjat, ha szerencsénk van.

Barkácsolás[szerkesztés]

Összetevők Bemenet » Kimenet
Bot + Fonál
  Bot Fonál Grid layout Arrow (small).png Íj
Bot   Fonál
  Bot Fonál
Kőtörmelék + Íj +
Vöröskőpor
Kőtörmelék Kőtörmelék Kőtörmelék Grid layout Arrow (small).png Adagoló
Kőtörmelék Íj Kőtörmelék
Kőtörmelék Vöröskőpor Kőtörmelék

megj.: Az íj, ha ütünk vele, eltörhet. Adagoló készítéséhez csak sértetlen(használatlan) íjjat használhatunk, különben nem tudunk adagolót barkácsolni.

Használat[szerkesztés]

Az íj használatához szükséges, hogy valahol az inventoryban legyenek nyilak, nem muszáj, hogy az akció báron legyenek. Egyszerűen csak a jobb egérgombbal tudjuk használni az íjat, ami kilövi a nyilat. Ha lenyomva tartjuk a jobb egérgombot, akkor a karakterünk hátrahúzza az nyilat, ezzel megnövelve a sebzés nagyságát. Előfordulhat, hogy nem találjuk el a célpontunkat, ilyenkor a nyíl belefúródik abba a blokkba, amit eltalált. Ezeket a nyilakat újra összeszedhetjük. Viszont vigyázzunk, amikor egy nyíl beleáll egy blokkba, mert ha a blokkot megsemmisítjük a nyilak leesnek és beleállnak a lejjebb lévő blokkba, de ha az útját álljuk, akkor sebesülést okoz. Kreatív módban az íjaknak nincs szükségük nyilakra. Az endermant nem lehet lelőni a nyíllal, mert elteleportál. De vigyázat! Ilyenkor a nyilak elvesznek.